Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 18461 til 18480 af 23677
-
Peloponnesiske krig
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave DHO og jeg skal analysere hvorfor den peloponnesiske krig varede i så mange år (431 f.kr.-404f.kr.). Dog synes jeg at det er lidt svært at finde nogle gode kilder og informationer. Er der nogen der har en god hjemmeside eller noget godt viden jeg må få? På forhånd ta... -
Scientology
Forumindlæghey, jeg skal lave en sso hvor jeg skal skrive om Scientology og have en fokus på det individe i det senmoderne samfund. jeg kommer ind på hvilken negative udfordringer scientology har for individe i det senmoderne samfund. min spørgsmål er, Hvordan laver jeg en religion sociologisk analyse af de... -
Musikanalyse metode - Hvilken stilart bygger nummeret videre på?
ForumindlægHej, jeg går på 1.g og har på ingen måde noget musikalsk talent. Derfor vil jeg gerne have hjælp til følgende spørgsmål: Sangen vi har valgt er My name is af Eminem Hvad er stilarten? Hvilke stilarter bygger sangen videre på? Nævn 5-10 stiltræk, der er karakteristiske for stilen. Hvis i ... -
DHO HJÆLP!!!!
ForumindlægHJÆLP!!! Jeg skal aflevere DHO om 3 dage og er ikke begyndt, jeg prøvet at komme igang i 4 dage men det er svært da jeg ikke rigtig har haft meget om mit emne! Mit emne er korstogene min problemformulering lyder på: Der ønskes en kort redegørelse for bagrund for korstogende i forlængelse hera... -
Synopsis - Film og klip
ForumindlægHej. Jeg går i 10'ende klasse og skal aflevere en synopse. Problemet er bare at jeg hader emnet. Jeg skal analysere filmen "festen", men kun klippene i den og lidt symbolik. Er der nogen der har nogle ideer til punkter i min synopse, som jeg skal runde? (haster lidt, da den ska... -
reklame
Forumindlægjeg søger en bestemt trykt reklame. Jeg mener at det er en reklame for appelsinjuice, hvor der er to appelsiner og en flaske i midten, Min lærer i 9. kl gjorde meget ud af at vi skulle finde ud af hvorfor netop appilsinerne og flasken var palceret sådan. Nu går jeg så i 10. og vil gerne analyser ... -
SRP om Nash-ligevægt i poker
ForumindlægRedegør for nulsumsspil, minimax- og maximin-strategi og Nash ligevægt Analyser ovenstående begreber ift et spil poker Undervejs skal du begrunde begreberne med selvvalgte eksempler. Jeg søger hjælp til at opstille konkrete eksempler i poker på baggrund af begreberne, og hvordan Nash ligevæg... -
Forklaring af struktur
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal op til eksamen på fredag, og sidder og kæmper lidt med at få analyseret en struktur formel for botulinum toxin type A. http://www.drugbank.ca/system/protein_structures/full/DB00083.png?1266600384 Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig lidt med at beskrive ... -
Globalisering - og dens betydning for Danmark
ForumindlægHejj alle sammen :) håber at i kan hjælpe mig med det her spørgsmål: Foretag en analyse af hvilke konsekvenser globaliseringen har for følgende sektorer i det økonomiske kredsløb i Danmark: husholdningerne, virksomhederne og den offentlige sektor. Analysér endvidere hvilke samfundsøkonomiske mål,... -
AT-Terrorisme om OL i München i 72
ForumindlægHej SP :) jeg har om terrorisme i AT, og har valgt at fokusere på palæstina-israel-konflikten samt terrorhandlingen ved OL i München i 1972. Til det skal jeg have fundet en kilde, som jeg kan analysere på, men det er netop det jeg skulle have hjælp til ?!?!?!? :) (Mine AT-fag er historie og s... -
AT Historie - HJÆLP
ForumindlægHejsa.. jeg sidder med en artikel fra Politikken som beskriver et parforhold i 1980. Men i metoden skal jeg forklarer hvordan jeg har analyseret den ( kildekritik) også skal jeg vurdere om indholdet i artiklen passer eller ikke. Jeg kan jo ikke vide om det journalisten har skrevet er rigtigt el... -
Hvordan arbejder engelsk og samfundsfag sammen?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal besvare dette spørgsmål: Hvorledes har det faglige samspil mellem engelsk og samfundsfag givet dig en indsigt, som fagene hver for sig alene ikke kunne give? Mit emne er Obamas sundhedsreform, hvor jeg i engelsk delen har analyseret en tale og i samfundsfagsdelen er ... -
Hjælp til temaer og motiver i "Kære dødsbog"
ForumindlægJeg skal analysere romanen "kære dødsbog" til FSA, og jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad i bogen der er Temaer og hvad der er motiver, er der en herinde der har læst den og vil give deres bud. Hvad jeg selv har indtil videre: Temaer : selvmord, teenageliv, mobning Motiver; pædof... -
Overgangsritens komposition
ForumindlægKære alle. Jeg har analyseret en tekst af Finn Skårderup "på joggingtur med Gud" Jeg har fået oplyst at denne tekst har overgangsritens komposition. Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg definerer dette ? Jeg ved at det betyder at teksten har en udskillelse, isolation og genoptagelse. Men er... -
Syndefaldet - Muldskud?
ForumindlægHej. Jeg skal op i Syndefaldet i Dansk og er næsten sikker på at jeg vil arbejde/fordybe mig i novellen af Hendik Pontoppidan - "Muldskud" Derfor har jeg brug for lidt hjælp. Hvis du kunne sende mig en lille inspiration eller en analyse du tidligere har lavet af den, ville det være fant... -
B2B - Segmentering. Hjælp
ForumindlægJeg sidder i skrivende stund med et eksamens projekt om virksomheden Bisca A/S og som et led af en distributions analyse skal jeg foretage en segmentering, og her vil det være relevant med en B2B segmentering. Lige nu har jeg ikke en brugbar lærebog omkring b2b segmentering, så jeg håber at der e... -
Spørgsmål til symboler i den sidste balkjole
ForumindlægHey, jeg er ved at lave min dansk synopsis færdig. Jeg har trukket det moderne gennembrud, og har valgt at analysere ''Den sidste balkjole'' af Herman Bang. Jeg skal finde symboler i teksen, og jeg kan kun komme på balkjolen. Det ville være til en stor hjælp, hvis i kunne give for... -
JBS Mens Underwear; Nonnen.
ForumindlægHjælp . Jeg skal op i prøveform B, og har mere eller mindre selv valgt en JBS reklame med en nonne. Problemet er bare, at hovedemnet er "Stereotype kønsroller" Min lærer har godkendt det, men nu er jeg gået i stå. Nogle der kan hjælpe lidt med analyse og sin egen mening om billedet + ... -
Kvadrantanalyse
ForumindlægHej... Jeg skal lave en kvadrant analyse over nogle produkter, hvor jeg vil kigge på et producents forcer. Jeg tænker blandt på funktion kontra pris... men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man starter på en kvadrantanalyse. Internettet er tomt for netop dette emne. En der kan hjælpe.?? M... -
SKriftlig imorgen
ForumindlægSå er der Dansk skriftlig eksamen imorgen. Nervøse? Hvordan læser i op idag? Jeg er i fulde sving med analysemodeller, noter, forskellige bøger mv. Hvis du har nogle super gode links eller andet, du kunne tænke dig at dele, ville det bare være skønt! Jeg tænker især på 'opskrifter' til hh...
