Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 18521 til 18540 af 23690
-
Hjælp til problemformulering i DHO
ForumindlægSom overemne har jeg valgt korstogene Hvad kendetegne europæernes intolerance overfor muslimerne i middelalderen? - redegørende hvordan bliver mødet tolket idag? - analyserende (empiri) exp. Civilisationernes sammenstød Hvorfor tolkes de som de gør idag?(empiri) diskussion bekræftelse ... -
Tekster om relationer
ForumindlægHej Jeg har i dag trukket fordybelsesområder relationer til den mundtlige eksamen i dansk. Er der evt. nogle som har nogle forslag til tekster hvor der er noget med relationer? Gerne noget med kød på hvor der er nogle ting som fx kan undre en, jeg tror det vil skabe et godt uganspunkt til at... -
Louis Pio og arbejderbevægelsen
ForumindlægHej! Jeg har valgt at koncentrere mig om Louis Pio og arbejderbevægelsen. Til opgaven har jeg snakket med min lærer om at jeg skal inddrage en analyse af 1-2 tekster af Louis Pio. Er der nogen der har kendskab til de artikler han har udgivet og kan fortælle hvilke der kunne være interessa... -
Dansk lyrik fordybelsesområde
ForumindlægHejsa! Da jeg er kommet op i Dansk lyrik, skal jeg finde enden en sang eller et digt. Der skal være kød på, digtet eller sangen skal helst være kendt, man skal gerne kunne finde enw eller anden der har lavet en analyse af sangen/digtet. Hvis i ville være søde at hjælpe mig med at finde en ken... -
problemformulering!
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal lave en problemformulering, og har meget svært ved at starte. Nogen der bare kunne måske hjælpe lidt, eller give nogle gode råd? Jeg skal komme ind på følgende emner: perserkrigen sparta redegørelse for krigene, felttoget samt analyse af en central tekst, og en vurde... -
Engelsk tekst om handicappede
Forumindlægjeg er ved at skrive AT i engelsk og biologi, og jeg går og mangler en tekst jeg kan analysere på i engelsk. mit fokus ligger i hvordan synet på handicappede er, blandt ikke handicappede. Derfor mangler jeg en tekst som har fokus på noget ligende. er der nogen som kender nogle tekster, så ville j... -
"Hyldest til hverdagen"
ForumindlægHej alle, Jeg har trukket " Dan Turell" til mundtlig dansk eksamen i 9.klasse og jeg har valgt digtet "Hyldest til hverdagen" til det ville jeg bare høre, om der var nogle der lå inde med: 1) synopsis af teksen eller god synopsis af digt 2) analyse af digtet 3) and... -
Oplæsningsstykke - Kortfilm
ForumindlægJa, jeg trak kortfilm - og skal være færdig med min synopse i morgen kl. 12.00, men jeg mangler dog stadig et oplæsningsstykke, men har ingen idé, om hvad jeg skal vælge som mit oplæsningsstykke. Jeg har forresten valgt, at analysere " Under bæltestedet " af Alexander Kølpin -
idræt og fysik emne?
ForumindlægHej jeg leder efter et konkret emne, til min SRP, med massere af tilhørende materiale. fagkombination, fysik A og idræt B. har selv tænkt over: udgangspunkt: bevægelses analyse i FY og ID: stive legmers rotation, bevægelse i to dim (x-,y-retning), massemidtpunkt, eller noget lignende. MVH marie -
Danmark i 1800-tallet
ForumindlægJeg er ved at analysere "De Blå Øjne" af Karen Blixen. Novellen foregår ca. i 1817. Jeg vil prøve at se, om der er nogen lighed mellem novellen og safundet i 1800-tallet. Skete der noget vildt i Danmark i 1800-tallet? Evt. noget med kvinderettigheder (: -
Komposition
ForumindlægHvordan er det helt præcis en kompositionsanalyse fungerer? Det er nemlig ikke et begreb vi som sådan har beskæftiget os med. Jeg er godt klar over, at en komposition fortæller noget om hvordan historien er 'komponeret' - men hvordan anvender man begrebet som en naturlig forlængelse a... -
"Dette er det øversvømmede digt" - Jens Blendsrup
ForumindlægEr i gang med en analyse af " dette er det øversvømmede digt", men er støt på et spørgesmål, som jeg ikke helt kan basvare selv. Nogen der kan hjælpe? Sprøgesmplet lyder: "Hvordan er Blendsrups syn på mennesekts forhold til naturen, i den strofe der starter med: " dette er s... -
Er artiklen OK som avisartikel??
ForumindlægHej Alle!! Til mundtlig dansk har jeg trukket 'avisartikel og dens formidler'. Med det skal jeg så vælge en avisartikel, jeg skal have analyseret og fortalt om. Har fundet en ( http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1950183/unges-liv-er-styret-af-facebook/ ), men den er jo fra nettet... -
Prøveform b, identitet
ForumindlægHej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk prøveform b. Jeg ville høre om der var nogle der har haft lignende emne eller kender en tekst jeg kan kigge på? Eller om der er nogle af jer der kan sige hvad der ville give plus poi... -
maj 98 nervegas
ForumindlægSarin har formlen CH3 ! R - O - P = O ! F R angiver en alkylgruppe. Sarin har følgende sammensætning: C: 34,29% H: 7,20% F: 13,56% O: 22,84% P: 22,11% b) Bestem molekylformlen for sarin. Svaret skal begrundes Jeg er i tvivl om jeg skal lave ele... -
DHO hjælp!
ForumindlægJeg er ved at skrive DHO om det moderne gennembrud. Jeg har valgt et underemne der hedder Fattigdom. Jeg skal finde en litterær novelle, og det er det jeg har problemer med. Er der nogle der kender en god novellen om fattigdom? Jeg er på røven, for jeg skal snart til at skrive min analyse :/ ... -
Iværksætter af en skobutik
ForumindlægJeg går på HGs, og skal skrive eksamensprojekt nu, en rapport om iværksætteri af en skobutik. Skal komme ind på: idé, målsætninger, budgetter, koncept, økonomiske overvejelser, SWOT-analyse, politikker, markedsanalyse og forretningsplan. Jeg er helt på røven og leder efter opgaver lignende at få... -
"Der er et yndigt land"- perspektivering til "I Danmark er jeg født"
Forumindlægjeg har analyseret "Der er et yndigt land" og vil gerne perpektivere det til H. C.Andersens " I Danmark er jeg født" ville gerne lige hører hvordan jeg måske kunne gøre det? . Jeg har skrevet at H.C. Andersens sang er mere personlig og hvor han skriver hvor meget Danmark ... -
Randers Regnskov rapport?
ForumindlægHola, skal til at skrive en rapport inden for salg og service og EØ om randers regnskov, vil høre om nogen har skrevet noget lingende som evt har noter/rapport, som jeg kan bruge som inspiration? Er lidt lost på nogle punkter som SWOT analyse og få noget EØ ind i rapporten.. -
Redegørsel m.m.
ForumindlægHej. Jeg sidder her og skal starte på min DIO om globaliseringen i Inden og om det har påvirket deres kultur også skal jeg analysere filmen "Slumdog Millionaire". Mine 2 spørgsmål er: - Hvad er det der skal være i en redegørsel? Hvad skal jeg forklare? - Er der nogen der måske kunne tæn...
