Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18381 til 18400 af 27496
-
Kvantativ analyse af Natron (Volumen!)
ForumindlægHej ! jeg er ved at lave en kemi rapport der hedder " Kvantativ analyse af Natron" Jeg har lavet et reaktions skema udfra to reaktioner, hvor molmasse, stofmængden og massen er fundet . Jeg skal nu finde volumen? Hvordan kan jeg finde denne, når jeg ikke har koncentrationen op... -
"Organisk analyse"- What?
ForumindlægHvad går det emne ud på? Er ved at forberede mig til kemi A mundt eksamen og en af de mange mange emner vi kan komme op i er organisk analyse... Er det sådan noget med PH-strimler eller er det sådan noget med Fehling eller hvad? Er helt lost, hilfe! -
Spændingsrækken
ForumindlægEr der nogen, der ville være så dejlig, at forklare spændingsrækken for mig? Jeg er desværre totalt lost, fordi min fysik/kemi-bog ikke forklarer det ordentligt, men wikipedia igen er alt for fagsprogsagtig.. :( Og hvad har redoxprocesser med det at gøre? -
jernsalte
Forumindlæghej jeg er ved at forberede mig til min kemi B eksamen og en af overskrifterne lyder: Jern, jernsalte og øvelserne ”undersøgelse af jernsalte og hærdning af stål” og ” fremstilling af jern(II)sulfat”. men jeg har ikke helt styr på hvad jernsalte er, hvad skal man komme ind på? -
koncentration
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe denne her opgave, kemi og mig er ikke særlig gode venner Ud fra en sukkeropløsning med koncentrationen 80 g/liter skal du lave 0,20 l sukkeropløsning med koncentrationen 10 g/liter. Hvor meget af den koncentrerede opløsning skal du bruge? -
En Diode?
ForumindlægSkal til Fysik og kemi eksamen på fredag.... Og mangler virkelig noget info om dioder!! Hvad gør den, flere forskellige dioder?, osv... og meget gerne nogle forsøg til... Håber virkelig at i kan og vil hjælpe mig -
Emission
ForumindlægVille høre om der var nogen, der tilfældigvis havde nogle tal for emissionen af SO2 og NOx for omkring år 2000 og efter? Har kun nogle grafer fra 1985 fra min kemi bog. Har prøvet at søge på google, men uden held. -
Læse synopsis igennem
ForumindlægEn der gider at læse min synopsis igennem? den handler om stålfremstilling (bessemer processen) i kemi A og samfundsfag C. Kan eventuelt godt bytte min synopsis med en andens, så vi kan give hinanden konstruktiv kritik :) -
Beregninger af mangan i te
ForumindlægHej Jeg sidder med nogle beregninger i kemi, hvor jeg skal finde indholdet af mangan i te. Resultatet bliver meget mærkeligt, og jeg kan ikke lige finde ud af, hvor det går galt. Er der en der kan kigge beregningerne igennem, og hjælpe mig med at få et rigtigt resultat. På forhold tak -
Afstemning af reaktionsligning
ForumindlægHej alle. Har brug for lidt hjælp til noget kemi. Opgaven lyder således: Angiv en afstemt reaktionsligning for reaktionen mellem vand og natrium og for reaktionen mellem methanol og natrium.. Håber der er nogen, der kan hjælpe -
Hvorfor nu det?
ForumindlægÆv, jeg har glemt alt hvad jeg har lært i kemi :( .. Altså næsten. Skal lige have besvaret et spørgsmål: KBr (aq) + AgNo3 (aq) -> KNO3 (aq) + AgBr (s) Hvorfor det? Altså hvorfor vil den gå i reaktion og ikke forblive det samme? =( -
optagelsesprøve
Forumindlæghejsa Jeg skal desværre snart op til en optagelsesprøve. er der nogen som har været op til en optagelsesprøve? og hvordan var det? Jeg skal op i dansk og engelsk mundligt og fysik/kemi, matematik skriftlig. er meget nervøs! er nemlig ikke særlige god til matematik!!!! -
hetogene ligevægte
Forumindlægjeg sidder med et kemi spørgsmål om heterogene ligevægte: anvend opløselighedsproduktet for sølvchromat ( Ag2CrO4) til at beregne stoffets opløselighed i vand ved 25 grader C. er sølvchromat lettere eller tungere opløseligt end sølvchlorid? er det nogle der kan hjælpe mig -
beregning af pH efter.
ForumindlægJa jeg er lidt itvivl om jeg har lavet den her opgave rigtigt, jeg har fulgt et eksempel 7 i min kemi bog, men vil godt lige have nogen til at se om det jeg har lavet overhovedet giver mening eller om det er helt væk. Tak på forhånd! Jeg har bare vedhæftet opgaven i et dokument. -
Kig lige her; (:
ForumindlægJeg sidder her midt i en kemi rapport, og ville høre om nogle af jer andre måske havde haft noget med magnesiumoxid? ( MgO) For mangler en del forståelse af hvad det kan bruges til eller lign. På forhånd tak. -
partikler med fart på
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse, og jeg har et problem med et fysik/kemi emne. Emnet omhandler bl.a. radioaktivitet, betråling, alfa - beta og gamma partikler samt halveringstid. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig med emnet -
HVIS DU BARE VED NOGET OM IONER, MOLEKYLER OG ATOMER SÅ HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp ang. test i morgen. Jeg vil gerne vide omkring hvornår en nuklid er positiv eller negativ også noget med overflade, lys, reflektering og alt under fysik/Kemi. Jeg vil takke enhver som kan hjælpe mig. -
Hjælp Hjælp.. F/K rapport
Forumindlægheej jeg er igang med at lave en fysik & kemi rapport, og jeg skal skrive om BRÆNDSEL, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive.. tænkte at der var nogen som havde nogle ideer... && det haster rigtig meget? -
HJÆLP.. Det haster!!
Forumindlægheej jeg er igang med at lave en fysik & kemi rapport, og jeg skal skrive om BRÆNDSEL, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive.. tænkte at der var nogen som havde nogle ideer... && det haster rigtig meget? -
Metode til at finde antal protoner af ukendt syre.
ForumindlægJeg har en opgave i kemi hvor at jeg skal bruge en metode til finde antallet af protoner af en ukendt syre. Jeg skal også finde ud af hvor mange hydrogen som den kan frigive. Tænker noget med titrering? Med det kunne være super, hvis der er nogle som kunne komme med nogle forslag
