Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18381 til 18400 af 23683
-
Bønder i gamle dage ( før 1941 )
ForumindlægHej skriver pt. danskopgave og analyserer et brev hvor der bliver udtalt efter at han har set tyskerne bruge polakkerne som slaver. man kom til at tænke på bønderne i danmark i gamle dage. og man spurgte sig hvad er der opnået ved at vi skriver 1941 nu, og man ikke er nået længere. nogle som ka... -
Jødernes hue
ForumindlægGodmorgen:) Jeg sidder og analyserer et propagandabillede fra nazismens tid. Det forestiller en jøde, med en speciel hue på. Jeg har været inde på google og søge efter den, men har ikke rigtig fundet noget. Er der nogle af jer, der ved hvad den hedder? Den bæres ofte kun af mænd. Hilsen Abi -
spektrum
ForumindlægHej Alle. Vi har fået udleveret en analyse, hvor vi ud fra et spektrum og indlendende opløselighedsprøver osv. skal finde ud af, hvilket stof vi har. Det er faget kvant på farma 2.sem. Vi har fundet ud af, hvad der skal være, men har ikke styr på hvordan det skal se ud. der skal være. ... -
Reklamer med en historie
ForumindlægHej. Jeg skal analysere nogle reklamer og se på, hvordan de adskiller sig fra hinanden. Den ene er tegnet mens den anden reklame er rigtige mennesker. Den der er tegnet, fortæller nærmest en historie, hvilket jeg mener er blevet moderne. Jeg skal så finde ud af, hvorfor de gør det på to forskelli... -
Ludvig Holberg
ForumindlægHej Alle. Jeg har en dansk stil for om Ludvig Holberg og Oplysningstiden... Det i sig selv er ikke så slemt, men vi skal analysere og fortolke en af to mulige tekster. - Epistel 347 om mascarader - Epistel om lærdom og universitetsundervisning Jeg er fuldstændig lost, og der ligger ingen lignende... -
Skillelinjer i amerikansk politik
ForumindlægHej Jeg har her i 2.g fået den skriftlige opgave at besvare følgende spørgsmål. Jeg er dog helt på bar bund hvad man skal komme ind på, og hvordan. Men spørgsmålet lyder som følger: 1. en analyse af vigtige politiske skillelinjer i amerikansk politik (økonomisk politik på den ene side og på den a... -
Gode noveller fra 1990-2010
ForumindlægJeg har trukket "noveller fra 90'erne og 00'erne" i min dansk mundtlig eksamen. Jeg skal selfølgelig selv have en novelle fra den tidsperiode at analysere, så jeg tænkte på om i måske ville kunne skrive nogle gode i kommentarfeltet. Tak på forhånd. ... -
tre dage i prag
Forumindlæghej allesammen jeg sidder og skal analysere novellen "tre dage i Prag" af Naja Marie Aidt. tror nok, jeg har fat på hvad novellen handler om, men er der nogle, som har nogle guldkorn, de vil af med, så kunne det være great. det er specielt den sidste del af den: Hun er ved at smelte i s... -
Subjektsprædikat (omsagnsled til grundled)
ForumindlægHejsa Er i gang med at analysere en tekst, og pludselig støder jeg på denne sætning ''Han var tidligere en kandidat''. Mit spørgsmål lyder, er kandidat stadig en subjektsprædikat, selvom der står ''var'' som verbum? -
algeopblomstring og algetoksiner - haster virkelig
ForumindlægJeg mangler virkelig hjem til de tre spørgsmål her. Håber der er nogen der kan hjælpe. Har siddet med dem hele aftenen. a. Forklar, hvorfor netop blågrønalger ofte dominerer i sensommerens algeopblomstringer. b. Analyser og forklar resultaterne i figur 2. (vedhæftet) c. Forklar, hvilke fø... -
enzymkoncentration
Forumindlæghej jeg kan simpelthen ikke finde ud af nedenstående soørgsmål, håber meget på at der ernogen der kan hjælpe. SPØRGSMÅL: Ved analyse af en plasmaprøve er målt en absorbansændring på |deltaABS|/tid = 0,13 min^1 Beregn enzymkoncentrationen når: epsilon = 6220 L/(mol*com) d = 1 cm plas... -
Hjælp :) diskurs og manglende medbestemmelse
ForumindlægHej derude.. Håber meget I kan hjælpe mig. Jeg sidder og skriver en opgave og har store problemer med at skrive min analyse/diskussion. Den skal indeholde foucault diskursanalyse og rasmus willig syn på ymyndiggørelse af individet. Håber meget nogen kan give mig inspiration til hvordan jeg kan... -
Emne til AT
ForumindlægHej Har nogle et forslag til emne i AT, jeg ønsker en kombination af fagene Religion/Dansk eller Religion/Engelsk Det overordnede emne er Kampen for det gode liv Mine tanker om det er, at jeg gerne vil analysere en film eller tale som omhander en religiøs kamp, for et bedre liv ... -
Hjælp! Dansk/Design?
ForumindlægHej. Tiden er kommet til studieretningsprojektet og som hovedfag har jeg valgt design(75%) og dansk som bifag(25%). I design ønsker jeg at arbejde med industriel design nærmere Jacob Jensen. Nu skal Jeg så finde en dansk synsvinkel. Men lige nu står mit bedste bud til bare at lave en reklame anal... -
en plads i verden.
Forumindlæghej er der muligvis nogle som har læst "en plads i verden" af hans kirk .. og sidder inde med nogle gode noter eller bare forslag til hvad der kunne være relevant at tage op i en litterær artikel. jeg kender self. til de besale ting man skal undersøge i en analyse.. men jeg tænker mere ... -
Emil Aaretrup - paa bjerget
Forumindlægohøj! jeg har fået æren af at analysere Emil aarestups digt - paa bjerget. jeg sidder ldit fast vil vil lige høre hvad dette vers betyder: Der var i deres Heften, I deres Pliren Noget - Hvis der kan hexes, skeer det Ved Hjelp af Øielaaget. -
Sig altid farvel i tide
ForumindlægHej derude skal analyserer Ida Jessens "Sig altid farvel i tide" har godt set nogle indlæg om novellen men nogle der ved hvor man kan finde noget ydderligere, jeg tænker bøger? Har søgt på nettet, men synes ikke at jeg bliver mere afklaret! gad godt at komme nærmere ind på de enkelte sy... -
reklame
Forumindlægjeg søger en bestemt trykt reklame. Jeg mener at det er en reklame for appelsinjuice, hvor der er to appelsiner og en flaske i midten, Min lærer i 9. kl gjorde meget ud af at vi skulle finde ud af hvorfor netop appilsinerne og flasken var palceret sådan. Nu går jeg så i 10. og vil gerne analyser ... -
Perspektivering til Opgang af Pia Juul
ForumindlægJeg skal snart til mundtlig eksamen i dansk (9. klasse) og jeg har valgt at analysere novellen Opgang af Pia Juul. Jeg aner bare ikke hvad jeg skal perspektivere den til. Jeg overvejer at tage novellen Hunden af Kim Fupz, men jeg er ikke helt sikker på om den passer særlig godt ind. Er der nogen ... -
Perspektivering til novellen "Ateisterne og Ayatollaherne"
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu og forbereder mig til dansk mundlig eksamen. Jeg har trukket kulturmøder og har valgt at analysere en novelle der hedder "Ateisterne og Ayatollaherne" af Tarek Omar. Og jeg har rigtig svært ved at finde noget som jeg kan perspektivere den til... Er der nogen so...
