Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18421 til 18440 af 48240
-
HJÆLP TIL METALLER
ForumindlægHej Jeg sidder her med fysik rapport, og er løbet ind i nogen problemer! Jeg ved ikke rigtigt, hvad Linjedefekter, Metalkorn, Valenseletroner og Korroderende miljøer er. Nogen der kan hjælpe mig?:-) Mnage 1000 tak på forhånd:-) -
Brint og brændselscelle
ForumindlægHej. Jeg sidder og prøver at forstå hvordan en brændselscelle fungere. Har såmænd forstået det, men det er den kemiske proces der driller lidt, og håbede at der var en der gad at hjælpe lidt. :) en brændselscelle består af en membran hvor der udenom er en elektrolyt. Elektrolytten er ionledende... -
Opløsninger
ForumindlægDer er tidligere blevet oprettet et indlæg magen til, men der er ikke blevet besvaret så jeg har forstået det. Forklar om man skal forvente, at man kan opløse den samme mængde AgBr i disse tre væsker: 1L vand 1L 0,1 M KNO3 1L 0,1 M KBr Altså kan regne ud at når spørgsmålet lyder således - s... -
Salte og ioner
ForumindlægHej guys. Nogen der kan hjælpe med at besvare en opgave som jeg har fået stillet? Der skal fortælles om salte og ioner samt beskrive et bilag. Hele opgaven er vedhæftet. Tak på forhånd -
Reaktionstyper ?
ForumindlægHej alle Kan i fortælle el. hevise til et link om følgende: Hvad afhænger de forskellige reaktionstyper af f.eks. temperatur, lys, tryk osv. ? Heller hvis du har noget andet viden som er interessant, så vil jeg blive meget glad for det ! 1. Substitution 2. Elimination 3. Addition 4. Oxidation T... -
Hvor mange år holder et CO2 - lager, hvis det ikke får tilført mere CO2 og lækker med 1 % af den oprindelige mængde hvert år? Hvad med 5 % om året
ForumindlægHvor mange år holder et CO2 lager, hvis det ikke får tilført mere CO2 og lækker med 1 % af den oprindelige mængde hvert år? Hvad med 5 % om året -
varmekapacitet
ForumindlægA ball bearing at 20 degrees C, is dropped into a cup containing 250 g of water. The water warms from 25,0 to 30,0 degrees C. What is the heat capacity of the ball bearing, in J K^-1. Går ud fra at man skal bruge C=q/deltaT ? Jeg vil finde q først, skal jeg så sige: 5,0 K * 4,18 J K^-1 = 20... -
Har de forskellige bindinger mellem fructose og glucose nogen betydning for deres egenskaber? Og hvilke? Tak på forhånd mvh
ForumindlægTitlen siger det hele. -
Navngivning af salte/sammensatte ioner
ForumindlægHejsa :D Hvordan er det lige at det fungerer med navngivning af sammensatte ioner og salte? Jeg har godt nok svært ved at forstå det, når ionerne pludselig ikke er simple (står alene).. Håber at nogen kan hjælpe.. Maria :D -
Hvad er en titrering? HJÆLP!
ForumindlægJeg stødte for første gang i går på begrebet titrering, så det er MEGET nyt for mig. Jeg har fået hjælp fra flere søde mennesker herindenfor læst lidt rundt omkring på nettet, men jeg er ikke sikker p... -
Hvorfor er nogle kemiske reaktioner ikke synlige?
ForumindlægHej alle sammen! Min overskrift siger vist det hele. Det ville være en kæmpe hjælpe, hvis nogen lige ville komme med et hurtigt svar eller et link :) -
Kovalente bindninger
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe med at svare på disse spørgsmål Jeg vedhæfter spørgsmålene som en fil. Mange tak på forhånd -
Reaktionshastighed - høj koncentration af svovlsyre + lav koncentration af vand
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål som hedder: Hvis man anvender koncentreret svovlsyre (96% H2SO4 og 4% H2O), er reaktionshastigheden forbløffende nok meget lav. Mine egne svar er at: 1. Vand måske kunne fungerer som en inhibitor og derved formindske reaktionshastigheden (men jeg er ikke sikker) 2. ... -
Ethanamin
ForumindlægEr ethanamin et polært molekyle og hvorfor? -
HVAD ER MADKEMI???
Forumindlæg1. Hvordan ville i forklare, hvad madkemi er? 2. Og hvad en humanbiologisk synsvinkel på madkemi er? Jeg håber, at I kan hjælpe! :-) Venligst, Mette :-) -
Spændingsforskel
ForumindlægGodaften Hvis man har et Daniellelement, vil der ske det, at zink oxideres og kobberioner reduceres. Heraf medfølger der jo at zinkioner koncentrationen stiger og kobberionkoncentrationen falder. Vil det ikke ifølge Ernst-ligningen medføre at spændingsforskellen/potentialforskellen konstant vi... -
konduktivitet frie ioner
ForumindlægHej Jeg har fundet ud af at konduktivitet det er det samme som ledningsevnen, som måles på de frie ioner. Jeg undrer mig bare over, hvorfor konduktiviteten ændres under reaktionen mellem ethansyreethylester og hydroxid? for vi har at antallet af natriumioner er konstant, mens OH- ionerne aftager... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHvilke af de her er rigtige og forkerte? -Der er ioner i alle stoffer -Ioner er altid elektrisk ladede -Atomer danner ioner ved at afgive eller optage elektroner -Mange ioner har 8 elektronskaller -En ion består af 2 eller flere atomer -Kun de største atomer vil danne ioner -
Molekyle - kun ét atom?
ForumindlægHvordan kan et molekyle også være bygget op af kun ét atom? Er et molekyle ikke en binding mellem flere atomer? -
Ad Hoc opg. på apotek som farmaceutstuderende
ForumindlægHej Allesammen Hvilken fordele er der ved at arbejde med Ad Hoc opg på et apotek, hvis man gerne vil være farmaceut?
