Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18441 til 18460 af 24088
-
Forskel på distributionskæde- & kanal
ForumindlægHej SP. Jeg kan ikke helt forstå forskellen / sammenhængen mellem distributionskæden- og kanalen - hverken praktisk eller teoretisk. Jeg forstår, at de begge omhandler, hvordan produktet kommer fra producent til slutbruger, dertil at man kan beskrive, analyserer og vurdere, m.m. hvordan dette gø... -
Er det besjæling eller personifikation
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave en stilistisk analyse af J.P Jacobsens "Af to verdener". Jeg er dog lidt i tvivl om dette er besjæling eller personifikation? Jeg har markeret det i teksten: "Salzach er ingen munter flod, og der ligger en lille landsby paa dens østre Bred, der er meget tr... -
Hvilken metode har jeg brugt?
ForumindlægJeg har stillet et redegørende spørgsmål som lyder: Hvordan reagerede menneskene på pesten i 1348, og hvordan reagerede menneskene på AIDS i 80'erne? Jeg har så fundet ud af hvilke handlinger de fortog sig ud fra forskellige hjemmesider. Men hvilken metode har jeg brugt? eller hvilken kan ... -
Brevbæreren af Charlotte Weitze
ForumindlægHmm... skal lave analyse af romanen Brevbæreren af Charlotte Weitze og tænkte på om der er nogen som kender til den og kan hjælpe lidt. Det jeg har problemer med er omkring eventyrs-trækkene i romanen. som fx hvilke kendte eventyr Brevbæreren minder om. og hvilke kendte eventyrtræk der beskrives ... -
kost
Forumindlæghey guys! well! jeg er igang med, en kost analyse i nv! Jeg er nu nået til punktet diskussion, og der har jeg et spørgsmål det lyder således" hvilket funktioner har de? og dette spørgsmål er, i forhold til hvad der indeholder i mad. Men det er jo selfølgelig de 3 hovedgrupper. kulhydrat, ... -
Hjælp til sætningsanalyse
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe med sætningsanalyse? Synes det er svært, hvis hvert ord skal analyseres. Det drejer sig om denne sætning: Livet var mere entydigt for østtyskerne før murens fald, men samtidig blev muren symbolet på livets begrænsninger. Her er hvad jeg har fundet ud af in... -
problemformulering?
ForumindlægJeg skal skrive DA/HI opgave her snart, og har valgt faget dansk. Mit emne er bogen 1984 af George Orwell. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med både bogen og filmatiseringen af denne. Så vi er ude i noget analyse. Men så kommer problemformuleringen, jeg kan ikke kommet på noget genialt. Er der... -
Spørgsmål vedrørende konklusion
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive min konklusion i min DIO rapport. Jeg har ikke i løbet af analysen delkonkluderet da jeg mente at jeg ville gentage mig selv for meget, og derfor er mit spørgsmål nu, hvor lang skal sådan en konklusion være? Det er ikke konklusion på metode og refleksioner men alene... -
Henførende stedord .. hjælp ..
ForumindlægSidder med en opgave og har fuldstænding glemt hvordan man analyserer en sætning.. (krys, bolle osv.) Ved godt at køn og tal bestemmes af det ord pronominet viser tilbage til, men kan simpelthen ikke huske hvordan jeg finder pronominets sætningsled .. Hvis der er nogle, der kunne forklare mig ... -
Analysemodel af tale?
ForumindlægArgh, jeg sidder med dansk/historie opgave som skal afleveres på fredag. Jeg skal analyserer en tale af Hitler. Det eneste jeg ved jeg skal gøre er, at bruge logos, patos og etos.. Men der er vel meget mere man kan gøre? Nogen der har en model over det, kan nemlig ikke rigtig finde det på nettet... -
Biologi Rapport
ForumindlægHej folk :-) Er der nogle der ville være så hjemsomme at tage et kig på min biologi rapport, som omhander om at analysere ens eget kostforbrug :-) den skal afleveres her om 2 dage:-) jeg har aldrig selv lavet en biologi rapport, defor er jeg lidt ny når det omhander om rapporter, og så er jeg... -
Hvad er digtets budskab
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået som lektie at jeg skal svare på nogle spørgsmål men jeg kan ikke forstå det ene. Jeg håber du vil hjælpe mig Hvem afsender digtets budskab? Det er noget med en analyse af i danmark er jeg født, som vi er i gang med. :) Mvh Jens -
politologi
Forumindlægsidder lige med den her spørgsmål, jeg ved ikke ret meget om CO2 udslip og klima problemer. tænkt på om i har en ide til at hvordan man kan starte med at besvare spørgsmålet. Analysere og forklare udformningen af de vestlige landes strategier for begrænsning af CO2 udslip med udgangspunkt i poli... -
En god SRP-opgave ?
ForumindlægHej Jeg vil geren vide, hvordan man laver den bedste SRP-opgave. --> Hvordan kan man får de to fag (bioteknologi og idehistorie) til at overlappe med hinanden. ---> Hvad skal man analysere i bioteknologi-delen? --> Skal man redegøre for et stof, som ligger på et hø... -
Billedanalyse
ForumindlægHej.. Jeg har fået til opgave at analysere billedet "livet i en sjællandsk bondegaard ved middagstid" af P.J Larsen. Jeg er lige begyndt på HHX, og har egentlig ikke arbejdet ret meget med billedanalyse før, så ville høre om der var nogen som kunne give mig nogle ideer til hvad ... -
SRP - Er musik et godt valg?
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til at vælge fag i SRP og da jeg har musik på A, er dén vej en mulighed. Jeg vil bare lige forhøre mig først hvad erfaringerne har været med jer der skrev i musik? Min frygt er nemlig at det bliver meget let at lave fejl i fx analyser af musik. Hvad siger i ? -
9/11 problemstilling hjælp
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp med hensyn til problemstilling til AT projekt. Jeg har om 9/11 i historie og samf. Vil gerne lave en retoriksk analyse George Bushs tale den 20. sep 2001. Og desuden lidt om de politiske konsekvenser som følge af terroreangrebet. Jeg ved bare ikke helt hvor jeg skal ... -
DHO
ForumindlægJeg er i gang med DHO og har valgt at skrive i dansk. Jeg har skrevet om modernisme og eksistentialisme samt analyseret 2 digte af Peter Seeberg. Nu mangler jeg et perspektiverings digt af en anden forfatter, skrevet i modernistisk stil fra 1960'erne -
God indledning??
ForumindlægJeg skal analysere og fortolke et digt (Dejlig er den himmel blå). Min lærerinde vil gerne have at jeg laver en indledning på 8 linjer, hvor jeg skal starte med "Hvad er tro, og hvordan får man andre til at tro?". Hvad ville være godt at have med i en indledning? Hvordan kan j... -
Muldskud / To Verdener
ForumindlægHej folks. Vores 2. års-opgave er lige blevet skudt igang, og skal analysere et par tekster: J.P. Jacobsen: To Verdener Henrik Pontoppidan: Muldskud Ville lige høre om nogen havde arbejdet med dem? Kunne godt bruge et par tips til lige at komme igang! Forresten, lige et tillægsspørgsmål: ...
