Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18481 til 18500 af 39570
-
differentierer på lommeregner
ForumindlægHej, er der nogen der vil være så sød og differentiere disse to på sin lommeregner, jeg har glemt min over på skolen.. 1) ((kvdr(x))/(2+x) 2) ((2kvdr(x)-1))/(2kvdr(x)+1)) -
Ejection seat
ForumindlægVed en tur i ejection seat blev to piger udsat for en startacceleration på 47m/s*s...Stolen og pigerne havde tilsammen massen 140kgA) beregn størelsen af den resulterende kraft på stolen med pigerne, umidelbart efter at stolen blev sluppet.ved start påvirker hver af elastikkerne stolen med en kfr... -
FSA
Forumindlægheyjeg ville lige prøve at høre om der er nogen tysk-genier som fik 13 i folkeskolens afgangsprøve, hvad vedkomne havde gjort for at opnår knap så (folker.niveau) udsædvanlig karaktere...samtidig søger jeg en hjemmeside, eller hvis nogen af jer har en en tysk tekst beregnet til folkeskole(prøve).... -
Kaliumglycosinolat
Forumindlæghej.. jeg er i gang med at regne en opgave, men jeg kan desværre ikke finde kaliumglycosinolatets molaremasse... er der nogen der ved hvad den er???? -
Eksamensspørgsmål
Forumindlæghjælp til eksamsensspørgsmål da mangler at besvare nogle af dem, -
Bestem en ligning
ForumindlægEn linje m går gennem punktet P(-6,5) og står vinkelret på linjen med ligningen 3x+y=2.Bestem en ligning for m.Nogen der kan hjælpe? -
"Famine" af Sinead O'Conner
ForumindlægHej!Jeg har fået sangen "Famine" af Sinead O'Connor opgivet til engelsk. Vi snakkede om den tidligere på året, men tog ikke nogle notater. Og så forstod jeg faktisk ikke så meget af den...Er der nogen derude der kan hjælpe mig med handling eller budskab/pointe i sangen?Mvh. Ester -
lineære, eksp, potens -funktioner
ForumindlægNogen der kan hjælpe med det her spørgsmål???????? Giv en oversigt over de karakteristiske egenskaber ved lineære funktioner, eksponentielle funktioner og potensfunktioner. Gør rede for hvordan man kan afgøre hvilke af de tre modeller der passer bedst til et givet talmate-riale. -
Thukydid?
ForumindlægHejsa.Jeg ville hører om der var nogle der var kloge på thukydid? Især hans skrifter omkring "Den største krig hellerne har oplevet"? Indtil videre har jeg kun har var historisker, grundlægger af kritiske historisk skrivning og højt stående officer, men blev smidt ud af Athene. HAr kun ... -
Astronomi
ForumindlægDet kan være, jeg har forpasset tiden, men lærere har også eksamenskuller og usunde interesser. Elleve eksamener. Kan du stikke den? Du får lidt oplysninger alligevel. Keplers love findes der tre af. Han formulerede dem på basis af Tycho Brahes optegnelser. Tycho var interesseret i at levere ammu... -
Har jeg forstået det grundliggende i buddhisme???
ForumindlægOkay.. vil gerne have bekræftet om jeg har forstået det grundliggende i buddhisme.Vi, mennesker, lever i det der kaldes SAMSARA, genfødslernes livscyklus. For at vi kan bryde dette og blive oplyst - NIRVANA, skal vi følge DE FIRE ÆDLE SANDHEDER, som består af både den OTTE LEDEDE VEJ men også af ... -
Hvad er det nu en Stichomyti er?
Forumindlæg? -
Hvad er Hamlet projektet?
ForumindlægEr der muligvis nogle der kan forklare havd Hamlet projektet er i forbindelse med den kolde krig? -
Snyd til terminsprøve
ForumindlægHej. En af mine venner har mobilt bredbånd (det der lille usb modem man kan gemme i penalhuset eller lign.) og siger at han bare henter sin opgave fra internettet til prøven. Kan man ikke blive taget for det?. Har skolens IT-ansatte ikke noget udstyr til at spore sådanne ting? Elelr kan han... -
VIGTIG SPG. HJÆLP
ForumindlægHEj..Er der nogen der ved hvad det hedder med et fint ord, når supermarkederne bevidst placerer mælk bagerst i butikken, for at trække kunderne rundt i hele butikken??MVh -
Termisk energi
ForumindlægHej folkens har et spørgsmål om termisk energi. Min fysikbog definerer termisk energi som værende den samlede kinetiske og potentielle energi af et stofmængdes molekyler eller atomer. Mit spørgsmål er: Hvorfor medregner man den potentielle energi? Et stofs temperatur afhænger jo af molekylerne/at... -
Vise at methan er upolært og vand er polært
ForumindlægMethan/upolær CH4 er methan Carbon har en elektronnegativitet på 2,55 Hydrogen har en elektronnegativitet på 2,2 Elektronnegativitetsforskel:2,55-2,2=0,35 Da elektronnegativitetsforskellen er mindre end 0,5 er methan upolært Da vand er polært og methan er upolært, kan methan ikke opløses i ... -
Kokain basisk
ForumindlægJeg har en opgave i kemi hvor jeg skal forklarer hvorfor cocain er basisk. Er der nogen der ved det? -
Analyse og fortolkning af Jesper wung-sungs " den sidste fyr"
ForumindlægSkal lave en analyse og fortolkning af Jesper Wung-sungs "Den sidste fyr" fra Tretten tynde teenagere. Nogen der kan hjælpe? F.eks hvilken rolle spiller havenissen? Hvorfor tager hun den med til Thøger? -
Miss Wet T-Shirt (Tidl eksamensopg.)
ForumindlægJeg ville bare høre om nogle ligger inde med svarene på denne tidligere eksamensopgave i erhvervsret?
