Søgning på: historie begreber. Resultater: 18401 til 18420 af 22480
-
hjælp til dio
Forumindlægjeg skriver om USA's krise i 1930'erne men jeg synes ikke jeg kan få nok analyse/diskusion ind i min opgave og vil gerne høre hvordan i ville gribe det an.. analyse delen i min problemformulering er følgende: Jeg vil desuden analysere, hvilke indgreb man foretog for at afhjælpe krisen ... -
Emperi, metode og teori
ForumindlægHeeey alle! Jeg har som emne: Kroppen som politisk projekt. Jeg har valgt at belyser hitlers visioner og hvordan han brugte kroppen. Jeg har det problem, som jeg også har haft med de forrige AT-synopsis, at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive under emperi, metode og teori. Jeg har historie(hummani... -
SRP HJÆLP!!
ForumindlægHej :D Jeg sidder lige nu og er lidt forvirret over min problemformulering i SRP. Jeg har om apartheid i engelsk og historie. Min opgaveformulering lyder således: Hvordan fremstiles apartheidsystemet i Sydafrika litterært? Redegør for for de sydafrikanske apartheidsystem med særligt fo... -
AT: hjælp til rámmer for problemstillnger
ForumindlægJeg skal skrive om George Orwells dystopi 1984 i fagene Dansk og Historie og jeg har derfor valgt opgave B som lyder Du skal vælge en kunstnerisk, religiøs, teknologisk eller politisk vision/forudsigelse og forklare den sammenhæng, hvori den optræder og vurdere dens betydning. Du skal behandle e... -
Dr. Jekyll & Mr. Hyde, videnskaben og klunketiden
ForumindlægJeg har fået til opgave at finde eksempler og beviser på at dette foregår i klunketiden og hvordan videnskaben var i den periode, hvor Dr. Jekyll ... foregår. Jeg har selv fundet nogle eksempler angående, hvorfor det er i klunketiden, men jeg står måske med større dilemma i at finde eksempler... -
Ny menneskeopfattelse
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive afsluttende AT-opgave, og har valgt at skrive i fagene Histore og fysik. Mit emne er Det nye menneskesyn i renæssancen. Jeg skal arbejde på de 3 niveauer (redegørelse, analyse, vurdering) indenfor historie. Min redegørelse er Forudsætningerne for renæssancen. Mit... -
Taksonomiske nivauer
ForumindlægHej derude. Jeg er i gang med at skrive min SRP i fagene historie og samfundsfag. Jeg har fået udleveret min problemformulering der er opdelt i 3 dele/spørgsmål. Jeg har forstået at man skal bruge de taksonomiske nivauer i sin SRP, men jeg er ikke helt sikker på hvordan og hvorledes. Skal jeg... -
AT: Fukuyama's End of History
ForumindlægJeg skal i AT skrive om Fukuyama's End of History (1989), men mangler en dansk oversættelse af udgaven - har Historiens afslutning og det sidste mennekse (fra 1992), men det er en revideret og udvidet udgave i 250siders bogform - hvis nogle ligger inde med et sådan link ville det være skønt. ... -
Analyse af Karen Blixens "Kongesønnerne"
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en analyse af Karen Blixens fortælling "Kongesønnerne". Da det er min første rigtig analyse, kunne jeg meget godt tænke mig noget konstruktiv kritik/ros og/eller ting jeg kunne gøre bedre. Min analyse er ikke 100% færdig endnu. Jeg mangler lidt omkring for... -
Emne - bar bund
ForumindlægJeg føler mig lidt på bar bund mht. valg af emne til årets AT. Jeg går på naturvidenskabelig linje og overvejer noget indenfor BIO - medicin. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal koble det med.. Idræt kan jeg ikke lige finde nogen relevans til. Det samme gælder dansk, old og religion. Og historie er b... -
Selvstuderende i ét fag
ForumindlægOkey, sidder i den fucked up situation at jeg åbenbart har taget 2 gange mediefag C som valgfag, som for det første har været spild af tid, men for det andet gør at jeg ikke kan få min studentereksamen! Det er en lang historie om hvordan det kunne ske, men det korte og det lange er at det er skol... -
Fukuyama - dansk og samfundsfag
ForumindlægJeg skal i AT skrive om Fukuyama's End of History (1989), men mangler en dansk oversættelse af udgaven - har Historiens afslutning og det sidste menneske (fra 1992), men det er en revideret og udvidet udgave i 250siders bogform - hvis nogle ligger inde med et sådan link ville det være skønt. ... -
Ku Klux Klans betydning for amerikansk politik
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med at skrive SRP i disse dage med emnet Ku Klux Klan (KKK) og har valgt fagene engelsk og historie. Et af mine problemstillinger lyder: "Der ønskes en analyse af dens (KKK) betydning for amerikansk politik med indragelse af et selvvalgt materiale" ... -
problemformulering
ForumindlægHej jeg har valgt at arbejde med Doomsday Clock i min AT eksamen! Mine fag er Historie og Fysik, og jeg har tænkt mig at indrage atombomben som min fysikdel ;) Men jeg har problemer med min problemformulering... Kan nemlig ikke komme på noget specifikt om Doomsday Clock som en forudsigelse. Så ... -
Metode og Teori!
ForumindlægHej! Jeg tror jeg kom til at skrive dette indlæg et forkert sted tidligere, sry! Mit spørgsmål er følgende. Hvilke metoder kan man benytte inden for historie, som samfundsvidenskabeligt fakultet? Humanistisk kan man benytte den metode som hedder kilde, men det andet fakultets repræsentation stå... -
SRP Bioteknoglogi - kræt - hjælp.
ForumindlægHej med jer. Jeg er i gang med at skrive min SRP, og jeg har om en speciel celle-linje kaldet HeLa celler. (kræft celler). Jeg har det meste af min Bioteknologi på plads, men min historie halter lidt. Mit spørgsmål er: Er der nogen her inde der har hørt om retsaggen i Californien 1990, ... -
SRP - 9/11
ForumindlægHej, jeg skriver SRP omkring 9/11 med fagene Engelsk A & Historie A, Jeg har lidt besvær med at finde artikler fra USA som er relavant (det vil sige artikler omkring 9/11 i dagene efter), og så også samtidig at finde artikler som kan hentyde til konsekvenserne af angrebet for befolkingen... -
en-to-tre nu! tema & budskab, fortæller
Forumindlæghvilke temaer/emner beskæftigere bogen sig med? hvad er forfatterens hensigt med bogen? er forfatteren alvidende? er der indre syn / ydre syn hos personerne? hvad betyder det for historien? er der medsyn (handlingen udspilles samtidig med, at den fortælles), bagudsyn (der fortælles om noget der e... -
AT om jernbaner
ForumindlægHej. Kan I hjælpe mig med at finde ud af, hvad jeg kan skrive om om jernbaner i perioden 1851-1914? Selve opgaveformuleringen hedder "Videnskabelig gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg vil meget gerne skrive om jernbaner i enten Naturgeografi/dansk, naturgeografi/historie,... -
SRP: Andengradsligningen x^2+ax=b^2
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skrive SRP i matematik og historie om græsk matematik og grundlagskrisen. Jeg har en opgave som jeg skal besvare der driller mig. Vis ved at betragte figuren (vedhæftet) at ac+c^2+(1/2a)^2=(1/2a+c)^2 Dette kan jeg ikke se ud fra figuren da jeg ...
