Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18401 til 18420 af 27879
-
24 Timers eksamen
ForumindlægHej alle på studieportalen. Jeg har idag været oppe og trække emne til en 24 timers fysik eksamen, hvor jeg har været så heldig at trække termisk energi, med stikordende "Effekt, Varmefylde og nyttevirkning. Er der evt. nogen som har været oppe i det før? Eller nogen som gide læse hvad... -
Eksamenstekst til religion
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i religion i næste uge, og jeg vil gerne øve mig på et par eksamenstekster. Hvis du ligger inde med en gammel eksamenstekst, eller har fået udleveret et par eksempler af din religionslærer, er jeg meget interesseret i dem. Jeg er primært interesseret i tekster i emnerne:... -
Hvad skal du skrive om i din 3. årsopgave?
Forumindlægheysa.. Jeg kan godt lige starte med at lægge ud og fortælle. Jeg har tænkt mig at skrive i Kemi, da jeg tror at dette ville være det mest spændende fag at bruge min skriveuge på. har dog været i tvivl da jeg ikke rigtigt ved om det eret let fag at skrive i og score en ordentlig karakter i, og hv... -
HJÆLP eksamensspørgsmål til biologi C
ForumindlægJeg har et eksamensspørgsmål under emnet "Iltens vej til cellerne" der lyder: Diskuter mulige begrænsninger i iltoptagelsen i forbindelse med et fysisk arbejde. Jeg forstår ikke helt hvad der menes, skal jeg komme ind på rygning og dårlig kondition eller noget helt andet? Kom gerne med... -
Differentialregning
ForumindlægHej, I mit eksamensspørgmål til mdt mat, har min lærer inden under emnet differentialregning skrevet dette: "Du skal behandle tangentens ligning og en valgfri sætning om differentialkvotienter". Hvad er differentialkvotienter? Jeg forstår godt delen med tangentens ligning, men jeg e... -
Samfundsfag A Synopsis
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med min 24 eksamen til mundtlig samfundsfag.Jeg har trukket emnet økonomi. Jeg har lavet en synopsis, men jeg er i tvivl om hvorvidt den er god nok? Jeg ved godt i ikke har alle mine bilag osv. men er der evt. en som har været oppe i samfundsfag eller i hvert fald ha... -
Integration på arbejdsmarkedet
ForumindlægHey jeg ville spørge om der nogle der kunne hjælpe mig. Mit hoved emne: Integration på arbejdsmarked.jeg har spørgsmål angående:- Udviklingen af Invandrer i DK- Dansk politik indenfor integration- Diskussion: Hvad skal der til for at få en god integration på arbejdsmarkederne.Håber at i kan hjælp... -
Yacoubians hus
ForumindlægHJÆLP!! Er der nogle der har læst ''Yacoubians hus'' eller er jeg så heldig at nogle har analyseret bogen på enten den ene eller den anden vis? Den kan jo analyseres med udgangspunkt i mange aktuelle emner som kvinder, politik, religion osv.. Men er der nogen der har noget analy... -
Eksamen: analyse af en tekst om mode?
ForumindlægJeg har været så heldig at trække det emne i fransk, som jeg ved mest om: mode. Dog er jeg lidt usikker på, hvordan jeg analyserer teksten. Det er en tekst, som beskriver haute couture: karakteristikkerne, haute couture i dag osv., og så er der noget med nogle beskrivelser af stormagasiner. Er de... -
Produkt til fremlæggelse
ForumindlægVi har projektuge, og mit emne er HIV/AIDS, men hovedsageligt HIV. Jeg har ikke noget produkt, da vi ikke må betegne powerpoint som et produkt i vores klasse. Jeg er gået i stå, og håber I kan hjælpe mig med at finde et produkt til min fremlæggelse. Det må helst ikke være for uoverkueligt (gerne... -
Beviser for vektore i planen.
ForumindlægHej. Jeg ville bare spørge om der var nogen der havde styr på de beviser der er inden for emnet " vektore i planet", jeg har læst en del på det men har stadig svært ved det, og synes ikke min matematik bog er forklarende nok., så hvis nogen kunne forklarer mig det bedre, eller hvis noge... -
Skal alle tekster/figurer inddrages i oplægget?
ForumindlægJeg skal til eksamen i Biologi B i morgen. Jeg har trukket immunforsvaret og derunder: vacciner. Der er virkelig meget tekst og mange figurer, og synes lidt at det falder udenfor mit overordnede emne noget af det? Men det er vel vigtigt at jeg indrager alle figurer og tekster i mit oplæg? Håber ... -
10 klasse:
ForumindlægHej, jeg skal i 10. klasse efter sommerferien, og vil allerede nu begynde, med at forberede mig. Hvilke emner har man hovedsagligt om i de forskellige fag? Historie?, Biologi?, Samfundsfag?, Matematik?, Fysik og kemi?, Religion? osv. Eventuelt: Hvad i havde jer der gik i 10. om?? Tusinde tak ... -
projektion
ForumindlægHéeej jeg har brug for en forklaring omkring projektion. det er et nyt emne vi har i matematik og jeg forstår det ikke rigtigt. jeg har forstået at det er en vektor vinkelret på en linje. men hvordan er formlen for det og hvad skal jeg ellers bruge ? - vi bliver afhørt af vores lærer så jeg ha... -
engelsk ?
ForumindlægDet her er et anderledes emne end de fleste. Jeg vil utrolig gerne blive bedre til engelsk. Jeg ved ikke rigtig hvad man kan gøre for at det bliver rigtig godt. skal alene til london næste år, men jeg har fået rigtig dårlig engelsk undervisning hele sidste år.nogle ideer? bare så man bliver inspi... -
1864
Forumindlægjeg sidder i den (u)heldige situation, at jeg skal udarbejde en synopsis omkring emnet "krigen 1864" til i aften, hvor den skal sendes til læreren.af usagte årsager er min hjerne langt fra i fulde omdrejninger, så er der nogen der har et forslag til et godt hovedspørgsmål med masser af ... -
Bogen Sleepers af Lorenzo Carcaterra
ForumindlægHej.Jeg skal snart skrive større skriftlig opgave i 3g.Jeg vil gerne skrive om bogen Sleepers af Lorenzo Carcaterra, men jeg ved ikke om der er sekundær litteratur nok og jeg ved heller ikke hvilket emne jeg skal vælge at beskæftige mig mest med; børnemishandlig, livet/straf i datiden New York, h... -
er den hermnaeutiske spiral kun brugelig i forhold til danskfaget?
ForumindlægVi er igang med at lave AT og skal til eksamen i morgen. Vi vil dog gerne benytter den hermaneutiske spiral, som den måde hele vores arbejdsproces har fungeret på. er den hermnaeutiske spiral kun brugelig i forhold til danskfaget? Vores emne: Kommunikation - muligheder og begrænsninger skræmme... -
mdt. eksamen STX A
ForumindlægDet foregår på den måde at man kommer ind og trækker en ukendt tekst, der relaterer til ét af de emner man har beskæftiget sig med indenfor faget igennem de sidste 3 år på STX, ikke sandt? Desuden er mit spørgsmål om hvor meget sproget betyder når man er derinde? Vægtes det 90/10, hvor 90 = spro... -
Søgefunktionen
ForumindlægGoddag.Jeg vil blot spørge, om det ikke kunne lade sig gøre at få forbedret søgefunktionen? Jeg ved at emnet har været oppe at vende et par gange - og jeg er garanteret heller ikke den eneste, der søger efter denne forbedring. Det ville være noget lettere, hvis man fx. kunne søge på flere ord på ...
