Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18441 til 18460 af 46276
-
Le sang des autres - Eksistentialisme
ForumindlægHejsa! Jeg sidder midt i en 24 timers fransk eksamen, og har fået et uddrag fra "Le sang des autres" (Det hvor helene oplever borttagelsen af Ruth, og hvor hun kontakter Jean for at melde sig in i modstandsbevægelsen) Men jeg kan ikke perspektivere teksten til Sartres eksistenti... -
Spicifikke adgangskrav
Forumindlæg"De specifikke adgangskrav er i alle tilfælde engelsk C samt enten matematik B eller virksomhedsøkonomi B. Fag som er specifikke adgangskrav skal være bestået." Er det således umuligt at blive optaget på uddannelsen hvis man har bestået VØ A i de afsluttende årskarakterer, men har d... -
Organisk på uni
ForumindlægHey... Skal snart til organisk kemi eksamen på uni... vil høre om der er nogle der kender et sted, hvor man kan få nogle overskuelige noter om, hvilke organiske stoffer der reagerer med hinanden, og hvordan de reagerer med syre, baser, vand osv. (det må gerne være en form for formelsamling man k... -
Engelsk A, HF - Privatlaerer soeges!!
ForumindlægJeg har brug for en dygtig engelsklaerer, der kan hjaelpe mig lidt med forberedelse til eksamen start december. Du skal gerne have faaet en god karakter i Engelsk A indenfor de sidste tre aar. Allerhelst laeser du Engelsk paa uni. Kontakt mig venligst snarest. Mange hilsner Cecilie -
Forbedre sine karakterer?
ForumindlægHej Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Jeg har hørt at hvis man ikke tager sin sidste eksamen (gymnasium) kan man forbedre sit snit ved at tage de fag man har dårlige karakter i på hf og stadig beholde sine gode karakterer, og på denne måde forbedre sit snit. Passer det? -
02 i eksamenskarakter
ForumindlægHej! Jeg fik 7 i årskarakter og 7 i terminsprøve i skriftlig tysk A, men fik desværre 02 i min eksamen. Jeg er i tvivl om, jeg har misforstået noget i teksten eller om den er usammenhængende - eller bare har alt for mange fejl. ELLER om det er en uretfærdig karakter! Bare et 4-tal gør det bedre.... -
Ikke grupperede observationer
ForumindlægHej har fået et eksamensspørgsmål i mundtlig matematik C der hedder: Fortæl om ikke grupperede observationer. Da jeg har lidt svært ved at se mig ud af det i min matematik bog har jeg søgt alle steder. Så min bøn til jer er: Kan i hjælpe mig med hvad jeg skal sige til eksamen ( Og ) ... -
Ændre problemformulering.
ForumindlægHej Nu skal jeg snart til eksamen i AT. Lige om 15 dage. Er ved at skide i bukserne over at jeg ikke har fået lavet mit opgave. Den er vild svær at besvare. Man må godt ændre sin problemformulering ikk? Altså emnet er selvfølgelig det samme, men man drejer den måske bare en anelse. Fuck jeg dør.. -
dansk skrft.
Forumindlægja..så er det blevet eksamenstid for mange af os og jeg skal selv til dansk skrft. eksamen på tirsdag, men jeg føler mig lidt handicappet, da jeg faktisk kun tør begive mig igang med en litterær artikel. For måske at give mig en større mulighed eller mindre nervøsitet tænkte jeg om nogen kunne pr... -
Elektrolyse
ForumindlægMin lærer har opgivet et forsøg til eksamen. Han har åbenbart gennemgået det som demonstrationsforsøg. Men det kan jeg simpelthen ikke huske. Har kigget en del på det, men jeg kan ikke komme frem til noget fornuftigt. Håber at I kan hjælpe. Hvad sker ved en elektrolyse af CuSO4, KI og H2SO4? -
jurastudiets hverdag
ForumindlægVille lige høre om der er nogen der ved, hvordan det er, at læse jura. Tæmker mest på, hvor tit man skal til prøver/eksamen og hvordan en typisk uge ser ud mht. forelæsninger samt, hvor meget tid der bruges på at læse? Ville også gerne høre om der er fordele ved at læse i universitetes læsesale, ... -
Please Hjælp
Forumindlæghey jeg skal til eksamen i spansk om en uge . Sagen er at jeg skal kunne oversætte en halv side fra spansk til dansk , og mit problem ligger i at ordbogen kan ikke finde ud af oversætte de bøjede ord ... Hvordan kan bøjes i den rigtige form igen ? er der en regel om hvordan de er ??? På for... -
Mundtlig matematik A - HJÆLP
ForumindlægHej jeg skal til mdt. mat eksamen om et par dage, og er meget i tvivl om hvor meget jeg må kigge på mit notatpapir. kan de virkelig forvente at jeg skal kunne 20 beviser udenad og alt om disse emner? Altså, når man står oppe ved tavlen, må man så have sit papir i hånden? Jeg har nemlig hørt at d... -
Naturgeografi -eksamensdisposition
ForumindlægHvordan laver man den perfekte disposition til NG-eksamen på B-niveau?... og hvis det er relevant at inddrage metode, hvilke metoder anvender faget så? Er det bare det sædvanlige kvalitativ og kvantitativ, og/eller er der andre muligheder? Jeg kan ikke finde noget på EMU. Håber at der sidder nogl... -
hjælp optagelse.dk
Forumindlæghej jeg er i fuld gang med at ansøge videregående uddannelser på optagelse.dk har li et par korte spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. på uddannelsesvalg bliver man spurgt om region, sprog og gruppering efter.. hvad mener man med disse? når man så har fundet den uddannelse man ønske... -
Emner i dansk gennem gymnasiet
ForumindlægJeg er i den uheldige situation, at jeg gennem de sidste to år er blevet belemret med en dansklærer, som absolut intet lære fra sig. Derfor beder jeg jer herinde om hjælp, da jeg er i 3. g nu, og de sidste eksamer er i slutningen af året. Hvilket emner gennemgik I, da I var i gymnasiet? Svar så m... -
Er dette snyd?
ForumindlægEr det snyd at bruge Grammerly til Engelsk A HHX skriftlig eksamen? Jeg var oppe i 2017, men turde ikke selv at bruge den, da jeg var i tvivl om det var snyd. Jeg har en veninde, der skulle op nu her, som havde samme spørgsmål omkring Grammerly. Jeg vil udmiddelbart selv mene, at den ligger i gr... -
Hjælp - AT i dansk og biologi om genteknologi
ForumindlægHej derude Jeg skal til AT eksamen her på fredag, og sidder fast med hensyn til dansk-delen. Derfor ville jeg spørge om der måske var nogen, der har haft AT i dansk før som kunne hjælpe eller nogen der har læst romanen Genspejlet af Svend Åge Madsen. Eller bare nogen der har forstand på AT (jeg... -
hvad kalder man skriveformen?
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig dansk eksamen i en novelle kaldet "Det vi har mistet" af Sarah Engell. Hele novellen er skrevet som en fortælling, hvor fortælleren skriver til lillebroren. Der står fx "Jeg går ned til forstævnen, hvor du venter på mig". Hvad kalder man den skrivefo... -
Basket øvelser
ForumindlægHej, Jeg skal op til eksamen i idræt på B-niveau, har bl.a. valgt at gå op i basket, men har ingen anelse om hvilke øvelser jeg skal vise. Det skal være nogle hvor der indgår noget med bredde dybde og spiljusteringer. Helst gerne nogle lette og simple øvelser. Håber der er nogen der kan hjælpe.
