Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 18581 til 18600 af 24343
-
Fra barn til voksen- Mundtlig dansk
ForumindlægHej. Jeg har trukket "Fra barn til voksen" til min dansk mundtlig eksame, og jeg skal finde en novelle, eller tekstudrag, som jeg kan analysere. Det skal være nonfiktion. De tekster jeg skal perspektivere til er: -Tove Ditlevsen, Erindring -Tove Ditlevsen, Der bor en ung pige -Th... -
Provokerende undertone i novelle.
Forumindlæghej. jeg går i 8 klasse, og vi har fået udelt en novelle som vi skal analysere og der efter forklare om hvad/hvordan der er noget provokernede i teksten. jeg har fået tildelt novellen Drivhuset af Anders Bodelsen. jeg har desværre meget svært ved at finde ud af hvad det provokernede i dette værk ... -
hjælp
Forumindlægjeg har en tredje årspogave jeg bare skal have skrvet perfekt, men da jeg skal analyserer den sydafrikanske frihedserklæring fra 1955 har jeg et roblem da jeg ikke kan finde oplysninger om andres meninger om emnet sårn lidt input mangler jeg.. sååååh er der nogen der har styr på det please contac... -
Filmiske virkemidler i Al Gore "An Inconvenient Truth"
ForumindlægHej! jeg sidder lige med AT-synopsis og skal have udformet mig en analyse af Al Gores film "An Inconvenient Truth" til imorgen - hurtighjælp!! Jeg mangler noget om de filmiske virkemidler; mere præcist kameraføring og klipning. Nogen der har noget liggende? bare sådan som jeg muligvis k... -
udtræk af farvestof
ForumindlægJeg skal måle absorbans på spektrometer af farvestoffet fra et rødkålsudtræk. Jeg ved jeg skal bruge et frisk, og ikke dem på glas. Men er det nok bare at bruge vand og derefter filtrere overskydende væk? eller hvad gør man helt præcist når man udtrækker? opgaven lyder: "Fremstil et udtræk ... -
metoder - haster
ForumindlægGodaften folk.. Jeg sidder med en opgave i dansk og samfundsfag om novellen "den blomstrende have og det senmoderne samfund. Jeg har analyseret novellen og beskrevet, hvad senmodernitet og identitetsdannelse er for noget. Det helt store problem er bare, at jeg søger og søger, men kan ikke fi... -
Hjælp til ''En flink dreng'' af Tove Ditlevsen
ForumindlægHej :) Har trukket tove ditlevsen til mundtlig dansk og har valgt at fremlægge om ''En flink dreng''. Kan skam godt forstå teksen og analysere den, men måske er der nogle ''must say'' ting jeg har overgået. Måske en dybere forståelse af det hele? Nogen der noget, ... -
Fremgangsmåde
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at skrive min fremgangs måde.. Min opgaveformulering lyder: På baggrund af en redegørsel for "sædelighedsfejden" start, vil jeg analysere i hvilken grad denne har spillet ind på kvindernes rolle i samfundet i slutningen af 1800-tallet. Endelig vil jeg unders... -
hjælp til NF eksamen HF.
Forumindlægjeg skal lave en problem formulering med følgende problemstillinger. er der nogen som kan hjælp mig. plezzz.. jeg kan ikke komme igang vand og landskab. - gør rede for vand og dets betyning for lanskabsdannelsen. - Analyser den økologiske betydning for udlening af nærings salte til vandområde... -
Hjælp Vokseværk Kortfilm
ForumindlægHej jeg går i 10'ende klasse og jeg har trukket emnet "Vokseværk - Kortfilm". Jeg spurgte min lærer hvad skal det sådan set handle om osv, han svarede at det skal være en kortfilm hvor det er fra barn til voksen som du skal analyserer. Jeg har søgt og søgt og kan slet ikke finde nog... -
Hjælp til diskussion!
ForumindlægHej Jeg skriver 1. års prøve i dansk på læreruddannelsen. Jeg skal analysere og vurdere en elevtekst og skrive (her kommer jeg i problemer) "en diskussion af målene med og tilrettelæggelsen af undervisningen i skriftlig fremstilling på mellemtrinnet". Men jeg forstår simpelthen i... -
1. årsprøve, dansk, læreruddannelsen
ForumindlægHej Jeg skriver 1. års prøve i dansk på læreruddannelsen. Jeg skal analysere og vurdere en elevtekst og skrive (her kommer jeg i problemer) "en diskussion af målene med og tilrettelæggelsen af undervisningen i skriftlig fremstilling på mellemtrinnet". Men jeg forstår simpelthen ik... -
Litterær artikel- sen eller postmodernisme? HJÆLP
Forumindlæghej jeg har lige et spørgsmål...jeg skal skrive en litterær artikel der er fra efter år 2000 (senmodernisme) men selve handlingen foregår i 70-80erne (senmodernisme)....hvad skal jeg så tage udgangspunkt i? Det er vel senmodernisme??? og hvis nogen evt. kunne hjælpe mig med analysen til en litte... -
Øvelse i tysk sætninger.
ForumindlægHej. Kan jeg få en til at tjekke mine sætninger igennem. Har gjort mit bedste og analyseret, men selvom man har tjekket igennem mange gange, overser man vel de mest elementære fejl nogen gange. Det drejer sig om 9 korte sætninger, som jeg skulle oversætte, men særligt adjektiverne har været vansk... -
Brug for hjælp!!
ForumindlægHej, jeg har skrevet en 2.g opgave om Slaget på Reden, Det er første gang jeg skriver sådan en stor opgave, så vil gerne have at der er en eller anden der læser den, og ser om jeg overhovedet har gjort det rigtigt. Er ikke sikker på det der med analyse og vurdering. Vær sød at hjælpe! Skal afleve... -
Brug for hjælp!!
ForumindlægHej, jeg har skrevet en 2.g opgave om Slaget på Reden, Det er første gang jeg skriver sådan en stor opgave, så vil gerne have at der er en eller anden der læser den, og ser om jeg overhovedet har gjort det rigtigt. Er ikke sikker på det der med analyse og vurdering. Vær sød at hjælpe! Skal afleve... -
Pligt- og konsekvensetik?
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave min dansk aflevering. Jeg skal analysere nogle artikler ud fra nogle spørgsmål. Jeg er nået til et spørgsmål, som lyder: forsøg at vudere om der er tale om pligt- eller konsekvensetisk tænkemåde. Her er et link til artiklen http://www.berlingske.dk/article/20070513/danma... -
Empirisk formel
ForumindlægHej.. Er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave, for kan ikke helt få det til at passe. Ved en analyse finder man frem til at et stof A indeholder 30,19 masseprocent C og 5,07 masseprocent H. Vis ved beregning at stoffet A har den empiriske formel C2H4OCL Hvordan gør jeg dette??? -
De udsatte eksistenser
ForumindlægHej jeg har i dansk trukkrt fordybelsesområdet de udsatte eksistenser og skal finde en novelle, kortfilm eller et billed, som jeg kan analysere nogen der kan hjælpe med en god novelle eller et billed. det skal helst kunne perspektivere´s med pigen med svovlstikkerne eller rejsen langs væggene... -
HJÆLP!! Nogle der kan hjælp med problemformulering?????
ForumindlægHar disse problemstillinger: Hvad stod hippierne for, og hvordan skilte de sig ud fra resten af samfundet? Hvordan skildres mødet mellem hippierne og det etablerede samfund i svend åge madsens novelle "noget går gennem byen"? Analyse af "i kan ikke slå os ihjel" af bifrost ...
