Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18381 til 18400 af 27879
-
3.g opgave i biologi!
ForumindlægHej! Kunne godt tænke mig at skrive stor opgave i biologi. Jeg har ikke helt besluttet mig for et emner men har tænkt på: Malaria, Tuberkulose, tvillinger, kloning. Hvad tror i vil være det bedste at skrive om? Så vil jeg også lige benytte lejligheden til at spørge om der er nogen der kunne tænke... -
Gamle opgavesæt uden hjælpemidler! - haster :)
ForumindlægHej! :) Jeg skal op til matematik om lidt, og tænkte på, om nogle ligger inde med gamle opgavesæt i matematik stx A uden hjælpemidler? Det er fordi vi skal have lært emnet "vektorer i planen" selv, og jeg vil meget gerne se, hvilken opgavetyper af vektorer der findes i de forskellige ... -
Uorganiske stoffers opbygning og egenskaber
ForumindlægJeg er ved at læse op til et eksamens spørgsmål der lyder at jeg skal gøre rede for uorganiske stoffers opbygning og egenskaber, hvordan vil jeg bedst læse op til det? Hvilke emner skal jeg læse op på? Jeg er ikke helt sikker på hvad forskellen er imellem uorganiske og organiske stoffer. Hils... -
Multicultural britain - eksamenshjælp
ForumindlægHeeej :-) Jeg har i dag trukket emnet multicultural britain, og har fået teksterne "The lesssons that cricket kan teach us" og "What young british Muslims say can shocking - some of it is also true" Nogle der har lavet analyse eller bare arbejdet med en af dem? :-) -
Aahh! fremlæggelse til fagprøve
ForumindlægHejsa derude Jeg er i gang med at skrive min fagprøve i kontor med økonomi som speciale. Jeg skriver om implementering af elektronisk bogføringssystem, men jeg har ingen ideer til hvad jeg kan fortælle om til eksamen håber der er nogen derude der har nogen ideer til hvad jeg kan fortælle om... -
Freud's personlighedmodel ''Beast''
ForumindlægHej, jeg skal meget snart op til eksamen i dansk, og jeg har trukket emnet skyggesider så derfor ville jeg høre om der var nogen der kunne hjælpe mig med at sætte personerne fra kortfilmen ''Beast'' ind i freud's personlighedmodel? Jeg har lidt problemer med at få det gjort, ... -
DHO- historieopgave
ForumindlægHej folkens, jeg er igang med at skrive DHO- opgave, og jeg har valgt at skrive i Historie. mit emne er industrialisering i Danmark. jeg sidder med et underspørgsmål, som er; redegør for industrialiseringens udvikling i Danmark efter 1850 érne? kender i noget til det eller er der nogen herin... -
SSO
ForumindlægHej...Jeg vil være i god tid med sso og er begyndt at tænke på emner, men kan ikke komme på det helt rigtige. Vil gerne skrive i historie eller samfundsfag. Ved godt at det er lidt stort, men er der nogen der har en god ide? Jeg takker mange gange, for alle gode svar.Ps. skrev om socialdemokratie... -
AT
ForumindlægMit AT emne er: Den teknologiske udvikling fra 1970 Jeg tænker på at finde en kilde og kort komme ind på hvad der står i den. Men jeg tænker på om jeg skal fremlægge om hvem der er afsender, modtager, formål, budskab og tendens osv. - eller skal jeg bare kort skal rede gøre for indholdet og s... -
Syrer og metaller - forsøg?
ForumindlægHej! Da jeg skal op i fysik på tirsdag og netop lige har fået at vide, at vi kan trække metaller, hvilket vi aldrig har haft om, er jeg i øjeblikket en smule frustreret og stresset, da jeg ikke kan finde nogle forsøg.. Er der evt. nogle, der har forsøg til emnet "syrer og metaller"? :... -
3.g opg. i Kemi - inspiration
ForumindlægJeg overvejer at skrive SSO i Kemi, men mangler det helt rigtige emne.Det skal helst være mere biokemisk i stedet for fysisk/kemisk. Nogen spændende ideer? Har overvejet noget med at se på kunstige østrogeners opbygning i forhold til "rigtige" østrogener. Nogen ideer til forsøg i den sa... -
Diffusion og osmose
Forumindlæg....-i en kunstig celle.Har fået til opgave at skrive rapport om dette emne/forsøg, og har ikke været med til at lave forsøget. Evt. nogle der har lavet det, og har en rapport jeg må se?Mit formål er At bevise diffusion af vand i en kunstig celle og osmotisk tryk.Hvis nogle kan hjælpe ville det v... -
Jordens skatte - HJÆLP!
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige og arbejder lidt med emnet Jordens Skatte - og jeg vil lave et forsøg hvor man laver kobber ved elektrolyse. På mit papir står der at jeg skal bruge kobbersulfat, men hvorfor er det lige præcis det jeg skal bruge? Er der nogen der ved det? Hvis I har andre forsøg forsl... -
FYSIK C EKSAMEN HJÆLP| BLÆSEINSTRUMENTER
ForumindlægHej. Hvad kan jeg snakke om her??? Musikinstrumenter Du skal mundtligt præsentere emnet: Blæseinstrumenter. Stikord til den faglige samtale: Journaløvelsen: ”Måling på resonansrør”, interferens, bølger, resonansrør, toneskalaen, lydstyrke. Okay, overemnet er musikins... -
Navngivning
ForumindlægHej jeg har 2 molekyler (under emnet alkener og alkaner), som jeg har svært ved at navngive, håber nogle vil hjælpe mig :D Første molekyle er sådan: Cl | CH3-CH-CH2-CH3 | CH3 Ved det hedder noget hen af: 2-chlor-2-menthyl-buten? Andet ... -
Logistisk funktion
ForumindlægHejsa......Jeg er igang med en opgave omkring logistiske funktioner og et emne der hedder epidemi.Ville faktisk bare høre om der var nogen der havde nogle idéer til hvad jeg kunne lave af smarte ting ved sådanne en slags funktion, kan være alt lige fra geometri til asymptoter hvis det sku være.På... -
SRO
ForumindlægHej Jeg er igang med SRO, som skal indeholde en analyse og fortolkning af American History X med speciel henblik på bander. Jeg har indtil videre skrevet om bandelederen, Derek Vinyard og jeg har desuden skrevet om banden D.O.C. Hvilke emner ville det yderligere være relevant at komme ind på... -
Hjælp mig igang med min stil :)
ForumindlægHeeej der :)Jo , skal lave en stil om food . ja spændende emne ik , nej !Men har fået nogle forskellige indgangsvinkler , men ved en af dem .. Tænker jeg lidt , hvad ?Vinklen er : The food industry ..Hvad renger min lærer med der ? Hvad er det han vil have mig til at skrive om ??Han har også skre... -
Termodynamik
ForumindlægHar længe ledt efter folk, men god kendskab til termodynamik. Jeg interessere mig meget for emnet, men har tit brug for teoretisk hjælp, da jeg aldrig har haft fysik højere end B niveau.Ved ikke om dette er det rigtige sted at søge, men håber her findes en som er frisk på at hjælpe over fx mail e... -
Arbejde i fysik ?
ForumindlægSpørgsmål: find det arbejde, som gnidningskraften udfører på kassen når man slæber den 3,4 m hen ad gulvet. Gnidningskraften er i dette tilfælde udregnet til 58,92 N Jeg ville blive rigtig glad hvis der kunne følge en kort forklaring med til hvorfor man gør sådan og sådan for det ville hjælpe m...
