Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18381 til 18400 af 41162
-
HJÆÆÆÆÆLP MEDIEFAG KOMIK!!!!
ForumindlægVi har alvorligt brug for hjælp. Vi skal op til mediefag på onsdag og vil gerne score en fed karakter. Et af vores emner er komik. Vi er meget "lost" på dette område. Så håber nogle kan svare på vores billeder?? Hvilke virkemidler bliver der brugt i humorgenren?? Hvilke former for humor... -
metallo-enzymer
ForumindlægSidder lige med et del-spørgsmål, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal håndtere. Er der nogen der kan hjælpe? Hvorfor ses som oftest overgangsmetal-ioner og kun meget sjældent hovedgruppemetal-ioner i metallo-enzymers aktive center? -
Meget Meget hurtig rettelse
ForumindlægHej har kun to meget korte spørgsmål: hva skal jeg skrive i stedet for mean i disse to sætninger.. det er min lærer der har rettet det, men ved ikke hva der ska stå i stedet.. " 1)Some people would mean that it’s bringing cultures 2)Other people mean that nature doesn’t benefit from the... -
Rettelse af spansk opgave
ForumindlægHar skrevet en tekst om stoffer ud fra nogle overskrifter og tænkte om der var nogen der ville være så hjælpsomme at se den igennem for mig, for de værste fejl . Es muy peligroso tomar drogas. Lo es el primero titular un prueba de. El primer titular dice que un drogadicto es muerta de un... -
Eng grammatik help!
ForumindlægHej derude, jeg sidder med nogle grammatik opgaver jeg ikke kan gennemskue. Det drejer sig om 3 sætninger - hvad er fejlen i dem? (kunne være dejligt med en forklaring): 1.Derek begins to think more about that he has to sort things out with Karen 2. She seems to have a larger kno... -
Hvad betyder "alsidig"
ForumindlægHvad betyder ordet alsidig? -
Studietur
ForumindlægEndelig hjemme igen fra en studietur i Bruxelles i fakulteterne samfundsfag og historie. Umådelig hyggelig tur, hvis man kigger på det sociale både blandt eleverne men også blandt lærerne. Nogle af dagene føltes lange og uoverkommelige, men alligevel var det meget spændende. Nogle af de ting ... -
lægesekretær
Forumindlæghejsa alle sammen.... jeg undrer mig over hvorfor der ikke nogen unge der interesserer sig for en uddannelse som lægesekretær. Jeg har undersøgt og fandt uf af at det tager kun 2 år hvis man har HF. Når jeg siger jeg gerne vil være lægesekretær oplever jeg tit tit at mange synes det er for ældre... -
Gode links, hvis du vil lave din egen SMS gateway ...
ForumindlægTilhørende galleri: https://www.studieportalen.dk/Gallerier/Galleri.aspx?id=157 (Denne blog vil løbende blive opdateret) Nuværende status: Der kan modtages og sendes SMS'er fra computeren! Der kan tilknyttes "Actions" til nøgleord, via. en simpel brugergrænseflade. Der kan tilfø... -
Råd, tips osv!?
ForumindlægHej alle sammen jeg er igang med at skri´ve en stil om hvordan jeg vil have andre skal opfatte mig, men syntes ikke rigtig at jeg rammer emnet, selvom jeg blot har skrevet ½ side. Jeg sidder derfor i en vanskelig situation. Der rimelig stor sandsynlighed for at jeg skifter emne og derimod skriver... -
Perioden for en svingning af det matematiske pendul
ForumindlægKære læser. Jeg troede perioden for en svingning var givet ved: T = 2π / ω Jeg er igang med at regne perioden ud for en svingning af det matematiske pendul. Jeg forstår ikke hvordan wikipedia får det til det de gør (se det vedhæftede billede) link til wikipedia: https://en.wikipedi... -
Komma i engelsk
ForumindlægHej, jeg forstår ikke rigtig, hvornår man sætter komma i engelsk. Jeg ved, at man fx ikke skal sætte komma foran "that", men jeg forstår ikke i hvilke tilfælde, at der skal sættes kommaer. Det er lidt problematisk, da jeg snart/ muligvis skal op til Engelsk B eksamen. Tak på forhånd. -
Gude ord/sætninger til eksamen
ForumindlægEr der nogle der har nogle engelske ord- og/eller sætninger, som vil få cencor til at sidde og rage på sig selv? ^_^ -
3.års opg. om Hemingway!!
ForumindlægHejsa alle.. Jeg skal skrive om Hemingways novelle "in our time" men mangler sekundær litteratur.. Nogle ideer??? på forhånd tak.. Mich. -
engelsk !!!
Forumindlæghej alle sammen... jeg sidder her og laver noget engelsk grammatik, men jeg kan ikke rigtig forstå hvornår der er "logisk flertal er"... håber nogen kan forklare eller give nogle god info. omkring dette.. Takk :) -
The perks of being a wallflower film
ForumindlægHej allesammen, jeg skal lave en "comparison" mellem karakterene i filmen og i bogen til titlen "The perks of being a wallflower". Men er lidt i tvivl om hvad jeg kan skrive. På forhånd, tak for svar. -
SSO - Hvor mange kilder?
ForumindlægHalløj.. Jeg sidder her og knokler med SSO som mange af jer andre nok også gør.. Og kom så lige til at overveje, hvad det normale antal kilder er? Nu skriver jeg i biologi og indtil videre har jeg brugt 8 forskellige bøger/artikler og et utal af internetsider! Ved i tilfældigvis hvad det "... -
Enkeltfags bevis
ForumindlægHej, Jeg står i den situation hvor jeg er optaget på universitetet, og mangler nu bare at sendfe mit supplerende enkelsfags bevis ind der er afsluttet efter jeg har ansøgt på kvote 2, jeg har endnu ikk modtaget mit bevis fra vuc. Når jeg ringer ned til vuc får jeg afvide at universitetet selv ka... -
gymnasium
Forumindlæghej jeg er lidt nysgerrig over over noeg. jeg vil gerne vide hvad man skal hacve i gennemsnit(folkeskolen) for at komme direkte på gymnasiumet? -
Hensigt og Budskab
ForumindlægEr der nogen, som kan forklare mig, hvad forsklellen på Hensigt og Budskab er? Jeg ved godt at jeg self kan slå op i en ordbog, men vælger altså alligevel at spørge her inde, da der måske er nogen, som kan forklare det bedre, for jeg synes at det næsten er det samme.. Tak!
