Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18561 til 18580 af 23683
-
Forholdet mellem sprogbrug og budskab??
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skriver en analyse om The Football Factory i min SRP og jeg skal b.la. have et særligt henblik på forholdet mellem romanens sprogbrug og budskab. Er der nogle af jer, der måske har en lille idé om hvordan man tackler den? Noget bestemt man skal kigge efter eller noget i de... -
Konflikten i Harry Potter?
ForumindlægJeg har lavet en analyse af Harry Potter og De Vises Sten men har svært ved at finde Konflikten og Point of no Return. Jeg ved godt hvad begge dele er, men er bange for at placere dem forkert. Hvad er jeres bud på hvor konflikt og Point of No Return ligger handlingsmæssigt i Harry Potter nr.1? -
SRP - spørgsmålenes fylde - hvor mange sider?
ForumindlægHej alle, hvor meget fylder jeres henholdsvis: redegørelse, analyse, undersøgelse og diskussion ?? Jeg er lidt i tvivl om hvor meget hver enkel må fylde og sidder lige nu og mangler næsten kun min diskussion. Jeg kan ikke finde ud af hvor meget jeg skal ligge i den og hvor meget den må fylde... -
diskussion af form og indhold i bogen Nordkraft
ForumindlægHej :) Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til min srp-opgave. Min problemstilling lyder således: Giv en analyse af Jakob Ejersbo: Nordkraft, herunder en diskussion af forholdet mellem form og indhold. Jeg er lidt på bar bund - og desuden virkelig dårlig til at diskutere i dansk. -
Indragelse af en matematisk model
ForumindlægHej Min opgave lyder sådan: "Giv under inddragelse af en matematisk model en analyse af, hvordan koncentrationen af EPO aftager i kroppen" Jeg er på helt bar bund. Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte? Hvis nogen af jer har en god ide til hvordan jeg kan løse opgaven så er i meget ve... -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægHej Jeg skriver en SRP i Biologi B og Fransk A Jeg har redegjort i frank, analyseret Jeg har redegjort i biologi så har jeg diskuteret til sidst i biologi Jeg skal skrive hvad jeg har gjort osv. men er der nogle som ligger inde med nogle forklaringer jeg kan skrive eller bare hvad jeg kan skr... -
Faderroller, i hvilke psykologiske retninger?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er netop ved at være færdig med min SRP, men mangler lidt finpudsninger og uddybninger i forhold til analysen. Er der evt. nogle, der kan kode sammenhængen mellem faderroller og faderrollens betydning i forhold til Freuds personlighedsmodel og/eller den falliske/ødipale fase??... -
Gamle tekster! - Malaria
ForumindlægHej derude :) Jeg søger desperate hjælp, da jeg ikke kan finde nogle gamle artikler der omhandler Malaria. Hvis der nogle af jer derude der ved hvor jeg kan finde gamle artikler om Malaria ville jeg være taknemmelig. Det behøver ikke kun være artikler bare generelt gamle tekster om Malaria, ... -
Opgavesæt - stamtræ
ForumindlægHej .. Jeg kan ikke finde ud af denne opgave. Er der nogen der vil hjælpe. Opgaven lyder: Analyser figur 4, og angiv sandsynligheden for at et sjette barn af III-2 og III-3 kommer til at lide af MCAD-mangel. http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenssæt/aar2007/august/opgave%202.pdf -
religionfagets metoder
ForumindlægHej Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer der ved om man kan bruge diskursanalysen i religion ? Jeg tænker på at bruge denne type analyser til at åbne op for de forskellige diskurser, der findes omkring mit emne abort, mellem forskellige religiøse grupperinger - hhv. protestanter og katol... -
Tid - hjælp
ForumindlægJeg er ved at lave definition af mit kunsteventyr i min analyse. Jeg har engelen af H.C. Andersen. Der står at i et kunsteventyr kan der være spring i tiden, flasback eller sidestilede handlingsforløb. I eventyret er der på et tidspunkt hvor engelen fortæller om hvad han oplevede da han var lil... -
Peloponnesiske krig
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave DHO og jeg skal analysere hvorfor den peloponnesiske krig varede i så mange år (431 f.kr.-404f.kr.). Dog synes jeg at det er lidt svært at finde nogle gode kilder og informationer. Er der nogen der har en god hjemmeside eller noget godt viden jeg må få? På forhånd ta... -
Forsøg - Logger Pro
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg, hvor man skulle bestemme hastigheden og accelerationen for en bold i frit fald (og efter at den havde ramt jorden, hvor den hoppede op og ned) ved hjælp af en bevægelsessensor. Efterfølgdende har jeg analyseret det i Logger Pro og lavet en graf af, som jeg har vedh... -
DHO HJÆLP!!!!
ForumindlægHJÆLP!!! Jeg skal aflevere DHO om 3 dage og er ikke begyndt, jeg prøvet at komme igang i 4 dage men det er svært da jeg ikke rigtig har haft meget om mit emne! Mit emne er korstogene min problemformulering lyder på: Der ønskes en kort redegørelse for bagrund for korstogende i forlængelse hera... -
Synopsis - Film og klip
ForumindlægHej. Jeg går i 10'ende klasse og skal aflevere en synopse. Problemet er bare at jeg hader emnet. Jeg skal analysere filmen "festen", men kun klippene i den og lidt symbolik. Er der nogen der har nogle ideer til punkter i min synopse, som jeg skal runde? (haster lidt, da den ska... -
Per Lange - Danserinden hjælp :-)
ForumindlægHej. Jeg sidder lige pt. og skal til at lave en analyse og fortolkning af digtet Danserinden af Per Lange, i faget dansk. I den forbindelse vil jeg mægtig gerne høre fra andre der eventuelt har arbejdet med pågældende tekst, eller som er god til arbejdet med digtgenren i faget dansk - på forhånd ... -
Forklaring af struktur
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal op til eksamen på fredag, og sidder og kæmper lidt med at få analyseret en struktur formel for botulinum toxin type A. http://www.drugbank.ca/system/protein_structures/full/DB00083.png?1266600384 Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig lidt med at beskrive ... -
Religion og samfundsfag - Islamistisk radikalisering
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive min problemformulering i religion C og samfundsfag A om islamistisk radikalisering til min SRP. Er der nogle der har nogle ideer eller opgaver jeg må se for er i tvivl om mit analyserende spørgsmål. Og samtidig vil jeg gerne hæve mit niveau og skrive noget om internat... -
AT Historie - HJÆLP
ForumindlægHejsa.. jeg sidder med en artikel fra Politikken som beskriver et parforhold i 1980. Men i metoden skal jeg forklarer hvordan jeg har analyseret den ( kildekritik) også skal jeg vurdere om indholdet i artiklen passer eller ikke. Jeg kan jo ikke vide om det journalisten har skrevet er rigtigt el... -
Logos, ethos and pathos (hvordan forklarer man det?)
ForumindlægHej alle - har lige et spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på! Jeg har en tekst på engelsk, som jeg skal analysere, og finde ud af om der er tegn på egos, lothos eller pathos (eller alle tre) i den. Jeg synes der er klart brug af pathos, altså følesler i teksten, og det skal jeg så forklare o...
