Søgning på: SRP historie. Resultater: 18401 til 18420 af 22627
-
Den Russiske rev.
ForumindlægHello folks...Jeg skal snart til at skrive historie opgave, min probelmformulering lyder..:"Redegørelse for den politiske baggrund for de 2 rev. i Rusland 1917, en analyse af Lenins rolle og en vurdering af årsagerne til okt. rev."Tænkte på om der var nogen som havde skrevet om det samm... -
novelle
ForumindlægHej Jeg vil i min dansk historie opgave redegøre for minimalisme. Analysere og sammenligne en novelle af helle helle og naja marie aidt samt perspektivere til postmodernisme. Jeg havde oprindeligt tænkt mig at analysere to noveller af naja men valgte istedet helle helle. Jeg ville høre... -
Tai-Ping oprøret.. HJÆLP!
ForumindlægHEY!Jeg sidder nu her og læser til historieeksamen(ska op i morgen tidlig). ... Og i forbindelse med noget stof omkring Kinas historie er jeg rimlig forviret: Det drejer sig om Tai-Ping oprøret - 1)hva var baggrunden for oprøret??2)hvorledes forløb oprøret??Det er mest mht. baggrunden for oprøret... -
Dansk stil: Historytelling
ForumindlægHej...Vi har fået til opgave at skrive en dansk stil i forbindelse med en konkurrense på syddansk universitet. Det går ud på at fortælle om vores historie, som den har været, som den kunne have været og som den bliver.Der er forskellige muligheder som alle omhandler naturvidenskab og teknik. Der ... -
fascime
ForumindlægHåber der er nogle derude, som kan hjælpe mig. Skal lave en fremlæggelse i historie om Mussulini og hvordan fascimen startede. Det jeg hovedsagligt skal komme ind på er mordet på Matteotti, samt hvad der skete med parlamentet derefter. I min fremlæggelse skal jeg inddrage 3 kilder: "Mussolin... -
EPR Spørgsmål :) HF
ForumindlægHjæææææææælp! jeg prøver at lave en problemformulering til min EPR : Mit overordnet spørgsmål : Hvad var ungdomsoprøret og Hvilken betydning har ungdomsoprøret i 1960érne haft for det danske samfund?". en redegørelse af de samfundsmæssige forhold i Danmark op til ungdomsoprøret i 1960´erne, ... -
Andrea elsker mig
ForumindlægJeg er i gang med at analysere bogen "Andrea elsker mig", og der er nogle punkter jeg har svært ved.. måske nogen kunne hjælpe? Hvilket miljø trives Andrea i? Oplysninger om Andreas far, og hans færden i verden Undersøg og beskriv, hvilken historisk begivenhed, der ligger til... -
Rettelse af engelsk stil
ForumindlægHej jeg kunne enormt godt tænke mig at få rettet min engelsk stil, da jeg tit for at vide at der fejl i. Har bare rigtig svært ved selv at finde fejlene, så det kunne være fedt hvis nogen gad at rette lidt i den :-) Opgaven går ud på, at skrive to historier. Den første fra en blind kvindes syns... -
AT- Mad og menensker (HI+NG)
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive AT i historie og naturgeografi om mad og mennesker. Jeg har valgt at arbejde med andelsbevægelsen, men har meget svært ved at vurdere hvilken form for empiri der skal bruges i naturgeografi samt at finde den. Jeg ved at bla. kort og statistik kan være god at bruge i de... -
Industrialiseringen
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu med en vigtig historie opgave til på torsdag. Opgaven lyder på at vi, ud fra vores egne vurderinger, skal skrive om de vigtigste ting fra årstallet 1849-1901. Min lærer sagde at det var en god idé, hvis vi satte fokus på bla. industrialiseringen. Jeg har dog lidt s... -
Hjælp til tysk
ForumindlægEr der nogen som kan rette disse oversættelser:1: Hvor er min nye hat? Den er her. Wo ist mein neue Hut? Es ist hier.2: Hvor er min brune taske? Den er ikke her. Wo ist meine braun Tasche. Es ist nicht hier.3: Kender du Schulze? Nej, jeg kender ham ikke. Kenst du Schulze? Nein ich kenne ihm nicht... -
SSO Emne
ForumindlægJa jeg har så valgt engelsk som fag. Emnet sidder jeg stadig og tænker lidt over.Jeg kunne skrive om Storbrittanien efter WW2. Noget med imperiets opløsning eller dets "forfald" til en andenrangs magt.Hvad synes i om emnet? Hvad kunne jeg evt. komme ind på?Er ikke selv den store histori... -
Forklar hvorfor der sker div. ting når man er i fysisk aktivitet
ForumindlægJeg har fået en opgave i Biologi, hvor jeg får fortalt en kort historie om en pige, som løber for at nå bussen til skole - da hun når bussen gisper hun efter vejret, mens hun mærker smerter i sine ben - da bussen når skolen 10 min senere, har hun igen normal vejrtrækning og benene gør ikke ondt m... -
Grækenland 400 f.Kr. - styresystem - nomotheterne?
Forumindlæghej, jeg er ved at skrive 2.g historie opg. og jeg er stødt på nomotheterne, en "gruppe" der tilsyneladende overtog funktionen som fungerende lovgivende myndihed i Athen, efter 403 f.Kr. (hidtil havde det været Folkeforsamlingen det havd dennne funktion) er der nogen der ved hvem/hvad ... -
Krisen i 2008 - men er der nogen der en ide til et produkt?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at forberede mig til min historie afgangsprøve her til Juni. Jeg har valgt et del emne om "Krisen i 2008" - overordnet handler det om Danmark efter 1989. Man skal lave et produkt, som både indgår i ens probelmformulering samt emne selvfølgelig. Min problemformule... -
The fight for Civil Rights problemformulering
ForumindlægHej! Jeg har fået emnet, borgerrettighedsbevægelsen i USA i dette års AT årsprøve, i fagene historie A og engelsk A. Har bare lidt problemer med at komme på en ordentligt problemformulering og tilhørende problemstillinger, og kunne derfor godt bruge lidt hjælp. Jeg tænkte lidt på at redegøre fo... -
Hjælp mig - er virkelig i tvivl
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal til historie eksamen i morgen og har trukket udvalgte kulturmøder, men har svært ved at lave en problemformulering og hvad jeg kan perspektivere til. Jeg har fået teksterne: Brev fra Bismarck om prerussisk kolonipolitik, 1868. Opråb fra stiftelsesmødet for "sels... -
Afsnit i SSO
ForumindlægHejsaVil lige høre nogen er jer herinde, hvad jeres mening er: Når man læser sådan en opgave i gennem som sencor, er det så det bedste at der er mange afsnit eller få. Ved godt der er svært sådan at sige, men det er fordi jeg skal skrive om danmarks historie i 1920'erne til 1930'erne, og ... -
Mangel på inspiration til det kommende AT forløb
ForumindlægHej Jeg skal til at begynde på AT eksamen, hvor det består i at kombinere to udvalgte fag og derfra starte på en problemformulering. Min situation er dog, at jeg godt kunne bruge nogle ideer/inspiration til hvad der kunne være interessant at arbejde med, hvis jeg nu valgte at kombinere engelsk ... -
analyse af forordning
ForumindlægHej allesammen jeg står og skal skrive en DHO og har trukket historie, jeg skal skrive om heksesyn og heksejagt, i den forbindelse skal jeg lave en analyse af Christian D. 4's forordning fra D. 12 oktober 1617. men jeg er lidt på bar bund, er der eventuelt nogle som kunne have lyst og tid ti...
