Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 18421 til 18440 af 62610
-
ismer
ForumindlægHej.Jeg vil gerne spørger om de alle begreber, som ender med ismer har noget "fællestræk", og hvorfor ender det med isme. jeg er ikke dansker, så har jeg brug for lidt mere forklaring til det. Ordbogens forklaring er ikke nok for mig. På forhånden tusind tak -
Ekamensplan
ForumindlægJeg skal op i 7 ekamener i år 3 skriftlige og mundlige. Men mine mundtlige eksamner ligger ret tæt op ad hinannden og jeg kan ikke nå at læse til en eksamen af gangen. Derfor: Hvordan er jeres erfaringer med at læse til fire mundtlige eksamener på en gang og har i nogle gåde råd til hvordan man ... -
Fysik A notater
ForumindlægHejsa allesammenJeg skal til studenter eksamen i mundtlig fysik snart. Jeg har fysik på A niveau og mangler virkelig nogle gode notater til bøger såsom: Orbit3, Fysikkens Verden 3, Fysikkens Spor eller andre.Jeg har haft disse emner:- Beskrivelse af bevægelse og impuls: Herunder: Sted, hastighed,... -
redox
ForumindlægHeynogen der ved hvordan man afstemmer redox i basisk og neutral opløsning?? Afstemmer man i basisk miljø bare med OH istedet for H3O+?? eller??Men hvad så med neutral opløsning??Håber der er en der kan hjælpe..Mvh Eva -
Skabeloner
ForumindlægJeg skal til prøve i erhvervsøkonomi A niveau imogern. Jeg har nogle huller i min skabelonsaming, så jeg vil hører om ikke der var en der ville sende alle sine skabeloner til mig. Det ville være en meget stor hjælp.Min email er: [email protected] -
engelsk mdt.
ForumindlægEr det godt at have sine tekstopgivelser med til prøven ??Er det godt at sige at man vil starte dette sjov selv og lære. Læreren og Censor noget :) -
Engelsk
ForumindlægHvordan siger man det her på engelsk? du skal gøre dig fortjent til at leve i det land -
Matematikeksamen i 2g!
ForumindlægJeg er kommet i den situation at jeg skal op til matematikeksamen i 2g på HTX, da jeg afslutter faget på andet år. Jeg kunne dog godt tænke mig blive lidt bedre til det, inden jeg skal op til den mundtlige eksamen, som dels går ud på der skal ses på mit eksamensprojekt, men også bliver stillet sp... -
Verdenen går under om 100 - 200 år.
ForumindlægTeknologien raser frem som aldrig set før, og udviklingen er eksponentiel! Selvkørende el biler1., hydrogen batterier2., kvantecomputere3., og 3d printer, samt mange andre teknologier, her i blandt robotten4.. Specielt robotten er jeg bange for. For hvad sker der, når robotten om små 70 år, kan t... -
HJÆÆÆÆÆLP! KEMI C.
ForumindlægHej, jeg skal finde ud af, hvor mange mol, n, er der i: 150 g. calciumcarbonat, CaCO3 200 g. natriumhydrovxid, NaOH 6 g. carbon, C 9,8 g. svovlsyre, H2SO4 Jeg forstår ikke helt, hvordan jeg finder ud af det, så hvis nogle ville hjælpe, ville det være skønno! -
Målteori
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til afleveringsopgaven påhttp://www.aula.au.dk/courses/IMFMALTEOE06/document/Ugesedler/uge35.pdfJeg vil helst lave opgaven selv, men jeg vil gerne have nogle hints til hvordan jeg kommer i gang med den. -
Eksamen FSA
ForumindlægHej allesammen! Så er det for alvor nu! Eksamenerne begynder i næste uge. Jeg skal op til: Dansk, (skriftlig fremstilling, læseprøve og diktat), matematik (problemregning og færdighedsregning), engelsk (mundtlig), fysik/kemi (mundtlig), herudover to udtræksfag, hvor det ene er geografi. ... -
Kommunikation
ForumindlægHejMin dansklærer er lige begyndt på et nyt emne: Kommunikation: En analysemetode!! jeg er ikke helt sikker på at jeg forstod hendes oplæg, så hvis der er nogen der har hørt om noget lignende eller kan henvise til et sted hvor jeg kan læse om det, ville det være dejligt!Derudover skal vi prøve de... -
Trækker det ned i karakter hvis...
Forumindlæghey derude jeg skal op i morgen og er lige pt. i gang med at korte mit talepapir ned og tænkte derfor på om der er nogle som ved om - og hvis ja - hvor meget det trækker ned at have et talepapir der fylder mere end 1 side med ind til eksaminationen? her tænker jeg på 1,5-2 sider? på forhånd tak -
Radioaktivitet
Forumindlæghey folkens jeg er igang med at finde sider på nettet som indenholder noget omkring Radioaktivitet. Jeg tænkte at det kunne være at nogen af jer derude sad inde med nogle notater eller eventuelt nogle forsøg omkring radioaktivitet. hvis I har noget om det, må ikke meget gerne svarer :) Tak for hj... -
Afstemning af redoxreaktion
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at afstemme redoxreaktionen mellem H2O2 og MnO4- i en sur væske? -
den Socialanalytiske model
Forumindlægjeg skal lave en socialanalyse men har ikke en model over det... har søgt på google og fundet ordet men ikke en model... nogle der kan hjælpe mig? -
SSO... Problemer!!!
Forumindlæghey... jeg skal skrive om jødeforfølgelsen 1933-1945... men har et lille problem... kan ikke finde nogle links eller bøger, hvor der står hvor meget matrialle eller mandskab, tyskerne brugte på at forflytte jøderne.... Hjælp!!! -
isolering
Forumindlæghejsa jeg har en ligning der hedder... sint=0 hvordan finder jeg t?? altså hvad er t i denne ligning? -
Afstem flg. reaktionsskema
ForumindlægRekationsskema: [TlCl4]^(-) + H2S -> TlCl + S8 Jeg har afstemt til flg. 8[TlCl4]^(-) + 8H2S -> 8 TlCl + S8 + 24Cl- Er dette korrekt. Jeg er i tvivl, da jeg endnu aldrig før har hat en redox hvor jeg selv skulle lægge Cl- til på højresiden ved afstemning?
