Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 18561 til 18580 af 48309
-
Eventyr kan ikke huske navnet
ForumindlægHeej hvad hedder det der eventyr hvor der er en prinsse der firer sit hår ned som en prins bruger til at kravle op af -
Det ideelle samfund - teori
ForumindlægMeget kort handler min opgave om, at se på Platons visioner om det ideelle samfund og undersøge om disse tanker har relevans for det repræsentative demokrati, som vi har i dag. men mit spørgsmål er egentlig metoderelateret. For hvilken teori benytter man når man løser en problemformulering som de... -
Forskel på diskurs og framing?
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive SRP om politisk kommunikation og sidder i den forbindelse og skal analysere politiske taler. Jeg vil gerne bruge diskursanalyse, men jeg har svært ved at skelne en diskurs og framing? Og hvordan bruger man helt konkret begreberne? Fx ordene "cafépenge" og &... -
Perspektivering af den lille Rødhætte.
ForumindlægHejsa. Hvad kan man perspektivere Rødhætte til i den virkelige verden? -
Den kolde krig
ForumindlægHey, nogle mennesker der har idéer til et produkt.. skal nemlig fremlægge om den kolde krig efter påskeferien. kom evt. med nogle forslag (: -
Franske revolution!
ForumindlægFortæl mig ALT hvad du(I ved om den franske revolution! :D -
korrekt
ForumindlægEr denne sætning korrekt?? Er lidt i tvil om hvor "in the time of progress" skal placeres In the story we are introduced to a young man living in the time of progress, torn between obligation and desire - the known and unknown -
jakob ejersbo
Forumindlæghej. vi skal skrive en stor opgave i dansk hver, og jeg har tænk måske og skrive om jakob ejersbos afrika-trilogi. er der nogen der har læst den?? og kan de anbefales?? på forhånd takker -
Projektopgave emner 9. klasse
ForumindlægHej, jeg skal snart have projekt opgave og jeg mangler et emne.. Har i nogle emner som i har fremlagt eller noget. Skriv gerne hvad for en karakter i fik :-) Mit overemne er: At komme overens med livet. -
metode: Dansk & biologi
Forumindlæghvilke forskelle og ligheder er der mellem helholdvis de danskfaglige metoder og de biologiske? -
Computerspil
ForumindlægEr der nogen, der kender nogle spændende eventyrspil? I så fald, hvad gør dem gode? -
DANSK ANALYSE AF TILSKUER
ForumindlægNogen der har analyseret novellen: "Tilskuer" af Jakob Ejersbo? Jeg er i gang med at skrive en analyse af den og kunne godt bruge noget om inspiration. Tak på forhånd! :) -
Spørgsmål om kilder
ForumindlægHey hey, Vi sidder og skriver semesterprojekt og har valgt nogle kilder. Vi har sat vores inklusionskriterier til at de højst må være 20 år gamle, da vi tænker samfundet længere tilbage er anderledes og derfor ikke helt kan sammenlignes med idag. Det er omkring sociale forhold og stress og arbe... -
HJÆLP - DET HASTER!!!!
ForumindlægHej, hvad symboliserer metoperne på Parthenon templet? -
subjektiv vs objektiv metode
ForumindlægHej alle.. Hvad menes der med den subjektive og den objetive metode når man taler AT? Vh. Annie -
AT EMNE 2013
ForumindlægHej alle 3g'ere. Nu hvor vores AT emne er blevet offentliggjort til at være "kampen for det gode liv" ville jeg derfor høre, om nogen af jer ville dele det i har valgt at skrive om og i hvilke fag? For mangler nemlig lidt inspiration til hvilket emne og fag jeg skal vælge.. ... -
Flyvemaskinen
ForumindlægHej, folkens. Jeg er igang med det sidste AT-forløb i 3.g, og jeg skriver om Flyvemaskien - på vej ind i første verdenskrig. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad nogle gode emner kunne være at komme ind på? Jeg har indtil videre kommet frem til at jeg vil redegøre for flyets udvikling fremtil først... -
digt af Oehlenschläger, help?!
Forumindlæghar trukket et digt af adam oehlenschläger der hedder "eventyret i den fremmede stad". - hvad kunne budskabet være i dette?? -
Du behøver ikke læse noget til historieeksamen!!
ForumindlægHej venner Jeg ville lige lave dette indlæg for at berolige nogle af de nervøse sjæle, der går rundt med dårlig samvittighed fordi de ikke har sat sig godt nok ind i pensum inden deres historieeksamen med 3 timers forberedelse. Jeg var selv oppe i går, hvor jeg trak emnet "Vesten erobrer ... -
Kim fupz Aakeson
ForumindlægJomfruen - tekst som jeg har valgt. Men kan ikke finde ud af de sproglige virkemiddler i teksten, altså hvordan han har skrevet den? nogle som kan hjælpe? jeg skal op i dansk i morgen tidlig. så det haster rimelig meget
