Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18421 til 18440 af 27496
  • Forsøg papir 9 klasse plisss hjælp me.......

    Forumindlæg
    ´hej venner her på tirsdag skal jeg op til fysik og kemi fsa 9 , det er fordi har ikke været nogle gange så har jeg tomme papir som ikke skrevet noget på og ved ikke hvad jeg skal villle spg om nogen kunne hjælpe miggg plis................
  • EKSAMEN! hvordan kommer man ind i samtalen ?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har styr på Fysik/kemi! men mit endelige problem har altid været kommunikation. Hvordan skal jeg ligesom præsentere emnet ? - Bare skriv lidt i stikordsform. F.eks hvis jeg trak syre og baser ?
  • Transformation eller Induktion??!

    Forumindlæg
    Heij alle :P<3 Jeg er i gang med at sætte alle mine fysik/kemi ting i orden, og der faldt jeg over et papir med forsøget "Mini elværk" hvor man så selv skulle lave et, men er ret forvirret lige nu...minielværk, er det under tranformation eller induktion?
  • Fremstilling af alkohol ved gæring

    Forumindlæg
    jeg har mistet min Fysik og Kemi raport om hvordan man fremstiller alkohol ved gæring. men jeg kan huske noget af det man skal bruge, men ikke hvordan man udfører det. Materialer: x2 koniske kolber gær. ved ikke hvor meget sukker. ved ikke hvor meget prop med 2 huller vand. pls hjælp.
  • hvordan er opbygningen af de tre molekyler C5H12

    Forumindlæg
    Hej Jeg sider og skal op i kemi, og er blevet i tvivl om hvilken opbygning pentan, 2-methylbutan og 2,2-dimethylpropan har. Er det cirkulær, lineær, plan eller tetraidær? Og hvordan kan man se vilken en det er. Jeg har prøvet at læse i bogen og google, men forstår det ikke helt, har brug for en...
  • HASTER: Transformation

    Forumindlæg
    Hej med jer alle. :) Skal snart op i Fysik/kemi og mangler en masse til transformation (fatter det ikke rigtig) 1) At fremstille en transformator og hæve/sænke spændingen? 2) Andre forsøg? 3) Kom endelig med mere viden (fakta, forsøg osv.) - På forhånd tak.
  • Kampen om elektronerne

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har brug for noget hjælp til nogle få spørgsmål i kemi C, håber i kan hjælpe! Her er spørgsmålene: Hvilken gruppe af grundstoffer er bedst til at hive i elektronerne? Hvordan kan man afgøre om et stof er polært eller upolært ud fra deres bindingstyper?
  • ioniserende stråler ?

    Forumindlæg
    Hej allesammen (; Er der nogle der kan fortælle kort om hvad ioniserende stråler er på " børnesprog" til mig ;D? Jeg skal op i (Fsa) fysik/kemi eksamen her om et par dage.. Jeg søgt på nettet, men uden held. Håber en eller anden vil hjælpe ? Tak på forhånd ;)
  • Fremstil et salt

    Forumindlæg
    Hey Jeg skal op til fysik/kemi eksamen - FSA Jeg vil gerne lave et forsøg hvor jeg fremstiller et salt, kan bare ikk finde noget fosøg. Nogen som ved hvordan jeg kan gøre det?
  • Brug dog søgefunktionen

    Forumindlæg
    Hvorfor bruger I ikke søgefunktionen øverst på siden? De fleste af de spørgsmål der for tiden stilles om fysik/kemi og eksamen i 9, klasse er besvaret tidligere. I behøver ikke se listen over emner igennem, der er en udmærket søgefunktion øverst på siden. Brug den dog.
  • Hvilken reaktion?

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en kemi aflevering, som omhandler forsæbningen. Vi har fået følgende reaktion: HCl + KOH -> Cl-+ k++H2O Problemet er jeg ikke ved hvilken slags reaktion der er forløbet? - nogen der kan hjælpe mig med at identificere den?
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal til prøve her i morgen og er virkelig stresset over min kemi :/ Jeg ved ikke hvad jeg skal læse mig frem til , er der nogle gode ider om hvad jeg skal fokusere mig mest på ? Nogle der har været i optagelsesprøve før ? Hjælp tak :S
  • Afstemning af reaktion

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder med denne reaktion i min oplæsning til min kommene kemi-eksamen, og jeg sidder virkelig fast: FeSCN2+ + AgNO3 ---> Fe(NO3)3 + AgSCN Al hjælp er værdsat. Jeg kan ikke finde ud af at afstemme den :(
  • Spørgsmål indenfor faget oldtidskundskab ??

    Forumindlæg
    Heej Alle Efter sommerferien skal jeg begynde på gymnasiet .. Jeg har valgt den studieretning, som hedder: Matematik, Fysik og Kemi.. Og jeg skal have faget oldtidskundskab .. Jeg ville spørge om, hvad det handler om ?? Hvilke emner kommer man ind på i faget oldtidskundskab og hvad drejer det ege...
  • Oxidation og Reduktion

    Forumindlæg
    Hej med jer :) Jeg fået en kemi opgave hvor der står følgende: Forklar begreberne oxidation og reduktion, og forklar hvilke andre stoffer end syrer, ethanol kan oxideres til? Please hjælp, jeg er på bar bund. Tak på forhånd!
  • jeg har lorte snit, har meget dårligt med det..

    Forumindlæg
    Jeg skulle op idag i kemi fik 02, og det samme fik jeg også sidste år til mediefag. jeg går i 2.g og lige nu er mit snit noget lort 4,7, tror I jeg kan gør det bedfre næste år?
  • please hjælppp!! :'( jeg har det dååårligt

    Forumindlæg
    Jeg har det dåårligt, og skal op i kemi imorgen, og jeg er ikke 100% forberedt til eksamen, synes I at det er god ide jeg tager til eksamen??? Og hvor syg skal man være for at melde sig syg?? Jeg hoster har kvalme og er svimmel, :(
  • Forbrændingsreaktion for Methan?

    Forumindlæg
    Jeg skal vise en forbrændingsreaktion for Methan til et projekt om Drivhuseffekten men kan ikke finde noget og jeg er en skovl til kemi, nogen der kan hjælpe please? Desuden skal jeg også vise en strukturmodel for CO2 og CH4, hvordan gør jeg det? Tak på forhånd
  • Afstem en kemisk reaktion

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til at have kemi på B-Niveau. Men jeg har ikke haft det i et helt år på C-niveau, derfor ved jeg ikke hvordan man afstemmer en kemisk reaktion ? . Er der en regel ? Formel, noget man kan bruge så man ved hvordan ? Har virkelig brug for hjælp, på forhånd tak : )
  • Snyde i eksamen

    Forumindlæg
    Eftersom der er kommet nye regler omkring internet og eksamen, er der så nogle der har tænkt sig at snyde i: Man kunne f.eks. oprette et forum når man har fået opgaven og efterfølgende snakke sammen om hvordan opgaverne skulle regnes :) Skriftligt: MAT A KEMI A