Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18421 til 18440 af 23683
-
Syndefaldet - Muldskud?
ForumindlægHej. Jeg skal op i Syndefaldet i Dansk og er næsten sikker på at jeg vil arbejde/fordybe mig i novellen af Hendik Pontoppidan - "Muldskud" Derfor har jeg brug for lidt hjælp. Hvis du kunne sende mig en lille inspiration eller en analyse du tidligere har lavet af den, ville det være fant... -
B2B - Segmentering. Hjælp
ForumindlægJeg sidder i skrivende stund med et eksamens projekt om virksomheden Bisca A/S og som et led af en distributions analyse skal jeg foretage en segmentering, og her vil det være relevant med en B2B segmentering. Lige nu har jeg ikke en brugbar lærebog omkring b2b segmentering, så jeg håber at der e... -
Spørgsmål til symboler i den sidste balkjole
ForumindlægHey, jeg er ved at lave min dansk synopsis færdig. Jeg har trukket det moderne gennembrud, og har valgt at analysere ''Den sidste balkjole'' af Herman Bang. Jeg skal finde symboler i teksen, og jeg kan kun komme på balkjolen. Det ville være til en stor hjælp, hvis i kunne give for... -
SRP - Syllogismer - MANGEL PÅ LITTERATUR!
ForumindlægHej! Jeg har lige valgt Syllogismer som mit emne i SRP med en fagkombination bestående af Dansk-Matematik. I dansk analyserer jeg logisk nok Holbergs Erasmus Montanus, mens jeg i matematik koncentrerer mig om syllogismer, og hvad der ellers hører til Jeg mangler dog litteratur, og har besvær med... -
JBS Mens Underwear; Nonnen.
ForumindlægHjælp . Jeg skal op i prøveform B, og har mere eller mindre selv valgt en JBS reklame med en nonne. Problemet er bare, at hovedemnet er "Stereotype kønsroller" Min lærer har godkendt det, men nu er jeg gået i stå. Nogle der kan hjælpe lidt med analyse og sin egen mening om billedet + ... -
SRP: Retorisk analyseark
ForumindlægJeg ved på forhånd at jeg får til opgave at analysere nogle taler af George W. Bush, men jeg har ikke noget analyseark dertil. Det må være muligt at finde analyseark til retorik såvel som man har analyseark til sagprosa, digte, noveller osv? Nogen der kan hjælpe mig med et retorisk analyseark til... -
Terminsprøve imorgen Hurtig hjælp plz
ForumindlægJeg skal til terminsprøve imorgen .. så ved ikke om det bliver en novelle eller en roman jeg skal analysere. Jeg har bare svært ved at gøre ting detaljeret og bruge "gode" ord Jeg ville høre om der nogen der ville skrive nogle gode start på en stil. F.eks Vinden hylede gennem natten ...... -
Kvadrantanalyse
ForumindlægHej... Jeg skal lave en kvadrant analyse over nogle produkter, hvor jeg vil kigge på et producents forcer. Jeg tænker blandt på funktion kontra pris... men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man starter på en kvadrantanalyse. Internettet er tomt for netop dette emne. En der kan hjælpe.?? M... -
Ordklasser
ForumindlægJeg sidder rent faktisk og bakser med en analyse af en dansk tekst, men der er et ord (jeg tror?) har lidt engelsk præg over det... Er der nogen regler for at man kan lave et adjektiv om til at substantiv ved en 'ty' endelse? .. Det hedder jo anxious som adjektiv, og anxiety som... -
Yahya Hassan "Barndom"
ForumindlægHey Nogle der har bud på hvad budskabet kunne være i digtet "Barndom" af Yahya Hassan. Jeg har selv nogle tanker, men kunne godt tænke at høre, hvad andre tænker. Det er til DHO, hvor jeg i analyserne har fokus på livsvilkårene i ghettoen, hvis nogle gerne vil vide det Håber I vil ko... -
SKriftlig imorgen
ForumindlægSå er der Dansk skriftlig eksamen imorgen. Nervøse? Hvordan læser i op idag? Jeg er i fulde sving med analysemodeller, noter, forskellige bøger mv. Hvis du har nogle super gode links eller andet, du kunne tænke dig at dele, ville det bare være skønt! Jeg tænker især på 'opskrifter' til hh... -
Dumme synopsis.
ForumindlægJeg har trukket: Drømmen om det gode liv. Mit prøveoplæg er: Regeringen opfordrer til børnearbejde (Artikel) Præsentation og begrundelse for valg af prøveoplæg, er lavet.. OG SÅ .. Præsentation af analyse.. = Artiklens opbyggelse + Beskrivelse af opstilling. Og så kan jeg ikke komme på mere at sn... -
Akademisk opgave... ?
ForumindlægMmmmhh, sidder med en problemformulering, hvor der står "sammenlign de to teorier og redegør for styrker og svagheder" i stedet for diskuter. Betyder det så, at hvis man sammenligner tilstrækkeligt i det analyserende afsnit, så kan man dernæst foretage en konklusion og droppe det diskut... -
De røde sko. H. C. Andersen
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en analyse om eventyret "De røde sko" af H. C. Andersen. Men der er en person i eventyret, som jeg har svært ved at beskrive. Det er: Gammel frue: og noget andet jeg også har brug for hjælp til er: Sympoler og sproglige virkermidler (sanser, meta... -
Naja Marie Aids novelle - En Kærlighedshistorie.
ForumindlægHej. Jeg skal til dansk prøve på Onsdag. Jeg har trukket "Melankoli" så har jeg valgt novellen En Kærlighedshistorie, af Naja Marie Aidt. Jeg er i gang med at analysere den, da gik jeg i stå ved "Budskab". Er der nogen der kan hjælpe mig til at komme i gang med budskabet eller... -
Hvad symbolisere en korsvej?
ForumindlægHej. Jeg er blevet lidt i tvivl om hvad en korsvej betyder, og håber på at i kan hjælpe mig derude! :-) Det betyder noget med at hvis man står over for en korsvej symbolisere det at ens liv kan tage en ny drejning. Jeg er igang med at analysere novellen "den sidste balkjole" af herman... -
Dansk-Histrie opgave
ForumindlægHej, jeg er i gang med min dansk-historie opgave om de ufaglærte arbejderes leve- og arbejdsvikår under industrialiseringen i Danmark og skal til at analysere en kilde til. Jeg har svært ved at finde nogle forholdsvis letlæselige kilder i mine bøger og tænkte på om nogen kender nogle kilder jeg e... -
Den lille pige med svovlstikkerne - mundtlig dansk
ForumindlægHej Jeg skal snart op i mundtlig dansk, og min tekst er "Den lille pige med svovlstikkerne" af H.C. Andersen. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde symboler i teksten og finde ud af, hvad budskabet egentligt er. Jeg er i tvivl om jeg skal have aktantmodellen med i min analyse. H... -
Besjælinger - hvorfor?
ForumindlægHej. Jeg har et digt som jeg skal analysere. Jeg har også bemærket at der bliver brugt besjælinger. Digtet er "Guldhornene", af Adam Oehlenschläger. Han skrev digtet i 1802, hvilket var "Romantikkens Tid," og derfor fik jeg en idé om, at han måske brugt besjælingerne for at de... -
Please har virkelig brug for hjælp
ForumindlægJeg er ved at analyserer "I danmark er jeg født..." af H.C. Andersen. Og jeg er ved at give et resume af hver strofe. Men ved ikke hvad det her betyder: Står mellem æblegård og humlehave. Håber i vil hjælpe, it would be very appreciated!
