Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 18421 til 18440 af 198015
-
Ideer til emnet "11.09.2001" - også kaldt 9/11
ForumindlægHej allesammen. Til historieeksamen har jeg trukket emnet "9/11". Er der nogle af jer, som har nogle ideer om hvad man kunne fokusere på? På forhåndt tak. -
Bønder og fæstebønder
ForumindlægHvis man ser på standssamfundet, er bønderne så dem der godsejere og fæstebønder dem som arbejde for bønderne eller hvordan er det lige det hænger sammen? Bønderne er højere i hierakiet efter min forståelse i hvert fald. -
SSO og mundtlig eksamen
ForumindlægHey!Hvis man skriver SSO i matematik, kan man så komme op i den til mundtlig eksamen? Min lærer siger nemlig at det kan man først ved den nye gymnasie-reform! -
Debrom opløst i vand, eller i heptan?
ForumindlægHvad er det der gør at debrom hellere vil være opløst i heptan end i vand? -
Polis?!
ForumindlægHej er der nogle, der kan hjælpe mig med at forstå begrebet 'polis'. Har læst meget om det på nettet, men kan ikke helt forstå det - udover at det betyder bystat. Men jeg forstår så heller ikke helt sammenhængen med makro- og mikrostater og polis?? tak -
DANSK-VIGTIGT
Forumindlæghej, jeg har analyseret et debatindlæg, og vil høre, om der ikke er nogen kan kan se på det?? det vil være EN KÆMPE HJÆLP!!! TUSIND TAK! -
hjælp til eø-aflevering
Forumindlæghej alle sammenjeg skal bruge noget hjælp til min eø-aflevering. er der nogen af jer der har en eø-eksamens opgave fra den. 14 september 2004???skal aflevere opgaven på onsdag.det kunne være en kæmpe hjælp, hvis der er nogen der har den opgave.mange tak på forhånd mvh armin -
digt
ForumindlægHvis et digt både er episk, lyrisk og dramatisk hvad kaldes det så?? -
Globalisering...
ForumindlægHej...Jeg skal med min klasse på et besøg hos en stor dansk virksomhed (Danfoss) for at tale med dem om globalisering og dens følger... Men jeg mangler nogle relevante spørgsmål vedr. dette... Kan I hjælpe mig med nogle forslag til dette?Faget er samfundsfag!På forhånd tak/Casper -
En let én s:
ForumindlægJeg har 809.20 kr. <- Dette beløb skal fordeles mellem to, sådan at den ene får 45.60 kr. mere end den anden .. |||| Hvad gør jeg? -Har sgu glemt hvordan :P -
Partier!
Forumindlæger der nogen der ved hvad de radikale venstres, socialdemokraternes og SF mening om regeringens finanslovforslag for 2006 er. -
Farve
ForumindlægHvorfor er en øl grøn når man kigger på den (i en flaske) ? -
Analyse
ForumindlægHi jeg skal anden år opgave i dansk.. og jeg har valgt at analysere "Den ubetænksomme elsker" der er skrevet af leif Panduro... er der nogen der har arbejdet med den?? plz svar mig.. :D -
Mindmap
ForumindlægNu er det 20 år siden jeg gik i skole sidst hvad vil det sige at lave et mindmap i naturfag ? :) -
Biotek
ForumindlægHej Alle sammen. Er der nogen der har haft biotek ? jeg står og skal til at vælge studiretning, men ved ikke lige helt om biotek retningen vil være den rette valg. -
Imperfektum og præteritum i samme sætning?
ForumindlægJeg synes efterhånden, at mit petitesseknepperi har hærget nok tråde i spansksektionen - det har Duffy vist mærket:)Nu tror jeg, jeg tyer til de mindre sætninger. I en tråd siges det, at en sætning er rigtig grammatisk således:"Mis padres estaban casados aproximadamente dieciséis años, pero ... -
Tysk opgave - Das Leben der anderen
ForumindlægHej Folkens Hvis der var nogen derude som skulle have lyst til at læse min opgave igennem, ville det være rart. Vil gerne bare lige vide om det ser helt tosset ud. Mvh Jacob -
Hjælp, Haster
ForumindlægHej hvordan vil i oversætte en stor beundrerinde af den berømte engelske sanger, David Bowie -
Hvorfor kan farver ikke ses i mørke?
ForumindlægHej alle, Jeg er i forbindelse med min SRO i gang med at skrive om farvestoffer. Jeg er stødt på et problem, som jeg har brug for jeres hjælp til. Hvorfor kan man ikke se farver i mørke? Jeg ved, at farvestoffer ikke udsender lys, men kan ikke rigtig uddybe svaret. ** Det skal lige siges... -
Metode i historie? samfundsvidenskabelig eller humanistisk?
ForumindlægHej Jeg er lige pludselig kommet i tvivl om, hvilken metode jeg har benyttet mig af i historie. Om jeg har brugt den humanistiske eller samfundsvidenskabelige er sådan set ligegyldigt, da jeg har naturvidenskab som den anden metode. Under mit arbejde har jeg fundet årsager og perspektiver til et ...
