Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 18401 til 18420 af 36784
  • magnetisering

    Forumindlæg
    hej.. håber i kan hjælpe mig. sidder og laver fysik rapport, men der er li et par ting jeg ikke ved hvad er ? hvad er en permanent magnet ? og hvad er Ferromagnetiske matrialer ?
  • DataStudio - Enkeltlogaritmisk graf

    Forumindlæg
    Sidder og skal lave en enkeltlagoritmisk vha. fysik programmet DataStudio, men kan ikke finde denne funktion. Hvordan laver jeg en enkeltlogaritmisk graf?
  • Spektrallinje i emissionsspektret

    Forumindlæg
    jeg har en fysik opgave som jeg meget gerne ville have lidt hjælp til. Hvad er sammenhængen mellem foton-energi og energi-niveau?
  • Hjælpelære

    Forumindlæg
    HeeY.. Jeg vil gerne har en hjælpelære til matematik, fysik og kemi da jeg har svært ved disse fag. Jeg går i 2.g håber der er en som vil hjælp.
  • Matematik A Eksamens sæt fra december 2016?

    Forumindlæg
    Nogen der har eksamens sættet i Matematik A fra december 2016? Eller Fysik A fra december 2016? Det haster :)
  • Nationaletest

    Forumindlæg
    Hej allesammen, nogle der har været til nationaletest i 8 klasse, som der kan fortælle hvike emner de var oppe i . Derudover hvad med fysik kemi/Geografi :)
  • Kvasarspektrum

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg har virkelig brug for hjælp til en fysik opgave, som jeg har vedhæftet. Jeg er i tvivl om hvad man skal. Jeg har beregnet rødforskydningen, og får det til 0.349794. Men er det, det man skal i den opgave?
  • Afstandskvadratloven

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lige p.t. om afstandskvadratloven i fysik og vi har fået en rapport for jeg forstår dog ikke hvad der menes med omvendtproportionalitet, i afstandkvadratloven
  • eksamen spørgsmål

    Forumindlæg
    hej jeg skal snart op i fysik (gitterligning) og jeg vil lige høre om det ville være nyttigt at snakke om kvantemodellen for lys eller om det ikke er så vigtigt her i det her emne.. er nemlig lidt i tvivl
  • Hvad sker der med en sur opløsnings pH værdi, når den fortyndes med vand?

    Forumindlæg
    Jeg står mit i en fysik rapport lige nu og kan ikke finde ud af, nogen steder, hvad der sker med en sur opløsnings pH værdi, når den fortyndes med vand?
  • Fysik&Kemi Rapport

    Forumindlæg
    jeg har en fysik & kemi rapport om kuldioxid og jeg skal bruge nogne egenskaber om kuldioxid men jeg kan ikke selv finde noget please hjælp
  • 238Pu reaktionsskema

    Forumindlæg
    Har en fysik opgave der lyder: opstil reaktionsskemaet for henfaldet af 238-Pu Hvad delen menes der med det? Er det henfeldsskemaet eller hvad, og hvornår ved jeg om en kerne er stabil så den ikke henfalder mere?
  • Teori bag nyttevirkning ?

    Forumindlæg
    Kunne virkelig godt bruge noget ordentligt teori bag nyttevirkning, for jeg synes ikke vores fysik bog beskriver det godt nok til jeg kan skrive det i en rapport.
  • retning af kraften

    Forumindlæg
    Vi har lavet et forsøg i fysik med laplaces lov, med 3 delforsøg og i den anledning vil jeg spørge om hvilken retning strømmen og kraften går?
  • hjælp

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål som jeg gerne vil få at vide til min Fysik og kemi opgave. er atomkernen positivt ladet eller neutalt
  • Hjælp det haster!

    Forumindlæg
    Jeg sidder med noget fysik jeg virkelig ikke forstår. jeg skal finde bølge længden af en rød laser-pegepind.. Hvad er bølgeformlen af lys?
  • Indledning

    Forumindlæg
    Hey Jeg skal til at skrive studieretningsopgave, og ville høre hvordan man eventuelt kunne starte sin indledning hvis man skriver i fysik og matematik?
  • Hvorfor?

    Forumindlæg
    Hvorfor er det en god idé at beregne symbolerne først i fysik? Det forstår jeg simpelthen ikke, er det ikke lige meget, hvad man vil foretage sig med først?
  • keglesnit

    Forumindlæg
    Hvad er væsentligt af matematiske beskrivelser omkring, cirklen, ellipsen, hyperblen og parablen når fokusere på anvendelse i fysik?
  • forklaring af begreber

    Forumindlæg
    Hej, ved ikke om jeg skal skrive indlægget i fysik el. om det er her, men i såfald. Er der nogen der kan forklare mig, hvad isotrope og anistrope atomer er? mange tak på forhånd