Søgning på: historie begreber. Resultater: 18561 til 18580 af 22480
-
Eventyr: Der var engang...
ForumindlægHej Allesammen jeg ville høre om i har nogle ideer til en dansk stil jeg skal skrive: - Jeg har nogle billeder som forestiller en nar/tryllekunstner der lægger et barn i en kasse og smider den i vandet..Har i nogle ideer til hvad der kan ske enten før i historien eller bagefter?? - Eller kender i... -
Vending?
ForumindlægI slutningen af brødrene Grimms eventyr, Hans og Grethe, står følgende: "Mein Märchen ist aus, dort lauft eine Maus, wer sie fängt, darf sich eine grosse Pelzkappe daraus machen." Skal jeg være ærlig, kan jeg slet ikke få sætningen til at passe ind i selve historien. Altså jeg ser abso... -
foreslag til emne
ForumindlægHej, Jeg går i 1.g. Godt nok står der at denne kategori er til den d/h opgave i 2. g, men synes ligesom at mit spørgsmål hørte mest under her. Jeg har valgt at beskæftige mig med historie. Det skal foregå i perioden 1950-1980. Har tænkt lidt på Vietnam krigen, men ved ikke rigtig. Alt omkring kvi... -
Hjælp med terrorisme
ForumindlægHej folkens. Jeg skal snart til at lave et studieretningsopgave og har valgt fagene historie og samfundsfag. Mit hovedområde er: følgevirkning af terroraktionen den 11 sep. Jeg vil lige spørge om det ville være en god ide at starte med at fortælle hvad terror er og hvad deres mål er osv.? Jeg vil... -
VIGTIG HJÆLP. FRA 60'ERNE TIL 80'ERNE!
ForumindlægHej. Det er fordi jeg er i gang med at skrive omkring hippier og yuppies til min historie eksamen i morgen. Og jeg mangler kun lige at skrive om yuppies, og efter det er jeg færdig. MEN jeg har fået afvide af min lærer, han synes jeg skal lave en ''formodning.'' om hvad der skete ... -
SRP, Sa-HI
ForumindlægJeg har valgt emnet globalisering til min SRP i samfundsfag og historie. Det er sådan at vi i morgen skal til vejledning med vores 2 vejledere og skal have nogle mere specifikke emner parat. Jeg har bare svært ved at finde et emne som er godt til begge fag. Det der interesserer mig mest er inden ... -
gode ideer?? - PEST? hjælp
Forumindlægheyy alle.. på fredag skal jeg aflevere en kort problemformulering, kan man vel godt kalde den for.. jeg skal snart igang med min 3.gs opgave.. jeg har valgt at skrive i biologi og historie om pesten.. kan i komme med nogle guldkorn??????? jeg har nogen selv, men det er bare ikke nok.. kunne b... -
Spørgsmål omkring den kolde krig til murens fald og tysklands genforening!
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og er igang med at svare på nogle arbejdsspørgsmål til min historie eksamen! Men jeg har problemer med at svare på et af spørgsmålene. Spørgsmået lyder: Blev verden mere fredelig, efter at kommunismen og sovjetunionen brød sammen? Ville være en giga stor hjælp hvis der var n... -
SRP - hjælp?!
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med mit studieretningsprojekt og jeg skriver i Engelsk og Historie. Mit emne er det sydafrikanske samfund under apartheid. Jeg skal indrage nogle kilder, og har valgt frihedserklæringen og en tale af Nelson Mandela, for at underbygge de ting jeg har skrevet indtil videre, jeg ... -
Litteratur om forholdene i 1930'erne?
ForumindlægHej folkens! Er der nogen der har forslag til hvilke litteraturer der fortæller en del om forholdene i Danmark i 1930'erne. Skal så småt til at igang med SSO i historie/dansk.. Men har endnu ikk fundet det danske littera´tur jeg vil tage udgangspunkt i. Foretrækker at litteraturen skal fort... -
HJÆLP AT EKSAMEN.
ForumindlægHej, Jeg skal op til AT eksamen i næste uge, og jeg er lidt i tvivl om hvilke ting, jeg skal komme ind på. Jeg har hørt forskellige ting fra forskellige lærer... Men jeg ville høre om, det er meningen, at man skal komme med nye undersøgelser til eksamenen, som ikke indgik i synopsen. (F.eks. h... -
Nyt materiale og fokus til AT eksamen?
ForumindlægHej, Jeg skal op til AT eksamen i næste uge, og jeg er lidt i tvivl om hvilke ting, jeg skal komme ind på. Jeg har hørt forskellige ting fra forskellige lærer... Men jeg ville høre om, det er meningen, at man skal komme med nye undersøgelser til eksamenen, som ikke indgik i synopsen. (F.eks. h... -
Den Peloponnesiske Krig
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive 2.gs opgaven i Historie. Jeg har valgt at skrive om den Peloponnesiske krig og forskellen mellem Sparta og Athen i 400-tallet f.kr. Men jeg mangler lidt nogle førstehåndskilder, en fra Athen (pro det deliske søforbund) og en fra Sparta (pro det peloponnesiske forbund).... -
The Manhattan Project
ForumindlægHej. Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde på et godt delemne i The Manhattan Project. Jeg har Fysik som hovedfag og Historie som bifag og skal skrive SRP i det. Jeg har selv tænkt på "Fremstilling og brugen af atomvåbnet" hvor jeg vil komme ind på fremstillingen som den fysiske del o... -
Fag i studieretningsprojekt
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg endnu ikke kan finde et svar på. Er det muligt at skrive sit studieretningsprojekt i to fag, som IKKE er en del af ens studieretning? Det hænger sådan sammen, at jeg opgraderer tysk fortsætter til næste år, og min studieretning er mat. A, fys. B og kemi B. Jeg er ikk... -
Dansk Eksame. Hjælp tak! Er så forvirret :/
ForumindlægJeg skal op i: Nyere dansk lyrik Og min lære siger at jeg skal have noget om nyere litteratur historie. Og jeg tænker sån lidt hvor langt sys i jeg skal gå tilbage? Har søgt og søgt og jeg syntes ikke jeg kan finde noget stof før vi når helt tilbage til omkring 1930-50´erne? Kan jeg gå så langt t... -
Darwin og evolutionen - hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg er på 3. år hvilket altså vil sige jeg fra på torsdag skal skrive SRP. Jeg skal skrive i bilogi som hovedfag og historie som bifag. Da opgaveformuleringen først bliver udleveret torsdag ved jeg ikke hvad opgaven præcist går ud på udover den skal omhandle Darwin og hans evolutionstanker... -
Problemformulering
ForumindlægHej Jeg vil gerne høre om jeg kan få lidt feedback på de spørgsmål jeg har lavet indtil videre og høre om jeg kommer nok omkring både spansk og historie i AT med emnet Terrorisme: Problemformulering: Hvilke motiver var bag terrorangrebet den 11. september i USA og hvilke konsekvenser har det haf... -
Unipolær og bipolær?
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive eksamensprojekt på HF, jeg skriver om Apartheid i historie og samfundsfag. Jeg har fået af vide af min samfundsfagslærer, at i samfundsfagsdelen skal jeg have noget med om at der har været et bipolært internationalt system i Sydafrika og det er nu gået hen og blevet unip... -
Elektromotor
ForumindlægJeg skal skrive et projekt omkring elektromotoren, og kunne godt bruge nogle gode links. Det jeg søger er ikke så meget om historien for det har jeg rigeligt om, men mere omkring selve komponenterne, og hvilke forskellige slags der er osv. Det skal helst være meget pædagogisk med massere af illu...
