Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18361 til 18380 af 48240
-
Reaktionskinetik - 0. eller 1. orden ?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder og skal finde ud af om min graf og tal materiale er af 1. eller 0. orden i forhold til michaelis-menten ligningen og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre med det, er der nogen der kan hjælpe ???? Min graf er i vedhæftede :) På forhånd tak Kristine -
Polaritet
ForumindlægHeej hvad har poalritet med overfladespændingen at gøre? er det noget med at overfladespændingen bliver større når atomerne sidder tættere på hinanden og det skyldes så polariteten?? Er total i tvivl:S -
OPTAGELSEPRØVE STX 2017 hjælp
ForumindlægHEJ jeg skal til optagelseprøve på tirsdag, der står i det brev jeg fik udleveret fra skolen at jeg skal op i Dansk, Engelsk, Matematik - tysk/fysikkemi prøven er elektronisk, vil høre om der nogle der ved hvordan det forgår og nogle gode råd med på vejen -
Røgrensning
ForumindlægHvordan reagerer 2 Ca(OH)2 + 2 SO2 + O2? Håber i kan og vil hjælpe, gerne inden trisdag. -
Reaktionsskema
ForumindlægHåber der sidder nogen derude, som kan og vil hjælpe mig med at gøre følgende reaktionsskemaer færdige: a) CH3CH2CH2OH + Cr2O7^2- --> CH3CH2COOH + Cr^3+ (sur opløsning) b) CH3CH2CHOHCH3 + MnO4^- --> CH3CH2COCH3 + Mn^2+ (sur opløsning) På forhånd tak -
"Saltvandsmolekyle"
ForumindlægHej. Jeg sidder midt i min opgave og pludselig slog det mig at jeg ikke lige har helt styr på hvordan H2O og Nacl binder sig med hinanden i havet. (altså hvordan det er i saltvand) Er der nogen der kan hjælpe mig? Det må vel være noget med at de positive Na ioner binder sig til den nega... -
elektronkonfiguration / orbitaler
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: Angiv elektronkonfigurationen for jernatomet og forklar hvorfor jern kan lave to ioner (Fe2+ og Fe3+). Jern er grundstof nr 26 derfor ser elektronkonfigurationen således ud: 1s2+2s2+2p6+3s2+3p6+4s2+3d6 eller (Ar) 4s2+3d6 Men jeg ved ikke HVORFOR det kan lave Fe2+... -
Neutralisation
ForumindlægHej jeg sidder og skal til at neutralisere denne her : KOH + HNO3 → KNO3 + H2O men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Så hvis der er en der vil forklare mig, hvad jeg skal starte med at gøre..;-) -
kemiii!
ForumindlægFor ligevægten PCI5(g) PCI3(g)+Cl2 (g) er K=46,9 M ved 700 K. 10,0 g PCI5 spærres inde i en tom beholder hvis rumfang er 2,50 L. Temperaturen holdes konstant på 700 K. a) Beregn koncentrationerne af PCI5, PCI3 og Cl2, når ligevægten er indtrådt. Man tilfører nu yderligere 5,00 g PCI5 til ligevæg... -
ligevægtreaktion
Forumindlæghey nogen der ved hvornår en reaktion er i ligevægt? altså hvad betegner en ligevægts reaktion? :S er total lost indenfor det her emne -
Anabole Steroider!
ForumindlægJeg er igang med AT, hvor jeg skal tale om anabole steroider. Jeg mangler desperate viden om emnet. Jeg har en del bøger men de er utrolig overfladiske. som "er anabole steroider farlige". Jeg mangler baggrund til den biologiske del. jeg har været på Antidoping Danmarks hjemmeside men d... -
Galvanisk element
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvad der helt præcist sker i et galvanisk element - med ionvandringerne og sådan... -
Kender du Jens Skak Nielsen ?
ForumindlægHej. Jeg skal have Jens Skak Nielsen fra Marselisborg Gymnasium som fysik-censor i AT - er der nogen, der kender ham ? Er han sej eller bare hamrende træls ? Mvh. Kamille. -
Er der en venlig sjæl der vil hjælpe med nogle bio-spørgsmål på denne kolde vinterdag? På forhånd tak!:)
ForumindlægHej :) I forbindelse med en biorapport (A-niveau), skal jeg bl.a. svare på følgende spørgsmål, som jeg har meget svært ved! Derfor håber jeg at der er en venlig (og klog) sjæl derude der kan hjælpe mig :) I glykolysen sker der en redoxreaktion, der reducerer NAD+ til NADH. Beskriv detaljeret denn... -
Katalyse
ForumindlægHej alle Er der en reaktionstype, der hedder katalyse?? I så fald, hvordan defineres den? -
Baser - Kemirapport/Fremlæggelse
ForumindlægHej allesammen. Mig og en venhar om baser hvor vi skal fremlægge og skrive rapport. Er der noget vi skal vide om det? Hvad er en base generelt? Hvad er en god fremlæggelse på forhånd tak:) ps. vi går i niende klasse. -
teori til substitutionsreaktioner
ForumindlægHej derude.. Er du nogle der har nogle gode notater med teori til substitutionsreaktioner der kan hjælpe lidt på min forståelse af det? :-) Mvh Henriette -
Kulhydrater
ForumindlægJeg sidder med en figur der viser et monosakkarid, nemlig glukose. I min bog står der at monsakkarider normalt har fem til seks carbonatomer. Carbon er C, men når de siger 5-6 carbonatomer så skal der vel være 6 C'er, men det er det ikke. Der er kun 2. Nu er det nok bare mig der ikke læser fi... -
Ansøgning til matas
ForumindlægEr der nogle der har forslag til hvad man kunne skrive i en ansøgning til Matas? -
Erfaringer? Fjernundervisning HF
ForumindlægNogen som har erfaringer med at tage en hel hf som fjernundervisning?
