Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 18321 til 18340 af 25465
-
romantikken
ForumindlægHjælp !!! Skal skrive AT6, hvor min overemne er romantikken indenfor fagene dansk og engelsk. Havde derfor tænkt mig at skrive om kvinderne under romantikken, men mine vejledere syntes ikke det var et nemt og et lidt kringlet emne. Så derfor tænkte jeg, at skrive om monarkiet under romantikken.... -
SRP Om Rappens historie og social ulighed
ForumindlægJeg skal til at skrive min SRP I 3.g og har valgt emnet "Rappens historie og social ulighed" i engelsk og samfundsfag.. Er der nogen der har nogle gode ideér til hvordan jeg kunne gribe dette emne an bedst? Jeg har allerede tænkt på at se på de sortes levevilkår i compton USA og andre... -
Tilsætningsstoffer
ForumindlægJeg sidder lige med en opgave, som jeg håber I kan gi' et lille hint til. Jeg er ikke den store kemi begavelse, så jeg håber I vil være lidt detaljerede;) OPGAVE 1 Dansk marmelade pH = 3,1. Engelsk marmelade pH = 3,6 Benzosyre anvendes til konservering af marmelade og har pKs 4,2. Beregn ... -
Fremlæggelse (AT)
ForumindlægHej AT(almen studieforberedelse) Vi har i Engelsk, fakultet Humaniora, haft om naturkatastofer. Hvor vi blandt andet har set nogle klip fra CNN om forskellige naturkatastrofer og læst et par tekster om hvad de forskellige hjælpeorganisationer gør osv. Har i nogle gode forslag til hvad man elle... -
Analyse af "De tre princer" 1001 nats eventyr.
ForumindlægHjælppppppppppppppppppp. Jeg skal skrive en dansk opgave hvor jeg skal analysere "De tre princer". Jeg har prøvet at se på nettet men ikke kan komme videre. Jeg har prøvet også på engelsk, men ingen resultat. Kan nogen finde en link (analyse og fortolkning) som f. eks. wikipedia... -
Hjælp til historiedelen af SRP
ForumindlægHej alle Jeg har følgende problemformulering til historiedelen af min SRP: "Der ønskes med inddragelse af selvvalgte kilder en redegørelse for den sociale strukturi det engelske samfundi begyndelsen af det 19. århundrede, herunder særligt kvindens position i samfundet" De eneste kild... -
Kender i disse censorer
ForumindlægJeg skal om i Oldtidskundskab, Engelsk og Dansk og til disse mundtligeeksaminer har jeg følgende censorer: Old C: Anne-Grete Rovbjerg-Hansen - N. Zahles Gymnasieskole Engelsk B: Asger Ødum Berg - VUC Nordsjælland Dansk A: Stig Wørmer - Sankt Annæ Gymnasium Er disse nogle i kender? Hvis ja, hv... -
Lov og orden
ForumindlægHej alle:) Jeg skal skrive en engelsk stil om lov og orden, hvad det betyder for mig. Er helt blank hvad jeg skal skrive om.. Har skrevet at det betyder meget, for ellers kan man ikke være sikker i samfundet osv. Tænkte også på at skrive noget om grundloven, og magtens tredeling her i Danmark, me... -
AT2 : Længdegrad og matematik
ForumindlægJeg er igang med at skrive en problemformulering om overemne " Kampen om længdegrad" Her indgår 3 fag : Engelsk, matematik og fysik. Engelsk og fysik har jeg styr på, men nu mangler jeg at skrive spørgsmål som omhandler den matematiske del af længdegrad... Det eneste spørgsmål so... -
Psykologi kvote 2 Ålborg
ForumindlægHej, Jeg er ikke så god til at regne mit gennemsnit ud for kvote 2. Jeg kan se, at snittet lå på 10,5 i sommers og jeg har et snit på 10 med hurtigstartsbonus. I kvote 2 går de op i kvote to fag altså dansk, engelsk, matematik og samfundsfag eller historie. Mine karakterer er her 10,10 i dansk ... -
En der vil bedømme mit essay?
ForumindlægEr der en venlig sjæl der vil bedømme mit engelske essay? Ligger normalt til 12 i skr. engelsk men synes at denne stil blev noget værre lo**! Jeg skrev den dagen inden og startede ikke i god tid, så har det lidt dårligt med det :-S I kan læse den her: http://peecee.dk/upload/view/224866 Håber ... -
Til alle der skriver i historie
ForumindlægJeg ved ikke helt om det her er tilladet efter reglerne, men det virker som om der er en del der spørger om hjælp indenfor historiske spørgsmål uden at få særligt mange svar, så her kommer en lille anbefaling: Spørg her: http://forum.paradoxplaza.com/forum/forumdisplay.php?f=44 Det er et forum ... -
materiale
ForumindlægHejsa, er der nogen, der kender til noget materiale på engelsk hvor der står noget om jernbaneudviklingen i indien pga. den britiske imperialisme? Det skal være engelske kilder , som belyser forskellige synsvinkler. Derudover kunne jeg godt bruge noget materiale (historisk) som kunne give mig n... -
Studierabat?
ForumindlægHej jer derude Først og fremmest ved jeg ikke om det her indlæg skulle oprettes i "køb og salg" - var lidt i tvivl. Men jeg skal købe en engelsk-dansk/dansk-engelsk ordbog (elektronisk, de røde) som koster omkring 700 kr. Får jeg studierabat (10%) for det? Ind under "studierabat&... -
En god analyse og fortolkning
ForumindlægHej alle fra SP, Jeg skal op til Engelsk B mundlig eksamen på mandag. Af den grund ville jeg gerne have lidt tip omkring hvordan man laver en god analyse og fortolkning, hvilket elementer er vigtige at tage med osv. Jeg ved at det lyder som et dumt spørgsmål, men på en eller anden måde formår ... -
UPV prøve
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve her imorgen, og jeg er mega nervøs. Jeg skal op i Engelsk, Dansk, Naturfag/matematik. Jeg er mega nervøs og ved ikke om den er svær, da jeg er god i skolen i nogle ting men er også meget i tvivl. Jeg ved bare at jeg skal analysere en tekst i Dansk, og Engelsk aner ikk... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP! MATH...
ForumindlægTilbud om LEKTIE-HJÆLP! Hej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lekti... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP!
ForumindlægTilbud om LEKTIE-HJÆLP! Hej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lekt... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lektier. Jeg kan hjælpe hver... -
Valg af emne til SRP, Hjælp!
ForumindlægHej. jeg er i det problem, at jeg endnu ikke har fundet et emne til mit studieretningsprojekt i 3.g. Jeg har valgt fag - Samfundsfag b, som hovedfag og engelsk A, som bifag. Jeg har overvejet dødsstraf i USA, som et muligt emne for mig. - men problemet er, at jeg skal læse et engelsk værk til em...
