Søgning på: SRP historie. Resultater: 18421 til 18440 af 22627
-
HJÆLP! Terrorisme 11. september
ForumindlægJeg er i gang med en historie-/danskopgave og jeg har brug for en historisk kilde herunder meget gerne en udtalelse fra Al Queda om deres angreb på World trade center den 11. september, men jeg kan ikke finde den nogen steder?? Er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget eller bedre noget på sk... -
Statsforfatningsrets Eksamen... ... ...
ForumindlægHej alle... Jeg skal til statsforfatningsret eksamen i morgen, men jeg er simpelthen bare så nervøs! Det eneste jeg syntes jeg har hørt er skræk historier, og det hjælper ikke just på eksamens angst....! Det er også svært når man ikke kender eksamens metoden, og bare... stresser afsted med læsnin... -
Hvordan skriver man en DHO?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive dansk-historie opgave :) Men jeg er nu stødet på, at jeg er lidt forvirret omkring, hvordan den egenetlig skal bygges op? Jeg har følgende problemstillinger: - Redegørelse for Napoleonskrigene - Analyse af Danmarks rolle under Napoleonskrigene og fredsslutningen - V... -
"Lille Lise" gyser kortfilm af Benjamin Holsteen.
ForumindlægJeg har trukket "de filmiske virkemidler i gyset" og valgt kortfilmen Lille Lise. Jeg har svært ved at tolke selve historien og se den som helhed, så jeg kan give en konklusion. Er der nogle der kender den/har set den eller evt. været oppe i den før? Det er specielt de "cirkule... -
SSO (haster)
ForumindlægJeg har valgt at skrive SSO i historie, og emnet som jeg har valgt er borgerrettighedsbevægelsen, med fokus på Martin Luther King. Jeg har inddelt min opgave i forskellige afsnit, men jeg er bange for, at det er for bredt. Jeg vil starte med baggrunden for borgerrettighedsbevægelsen, og som det f... -
Mussolini vs. Hitler
ForumindlægHej, jeg skal om 3 uger skrive min 2.g's historie opgave. Mit overordnede emne er sammenligning af hitler og mussolini.Sidder og kigger lidt på en problemformulering, men har svært ved at komme frem til noget rigtig godt. Mangler nogle delemner, som jeg kan fordybe mig i, da emnet "samme... -
Telefonens indflydelse på 1. verdenskrig
ForumindlægHej, Jeg har valgt at kombinere fagene fysik A og historie A i AT, og har valgt at skrive om telefonens udvikling og indflydelse på 1. verdenskrig. Problemet er bare, at jeg ikke kan finde nogen beretninger om, hvordan telefonen forbedrede muligheder for kommunikationen i militært brug. Det kunn... -
Børskrakket på Wall Street
Forumindlæghej, jeg har valgt at skrive Historie opgave om Børskrakket på Wall Street. mit udgangspunkt er hvilken indflydelse det havde for USA. jeg ville Derfor høre, om der var nogen som sad med netop en opg der omhandlede det, som jeg kunne få lidt inspiration fra.jeg har allerede set en her på studi, m... -
HJÆLP TIL VALG AF AT EMNE
ForumindlægJeg er helt på bar bund i at vælge et emne i AT og håber på at kunne få lidt hjælp. Jeg ville gerne skrive i fagene: Matematik(A)/oltidskunskab(C)/religion(C)/historie(A)/dansk(A)/engelsk(B)/kemi(B) men jeg synes det er svært at få dem koblet sammen under et godt og spændene emne. håber i har ly... -
AT - Rejser: Grafteori?
ForumindlægHej. Jeg sidder også med AT-eksamen, men synes ikke emnet "Rejser" er særlig åbent for naturvidenskab. Jeg vil allerhelst skrive noget i Mat (A) og emne som f.eks. grafteori (evt. Travelling salesman problem, wikipedia), men jeg kan ikke se, hvordan det skal kunne kombineres med et ande... -
Wall Street
Forumindlæghej, jeg skal meget snart begynde at skrive min historie opg.jeg har valgt emnet "krakket på wall street i 1929" hvor jeg tar udgangspunkt i USA. jeg ville derfor hører om der var noget der sad med en opg omkring krakket på wall street, som evt ville sende mig deres, så jeg kunne få lid... -
AT Vikingerne
ForumindlægHej alle. Jeg har at-almenstudieforberedelse og jeg har valgt fagene Dansk og Historie. Jeg har valgt mit emne er vikingerne. Nogle der kan komme ind på nogle problemformuleringer og problemstillinger. Spørgsmålene skal være noget med kommunikation. Jeg har valgt at mit materiale skal være tekst... -
Rejser og stoffer???
ForumindlægHej alle hjælpsomme sjæle Jeg har endnu ikke fundet på et AT-emne og er ved at være bare en smule stresset. Jeg kunne godt tænke mig at kombinere biologi med enten historie eller dansk, og så skrive om noget med stoffer eller alkohol, men jeg kan bare ikke lige se, hvordan jeg skal få koblet det... -
Hjælp HASTER Kilde?!
ForumindlægHej Jeg tror jeg har lavet en virkelig dum fejl i min synopsis i AT:( jeg skriver i fagene biotek og historie, og jeg har hertil valgt at analysere nogle statistikker over udviklingen i stress, og en passage i "Verden af igår - en europæers erindringer" af Stefan Zweig. men nuer jeg pl... -
DHO opgave om 1864?
ForumindlægHej allesammen, jeg er igang med en DHO opgave (indefor Historie) hvor jeg har valgt at skrive om 1864 i forhold til krigen imellem Tyskland og Preussen og hvorfor krigen opstod og yderligere konsekvenser for Danmark i dag. - Jeg har virkelig svært ved at komme rigtig i gang med opgaven så hvis ... -
Oplysningstiden DHO
ForumindlægJeg skriver DHO i dansk ( og altså ikke historie.) Jeg har tænkt mig at skrive om grundtakerne og baggrunden for oplysningtiden. Hvilke ideér der blev etableret. Hvad tankesættet var osv. Jeg vil dernæst analysere Holberg med særlig fokus på det med at være oplyst. Og komme ind på religion ... -
Litterær artikel om Stille existenser (H. Bang)
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en Litterær artikel om teksten "stille existenser" af Herman Bang. Jeg har læst den igennem to gange nu, men jeg synes ikke rigtig at der er noget specielt at komme efter,? udover at historien beskriver hvordan ægteparret lever, og hvordan deres liv har været. Det... -
My mother and her sister, by Jane Rogers - hjælp tak
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et essay om teksten "my mother and her sister, by Jane Rogers". Jeg har svært ved at finde mange pointer deri, og føler at jeg ikke rigtig kan skrive mere end 500 ord om historien; så hvis der var nogen der havde skrevet den, der kunne sende en kopi eller give mig g... -
Søger AT-tutor i København
ForumindlægHej alle, Jeg har skrevet AT i fagene religion C og historie A. Jeg skal op til AT-eksamen på fredag, og søger derfor en tutor, som kan hjælpe mig, således at jeg opnår en perfekt fremlæggelse til den endelige eksamen. Beklager den korte varsel, men min opgave skal også blot "finpudses&quo... -
Bør man repetere i ferien?
ForumindlægHej. Går i 3.g nu og ved jo allerede at der venter 4 mundtlige eksamener forude. Så jeg tænkte på om man burde bruge lidt af sin ferie på at repetere. Og i så fald hvordan man gør det mest hensgismæssigt.Og i hvilke fag, historie er vel svært at repetere nu for jeg kan umuligt huske alle tingene ...
