Søgning på: analysemodel engelsk. Resultater: 18481 til 18500 af 24761
-
Hjælp. Eng. på uni/handelshøjskolen
ForumindlægHej,Jeg er lige i disse MEGET i tvivl om hvad jeg skal gøre efter ferien.Jeg har søgt ind på engelsk på uni, og på engelsk/kommunikation på handelshøjskolen i Århus.Men samtidig er jeg netop blevet kaldt til samtale ved en af de elevstillinger jeg har søgt, og det er imorgen!Mit problem er at jeg... -
Hjælp til henfald for U-235? Hvor lang tid går der?
ForumindlægJeg er ved at skrive AT-synopsis i engelsk og fysik og det går.. ikke så godt.. Jeg vil gerne undersøge hvor længe der er radioaktivitet i Hiroshima. Jeg har fundet halveringstiden for U-235, men den er jo kæmpe kæmpe stor, kan det virkelig passe? Kernerne henfalder jo også? Hvornår gør de det og... -
spanskundervisning 100kr/60min
ForumindlægJeg tilbyder privat spanskundervisning til enkeltpersoner og grupper i KBH. Pris er 100 kr/ 60min. Jeg er flydende på spansk mundtligt og skriftligt, jeg har bl.a. studeret et år på et spansk universitet. Undervisningen foregår på engelsk. Interesserede kan sende mig en mail: spanskewelina@gmai... -
13-tals noter
ForumindlægHey!Jeg synes lige jeg ville dele denne fantastiske webadresse med alle jer, der er så heldige at komme op i oldtidskundskab:www.101netborne.dkJep, det var www.101netborne.dkMin oldlærer har været så rar at lægge dybdegående notater til faget ud på sin hjemmeside, så stakkels studerende kan gøre ... -
"Famine" af Sinead O'Conner
ForumindlægHej!Jeg har fået sangen "Famine" af Sinead O'Connor opgivet til engelsk. Vi snakkede om den tidligere på året, men tog ikke nogle notater. Og så forstod jeg faktisk ikke så meget af den...Er der nogen derude der kan hjælpe mig med handling eller budskab/pointe i sangen?Mvh. Ester -
AT 2009 - emne
ForumindlægVil gerne have hjælp til at finde et emne til årets AT opgave - Rejser. Skriver i fysik engelsk, men er lidt død mht. emne, har pt valgt luftballoner, og jorden rundt på 80 dage. Kan bare ikke få så meget info i det syntes jeg, så vil gerne have hjælp til et nyt emne. Plx! -
Help please
ForumindlægHejsa.. som i nok har læst handler det om engelsk, jeg skal op mundtlig og har brug for lidt hjælp til tekster..hvis i har notater til følgende teksten ville jeg rigtig gerne låne dem.-short happy life of francis macomber-daddy (digt)-monster-the shearers-an inspector calls-the fatal shore -
Robinson Crusoe, hjælp til problemformulering
ForumindlægJeg er havnet i den situation, at jeg skal desværre skifte emne i AT. Jeg skriver i fagene engelsk og historie, hvor historie bruges med en samfundsfaglig vinkel, så det skulle være okay. Jeg tænker at der er stof inden for Robinson Crusoe, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det a... -
Halveringstid
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og ser på en fysik hjemmeside på engelsk. Skal finde ud af både den fysiske og biologiske halveringstid for et stof. Inde på hjemmesiden står der følgende: Distribution half life: 12 minutes Elimination half life: 100 minutes Jeg er ikke sikker på hvilken der e... -
Thukydid?
ForumindlægHejsa.Jeg ville hører om der var nogle der var kloge på thukydid? Især hans skrifter omkring "Den største krig hellerne har oplevet"? Indtil videre har jeg kun har var historisker, grundlægger af kritiske historisk skrivning og højt stående officer, men blev smidt ud af Athene. HAr kun ... -
HTX Eksamen
ForumindlægHey all...der må være nogle htxere her inde :) 2. år. mundt engelsk.. man trækker en kendt og en ukendt tekst. man gennemgår den ukendte på dansk, og oversætter stykket som er markeret. gennemgår den kendte text på eng. analysere perspektivere den.hurtig gennemgang af projetk, hva har du lavet, h... -
Repetition?
ForumindlægHej allesammen..Fransk eksamen i 9. står for døren (skal op på tirsdag, skal dog også repetere engelsk), så jeg vil repetere i dag og i morgen (og hvis det bliver nødvendigt også i overmorgen).Men hvad vil i foreslå at repetere? Det skal helst ikke være på et ALT for svært niveau, da jeg IKKE er ... -
Jeg er ret ny her,gør jeg det rigtig?
ForumindlægHej med jer...Uha første gang jeg prøver at lave et indlæg, men jeg håber jeg gør det rigtig.. jeg ska op i engelsk mdt imorgen og ville høre om der var nogen der havde notater til The death of Tommy GrimeselllerThe making of a provisional?Kan se der er en der har lavet et oplæg, men ingen svar, ... -
For eller after
ForumindlægJeg har et lille, grammatisk problem med en engelsk sætning... Jeg vil gerne skrive: "når det kommer til jagten efter skandaler". Er det korrekt at sige: when it comes to the hunt for scandals eller when it comes to the hunt after scandals? -
Analyse af "Everybody Knows"
ForumindlægHejSkal op i engelsk d. 10 og mangler lige at læse det sidste op og skrive ned hvad jeg skal sige. Vil lige høre om der er nogle der ved hvad "Everybody Knows" af Leonard Cohen, helt præcis vil sige, altså budskab og sådan. Jeg er nemlig ikke så sikker i den. Og vil gerne høre nogle and... -
Rigtige form som skal ind i sætning?
ForumindlægHej Sp. Jeg skal op i Skriftlig engelsk, og der sær én opgave som jeg har svært ved. I denne opgave er der en sætning, hvor der så mangler et ord. (Ordet står i højre side, med fed) Og så skal man sætte ordet ind i sætningen, så formen bliver rigtigt. Men? Hvordan finder man den rigtige... -
waltzing mathilda og wild colonial boy
Forumindlæghey, jeg er igang med at læse til eksmen i engelsk nu (den sidste) og vi trækker jo en kendt tekst, og hvis jeg nu sku trække en af de her 2 sange wild colonial boy eller waltzing mathilda så kan jeg simpelthen ikke se hvad jeg skal kunne isge om dem... eller om de på nogen måde hænger sammen.Er... -
Harold's Leap - noter
ForumindlægHej,Jeg skal til årsprøve i mundtlig engelsk på tirsdag (dvs. i morgen), og så har jeg lige nu til min store glæde opdaget at jeg ikke har noter til digtet "Harold's Leap". Da digte ikke lige er min kop te, tænkte jeg på om der var nogle her, der var indehaver af nogle fine noter de... -
HJÆLP til rettelse af kort stil!!!
ForumindlægHej derude! Har skrevet en engelsk stil, som jeg godt kunne tænke mig nogle rettede igennem - det behøver ikke og være i dybden vare det mest væsentlige! Håber der er en der vil hjælpe mig, for det har jeg virkelig brug for!! Send jeres mail, så sender jeg den derover, da jeg ellers vil b... -
HJÆLP: Bøger til BA
ForumindlægHej allesammen!Jeg skal læse engelsk og tysk til september på handelshøjskolen og tager derved en BA i international kommunikation. Jeg søger bøger til denne uddannelse da de er sindsygt dyre hvis du skal købe dem helt nye. Så håber der er nogen som har gamle BA bøger liggende som de har lyst til...
