Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18541 til 18560 af 27496
  • neutralisation

    Forumindlæg
    Er i gang med en rapport i fysik/kemi, og er nået til et spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af. Her er spørgsmålet: Natriumhydroxid, NaOH, kan fx. neutralisere svovlsyre, H2SO4. Beskriv, hvordan forsøget kan udføres, og skriv reaktionsligningen for processen.
  • Krise .. Hjælp!!

    Forumindlæg
    Sidder med en kemi rapport, og vil meget gerne forklare betydningen af Hexan og Heptan? Jeg mener at Oktan-tallet er det der beskriver blandingen mellem Heptan og Oktan - er det rigtigt? Men ved ikke helt betydning af Heptan? Kunne være til meget hjælp.
  • Navngivning af funktionelle grupper

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder her med et par opgaver i KEMI B som jeg ikke kan finde ud af, og håber jeg kan få hjælp! CH3-CHOH-CH2-C(=O)-C(CH2-CH#)2-CH=CH-C(=O)OH H2N-CH2-C(=O)OH (1,2)-CH3C6H4OH
  • Bestem jern (ii) indhold i blodprøve

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart op til eksamen i kemi, og et af eksamensspørgsmål handler om følgende Hvordan bestemmer du jern(ii) indholdet i blodplasmaprøven? Er der en som kan hjælpe mig med hvilken formel jeg skal bruge, kan sagtens uploade øvelsesvejledningen herinde
  • CIRKEL MED BLÅ PRIKKER

    Forumindlæg
    Hejsa Håber I vil være så søde at hjælpe mig med en beskrivelse eller fortælling om hvad vedhæftede billede skal forstille Jeg kan ikke helt forstå om det et er molekyler eller hvad det er og hvordan det skal forstås Se venligst vedhæftede fil Det genere mig lidt og synes ikke jeg kan finde fo...
  • Eddikesyre, CO2 og NaHCO3

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at lave en rapport i kemi. Rapporten handler om at bygge en skumslukker. Men jeg har lige et problem. For jeg kan nemlig ikke huske om det passer, at eddikesyre frigøre CO2 fra NaHCO3. Er der nogle der kan hjælpe?
  • Beregning af mber(x)

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal i Kemi lave e rapport om Natriumhydrogencarbonat (bagepulver) og hvad der sker når man opvarmer det. Jeg skal udregne m(sænket)ber(x), der står det skal være den faste form, men forstår ikke hvordan man skal gøre. HVis nogen af jer ved det kunne det være en super stor hjæl...
  • base

    Forumindlæg
    hej, håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd. vi skal til kemi eksamen imorgen, og derfor ville jeg spørge om, hvad man kan lave under baser. gerne med lidt teori også. man kan neutralisere fremstille sin egen base og hvad mere?
  • Rettelse?

    Forumindlæg
    Hej! Ville høre om, nogen ville rette en Kemi rapport om kemisk ligevægt? Det indeholder for det meste forsøgsbeskrivelse etc. men har dog også en del teori om kemisk ligevægt, jeg har lyst til at få rettet. Wisshnem
  • Radioaktivitet

    Forumindlæg
    Hej I fysik/kemi er vi igang med at lære om radioaktivitet. Jeg synes at det er utrolig svært. Så vil spørge om der er nogen, der kan fortælle mig lidt om radioaktivitet, ikke så meget, men bare lidt så jeg kan komme igang med det. Det vil være super fedt.
  • Reaktionskinetik

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg skal til at i gang med at skrive om emnet reaktionskinetik i fagene matematik og kemi. Jeg vil høre, om der er nogen af jer, som har nogle gode råd til det, noget man måske ikke umiddelbart ville tænke over. På forhånd tak!
  • Hvad er formålet?

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en fysik og kemi rapport, som omhandler induktion. Ved forsøget "inducer en spænding" og "transformer" skal jeg skrive formålet med forsøget. Nogle der kan forklare kort, hvad man eventuelt kunne skrive?? :)
  • Ligevægt og pH

    Forumindlæg
    Hej En venlig sjæl som kan forklare mig, hvordan jeg løser opgaven her (vedhæftet som billede). Det er lidt langt tid siden, at jeg har haft Kemi, så har lidt svært ved at komme i gang. Takker på forhånd :)
  • Ligevægtskonstant og volument

    Forumindlæg
    Vi har nogle opgavet til en kemi-aflevering, hvor vi skal kommentere vores resultater, men vi ved ikke helt hvad vi skal kommentere. opgaven er vedlagt. og der står med rødt, der hvor vi ikke helt ved hvad vi skal kommentere.
  • Nogen der kan hjælpe??! :-)

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave i bioteknologi (kemi) hvor jeg skal sammenligne salt indholdet i rugbrød med de resultater jeg er kommet frem til og det der står på varedeklarationen, men der stå at der er 0,48g natrium i rugbrødet.. hvad er det i NaCl???! er det det samme eller gange to eller hvad?? håber nog...
  • Beregn ph i cyanidopløsningen ved 25 ℃.

    Forumindlæg
    Hejsa! Nu sidder jeg og laver en skriftlig kemi aflevering, og jeg er kørt fast. Jeg skal beregne pH i cyanidopløsningen ved 25 grader. Er der nogen som har en fremgangsmåde som jeg kan gå ud fra? eller? Jeg er på bar bund!
  • Afstemingen af reaktionsskema

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Har noget kemi om afstemingen af reaktionsskema. Jeg har desværre glemt hvordan man gør, så hvis nogle kunne hjælpe mig med den første, så tror jeg godt, jeg kan finde ud af de andre :D Opgave 1 Ag+ (aq)+S2-(aq) ---> ?
  • SYREPROTONER, POLÆRE OG UPOLÆRE BINDINER HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Sidder med min kemi rapport og mangler hjælp til følgende spørgsmål! Forklar at syreprotonen er bundet til iltet vha. en polær kovalent binding Forklar hvad polære og upolære bindinger gør ved et molekyle (polært/upolært)
  • Optagelseprøve

    Forumindlæg
    Hej, skal til optagelseprøve d. 2/4-14. Jeg skal op i Mat/Fys/Kemi, dansk og engelsk. Er der nogen der ved, hvad man skal øve. Jeg har heller ikke fået at vide om jeg skal op i skriftlig eller mundtlig, så er lidt forvirret. Det ville være en stor hjælp, hvis der var nogen der kunne hjælpe. På f...
  • Metode?

    Forumindlæg
    Vi har i kemi blot gjort rede for tilsætningsstoffet nitrit og dets farvende virkning og i den forbindelse har vi et reaktionsskema. Men når det kommer til metoder er vi lidt fortabte. Hvilken metode benytter man når man opstilller et reaktionsskema? På forhånd tak!