Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 18421 til 18440 af 34803
-
Molekyler
ForumindlægSKAL et molekyle opfylde Oktet-reglen? Eller kan der også være 6 elektroner i et molekyle, hvis ja, kan i give et eksempel? -
Natriumacetat
ForumindlægEr det nogle herinde der kan svare mig på hvad Natriumacetat er? :) Med Venlig Hilsen Frederik Andersen -
Optagelsesprøve (STX)
ForumindlægHej alle Hvad ville være smart at gennemgå mht. til Det periodiskesystem til en optagelsesprøve (STX) Hvad er det for nogle stoffer i det periodiskesystem der reagere dårligt og godt? På forhånden tak. -
hjælp
Forumindlæg1,0 mol SO3 indføres i et lukket kar på 1 liter. Efter at ligevægten har indstillet sig, indeholder karret 0,6 mol SO2. Temperaturen holdes konstant. a) Beregn ligevægtskonstanten for processen: 2 SO3 ↔ 2 SO2 + O2. b) Vi tilsætter nu et stof, der reagerer med O2. Hvilken vej løber reaktionen... -
Antal af ligander?
ForumindlægHej :) Har brug for jeres hjælp. Hvis jeg nu har metalionen Co2+ eller Ni2+, hvordan ved jeg så hvor mange ligander C2H8N2 (1,2-diaminoethan), der binder sig til hvert metalion? -
Engelsk kemiudtryk?
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig, hvad aliquot betyder? Det er i forbindelse med en animation af ELISA-princippet. På forhånd tak! -
Alkan vs alkyn
ForumindlægJeg har læst at en alkan bliver til en alkyn hvis man fjerner et H-atom Så fx methan CH4 bliver til methyl CH3 Men det gælder da ikke ved fx propan C3H8 som skulle blive til propyn C3H4 Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå det? -
Absorptionsspektre
ForumindlægKan nogen fortælle hvad absorptionsspektre er?? -
Hej nogle der kan hjælpe med karakterer på gym HHX
ForumindlægJeg bliver ved med at få et stabilt lavt karakter og fik 00 i matematik, jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal gøre. Jeg forstår heller ikke, hvorfor folk bare siger noget i klassen bare for at sige noget og ikke når de har en pointe. Når men jeg siger knap nået i timerne, og når jeg gør det, er d... -
Procent for karakter
ForumindlægHej SP Jeg har lige været til to skriftlige eksamener. Er der nogen der kan opstille procent svarende til karakter. Hvis jeg skal have 10, hvor mange procent skal jeg så have. På forhånd tak ?? -
Hvad går bioteknologi ud på?
ForumindlægJeg skal på stx efter efter sommerferien og overvejer at tage bioteknologi på A-niveau. Er der nogle der har den studieretning og som kan fortælle lidt om hvordan det faget er og hvad man typisk laver? -
Fe3+
ForumindlægHvad er navnet på Fe3+ og Fe2+? Jeg ved godt man kalder dem jern(lll)ioner og jern(ll)ioner, men er det bare det? Altså hvordan skal man sige navnet til en eksame, jern-tri-ioner eller jern-3-ioner? -
Emissioner So2
ForumindlægHej alle. Hvordan får jeg nedbragt HCL og So2 i forbindelse med afbrænding af biomasse Jeg tilsætter aktiv kul, samt bikarbonat lige nu. Håber på hjælp -
Er polære grupper og funktionelle grupper ens?
ForumindlægHej everybody :D Jeg har et spørgsmål omkring polære grupper og funktionelle grupper, om det netop er ens? -
Radioaktiv
ForumindlægHey folkens, Jeg vil spørge om hvad det vil sige at en kerne er radioaktiv?? -
gæring HASTERR!!!!
Forumindlæghej alle. nogen der vil hjælpe jeg skal til eksamen imorgen i fysik, og ved ikke helt hvad jeg skal vise af forsøg hvis jeg trækker gæring please er der ikke nogen der vil hjælpe på forhånd taaaak :) -
Fremstilling af alkohol - gæring
ForumindlægTil eksamen skal jeg kunne forklarer: 1) Hvordan et sukkermolekyle (C6H12O6) kan nedbrydes til to ethanolmolekyler og to CO2-molekyler. 2) Hvad der sker helt præcist i kolben og bægerglasset. - håber der er nogle derude der kan svarer på disse spørgsmål? :) -
Blanding af ...
ForumindlægHej :) Hvis jeg blander vand 50 ml og etahnol ml og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg så konkludere ? Og hvad nu hvis jeg blander 50 ml sprit og 50 ml benzin og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg konkludere ? Håber på hjælp :) -
naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelig
ForumindlægEr der nogen der ved hvad forskellen på naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelige er? -
lærer
Forumindlæger der nogle mennesker som der er herre god til fysik?:D
