Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 18421 til 18440 af 23677
-
Dansk lyrik fordybelsesområde
ForumindlægHejsa! Da jeg er kommet op i Dansk lyrik, skal jeg finde enden en sang eller et digt. Der skal være kød på, digtet eller sangen skal helst være kendt, man skal gerne kunne finde enw eller anden der har lavet en analyse af sangen/digtet. Hvis i ville være søde at hjælpe mig med at finde en ken... -
Hjælp! Dansk/Design?
ForumindlægHej. Tiden er kommet til studieretningsprojektet og som hovedfag har jeg valgt design(75%) og dansk som bifag(25%). I design ønsker jeg at arbejde med industriel design nærmere Jacob Jensen. Nu skal Jeg så finde en dansk synsvinkel. Men lige nu står mit bedste bud til bare at lave en reklame anal... -
Ordet "ekskæreste"?
ForumindlægHej. Hvad bliver ordet ekskæreste, og er min sætning korrekt? (Hun vil gerne finde sin ekskæreste): "Sie möchte gern ihre x-Liebster gefinden." Jeg kan ikke helt analyse den der sætning. "sie" er subjekt, "möchte gern" er udsagnsled, og grundledet må være ekskæresten... -
AT - tid??
ForumindlægJeg har AT, og har fundet ud af, at jeg har ret meget at sige, men der står det her om AT: Du har ca. 10 minutter til præsentation og ca. 15 minutter til diskussion og spørgsmål. betyder det så, at man kun har 10 min til hele sin fremlæggelse :O? analyse og det hele?? ... og er de 15 min til diss... -
"Hyldest til hverdagen"
ForumindlægHej alle, Jeg har trukket " Dan Turell" til mundtlig dansk eksamen i 9.klasse og jeg har valgt digtet "Hyldest til hverdagen" til det ville jeg bare høre, om der var nogle der lå inde med: 1) synopsis af teksen eller god synopsis af digt 2) analyse af digtet 3) and... -
en plads i verden.
Forumindlæghej er der muligvis nogle som har læst "en plads i verden" af hans kirk .. og sidder inde med nogle gode noter eller bare forslag til hvad der kunne være relevant at tage op i en litterær artikel. jeg kender self. til de besale ting man skal undersøge i en analyse.. men jeg tænker mere ... -
Oplæsningsstykke - Kortfilm
ForumindlægJa, jeg trak kortfilm - og skal være færdig med min synopse i morgen kl. 12.00, men jeg mangler dog stadig et oplæsningsstykke, men har ingen idé, om hvad jeg skal vælge som mit oplæsningsstykke. Jeg har forresten valgt, at analysere " Under bæltestedet " af Alexander Kølpin -
Danmark i 1800-tallet
ForumindlægJeg er ved at analysere "De Blå Øjne" af Karen Blixen. Novellen foregår ca. i 1817. Jeg vil prøve at se, om der er nogen lighed mellem novellen og safundet i 1800-tallet. Skete der noget vildt i Danmark i 1800-tallet? Evt. noget med kvinderettigheder (: -
Komposition
ForumindlægHvordan er det helt præcis en kompositionsanalyse fungerer? Det er nemlig ikke et begreb vi som sådan har beskæftiget os med. Jeg er godt klar over, at en komposition fortæller noget om hvordan historien er 'komponeret' - men hvordan anvender man begrebet som en naturlig forlængelse a... -
Fast Car & Common People
ForumindlægHey. Ved nogle af jer, hvor jeg kan få noder til Fast car (Tracy Chapman) og Common People (Pulp, 1996) ? Nogle som kan give mig en kort fortolkning af common people. Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal begynde? :) og hvis nogen sidder med en musik analyse i nogle af teksterne, så må i gerne sende... -
Er artiklen OK som avisartikel??
ForumindlægHej Alle!! Til mundtlig dansk har jeg trukket 'avisartikel og dens formidler'. Med det skal jeg så vælge en avisartikel, jeg skal have analyseret og fortalt om. Har fundet en ( http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1950183/unges-liv-er-styret-af-facebook/ ), men den er jo fra nettet... -
Et digt.
Forumindlægjeg har lidt problemer med at analysere en strofe fra digtet fødsel.. Er der nogen der kan hjælpe mig? strofen lyder således: Trods lunkent vand som indhold stiger lysten fra det grønne glas dog i disse første minutter gennem mine sensitive fodballer. Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig. Det ... -
Prøveform b, identitet
ForumindlægHej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk prøveform b. Jeg ville høre om der var nogle der har haft lignende emne eller kender en tekst jeg kan kigge på? Eller om der er nogle af jer der kan sige hvad der ville give plus poi... -
Sig altid farvel i tide
ForumindlægHej derude skal analyserer Ida Jessens "Sig altid farvel i tide" har godt set nogle indlæg om novellen men nogle der ved hvor man kan finde noget ydderligere, jeg tænker bøger? Har søgt på nettet, men synes ikke at jeg bliver mere afklaret! gad godt at komme nærmere ind på de enkelte sy... -
Bruddet med realismen
ForumindlægHalløj :) Jeg sidder og roder med en analyse og fortolkning af "Forsinkelse" af Peter Seeberg. Til det har jeg et diskussions spørgsmål der lyder: "diskuter den betydning, bruddet med realismen har." Nogen der kan hjælpe mig her, både i forhold til novellen, men også generelt... -
SRO :S
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at give SRO og min problemformulering indholder en sætning som gør mig fuldstændig blank. Jeg skal analysere Usa og Vietnam's forhold før under og efter krigen. (Vietnamkrigen) og så skal jeg "behandle de interne modsætninger i begge lande i den form de ... -
Reklame uden seksuel undertone
ForumindlægHej. Jeg skal foretage en reklame analyse og jeg har nu en reklame, hvor kvinderne fremstilles direkte seksuelt med meget lidt tøj på, og vil derfor høre, om der er nogle, der kender en god reklame, hvor der ikke fokuseres på det seksuelle, så jeg skal stille en kontrast mod hinanden? Det må gern... -
DHO hjælp!
ForumindlægJeg er ved at skrive DHO om det moderne gennembrud. Jeg har valgt et underemne der hedder Fattigdom. Jeg skal finde en litterær novelle, og det er det jeg har problemer med. Er der nogle der kender en god novellen om fattigdom? Jeg er på røven, for jeg skal snart til at skrive min analyse :/ ... -
Tine bryld - talkshow (dansk/historie opgave)
ForumindlægHej :D Jeg skal snart i gang med at skrive dansk/historie opgave, og har derfor valgt at skrive i dansk. Her har jeg valgt at analysere Tine Bryld - talkshow. Har I en god idé til, hvad man kan komme ind på? Jeg har nogle forslag selv fx: miljø, målgruppe.. men noget man ellers kan komme ind på.... -
"Der er et yndigt land"- perspektivering til "I Danmark er jeg født"
Forumindlægjeg har analyseret "Der er et yndigt land" og vil gerne perpektivere det til H. C.Andersens " I Danmark er jeg født" ville gerne lige hører hvordan jeg måske kunne gøre det? . Jeg har skrevet at H.C. Andersens sang er mere personlig og hvor han skriver hvor meget Danmark ...
