Søgning på: matematik noter 9 klasse. Resultater: 18561 til 18580 af 75447
-
kauttionsforhold.
Forumindlæghej, kort og godt, hvordan skal man i en årsrapport at ens virksomhed har kauttionseret for et lån ved en forretningsforbindelse. ? et beløb på 1.2 mio. og hvilke betydninger det kan få for vores virksomhed at dem man har kauttionseret med går konkurs, eller på anden måde ikke over... -
Begrebs "grid"
ForumindlægHej, min lærer har efter et 2-tal i samf terminsprøve foreslået mig at lave et såkaldt grid - eller mindmap - over begreber. Jeg er ikke 100% klar over hvordan det bør se ud, men jeg forestiller mig noget hvor emner er skrevet op, og under emnerne hvilke begreber jeg kan bruge indenfor det område... -
Fysik kemi HJÆLP eksamen på mandag!
Forumindlæghej ;) jeg har brug for lidt hjælp til kemi og fysik, håber nogle vil hjælpe mig, på forhånd mange tak.. jeg vil gerne vide lidt om sure og basiske stoffer + kemiske formler og hva man kunne lave af forsøg hvis man kom op i det? vil også gerne vide lidt om Atomers opbygning +ioner+salte og om i h... -
Haster!!!-Magnetisme & elektromagnetisme
Forumindlæghej jeg skal op til mundtlig eksamen i fysik-kemi på mandag, så jeg vil hører om der er nogen som har nogle notater? e.v.t også omkring nogle forsøg også omkring grundstofferne, det periodiske system,atomer & molekyler,radioaktivitet ved godt at det ikke er under emnet,men håber at I ka hj... -
differentialregning
Forumindlægjeg sidde rog læser op på min eksamen som er imorgen, lidt sent ude, i know, men har problemer med differntial regning. spørgsmålet lyder: Gør rede for kurvetangent og differentialkvotient. differentialkvocienten af F(x)=x^2 samt F(x)=√x. skal bestemmes. håber der er nogen der kan hjælpe mi... -
Beregn rumfanget af de udviklede gasser ved temperaturen 200 °C ?
ForumindlægDet er en kemi øvelsen af natriumhydrogencarbonat hvor jeg har reaktionen NaHCO3 (s)→Na2CO3(s)+CO2 (g)+H2O(g) og skal finde rumfanget ved temperaturen 200 °C. men jeg ved ikke hvordan? -
diff
ForumindlægHvis man skal beregne en tangent til grafen for f, der har røringspunkt i (1,f(1)) -
Hjælpemidler
ForumindlægPå side 10 i denne oversigt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejledninger/proeveoversigt-hjaelpemidler-ver2.pdf står der ikke noget ud for historie (jeg hører til den øverste række på s. 10). Hvad er dette ensbetydende med? Må man have alt med ind til eksaminationen, eller was? -
hellenernes gud
ForumindlægI kong kroisos: kyros: "kroisos, hvilket menneske har fået dig til at drage i krig mod mit land, så du er blevet min fjende i stedet for min ven?" Kroisos: "Herre, konge, det er mig, der har gjort dette - til din lykke og mit eget fordærv , men den skyldige er hellenernes gud, der ... -
"hjælp" old eksamen
Forumindlæghej folkens jeg skal op i old på torsdag, og mangler noget hjælp til det opgivende: 1. Thukydid Krigerbegravelse i Athen incl. gravtalen og pesten 2. Thukydid Athen-Melos Platon Kriton 4. Faidon 5. Den gamle Oligark håber at nogen kan hjælpe pg komme med nogle gode råd... Tak på forhånd -
Rettelse af 11 stykker!?
ForumindlægEn der har mulighed eller vil rette 11 mat stykker jeg har lavet? -
stil
Forumindlæghvem gider ret min stil????? -
nogen der kan hjælpe mig
Forumindlæghej alle sammen. vi har ap test i morgen det er første gang vi har det.. er der nogen der vil sige hvad jeg skal øve mig på eller hvad der vil komme til prøven ??? -
Sidetal - hvad tæller med?
ForumindlægHej! Jeg er simpelthen i tvivl om, hvad der indgår i det samlede sideantal.. Det skal jo overholdes, så det er jo lidt vigtigt at have styr på. - Indgår f.eks. bilag? -
Referat og analyse.
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil lige høre om der er nogen der har høfeber liggende på computer? :) -
Dead Poets Society - igen!
ForumindlægHvilke digtere læser de i filmen? Walt Whitman, Shakespeare og? -
Litteraturliste - HJÆLP ??
ForumindlægHej! Jeg har i min dansk og historieopgave brugt et citat fra en hjemmeside (og kun citatet), men hvordan skal jeg skrive citatet ind i min litteraturliste?? Håber at I kan hjælpe mig :) -
Analyse af Case
ForumindlægHej, jeg skal lave an analyse af en case, om en dreng der bliver mobbet, men hvordan analyser man sådan en? Jeg skal skrive modulopgave på pædagogstudiet, men mangler en 9;analysemodel9;, er der nogen, som kan hjælpe? pfh. tak! :) -
hjælp til Disposition
Forumindlæghey alle jer jeg ville høre om der er nogen der har nogen erfaringer, til forberedelse af kemi-eksamen. Jeg har kemi på C, og ønsker gode karakter, derfor skal forberede mig grundigt inden eksamen. Men kan ikke finde hoved og hale i noget af det - ved ikke hvor jeg skal starte osv. håber virkelig... -
to sætninger som skal oversættes?
ForumindlægEr der nogen der vil forklare mig hvad "kvinder kune ikke ses gå uden hat" og "børn skulle ses, ikke høres" oversættes til på engelsk og hvorfor det er at det bliver oversat således?. Mvh. Sarah-Sofie
