Søgning på: international økonomi noter b. Resultater: 18581 til 18600 af 103789
-
Dumpet eksamen på første semester
ForumindlægJeg går på SDU og læser økonomi. Jeg har dumpet en eksamen på første semester. Er der nogen der kan forklare hvordan førsteårsprøven påvirker antallet af eksamensforsøg? Jeg er indforstået med at min eksamen skal bestås i løbet af de to semestre, men kan jeg godt når af få et tredje eksamensforsø... -
konservative 5 mærkesager haster
Forumindlæghej kan det ikke passe de fem mærkesager er • Danskerne skal betale mindre i skat • Bedre økonomi og større fleksibilitet til børnefamilierne • Børnene skal lære mere i skolen • Patienterne skal have en bedre behandling • Danmark skal have et bedre og renere miljø men kan ikke huske hvilken... -
Det antikke Grækenland
ForumindlægHejsa! Er der nogen der ved, om hellenismen er en periode, som er end del af antikken eller om det er den periode der kommer efter? Jeg er nemlig lidt i tvivl. Nu hvor vi er ved det, er der så nogen som ved hvor man kan finde nogle gode oplysninger om Athens økonomi i Oldtiden? Håber der er n... -
HJÆLP TAK! Kreativt Produkt Til Engelsk Fremlæggelse??!
ForumindlægHej Jeg er pt. igang med en fremlæggelse i engelsk, med emnet ''Canadian Culture.'' hvor jeg fortæller om: Forskellige traditioner i Canada, sprog, kunst og økonomi. Jeg er meget på bar bund i, hvad mit kreative produkt skal være. Mange tak på forhånd. Hilsen Ida -
tutorhjælp på markedsføringsøkonomudd.
Forumindlæghej studieportalen, jeg har brug for hjælp i forbindelse med min økonomi eksamen den 12 dec, hvori makroøkonomi samt budgettering og optimering er kombineret. Jeg kunne godt tænke mig en der evt har gået på uddannelsen før, der kan hjælpe mig med denne eksamen. Betaling gives selvfølgelig, ... -
Ireland... Economy
ForumindlægGod aften folkens Jeg har en lille opgave jeg skal have lavet angående irland og dens økonomi... spørgsmålet er: how should Ireland earn money in the future? Hvis i kunne forklare lidt detaljeret, så ville det være dejligt.... og kan i os godt foklare om hvad de i forvejen sælger. På forhånd... -
Er du mellem 18 og 25 år? Bor du i Københavns Kommune? Hvad ved du om privatøkonomi?
ForumindlægEr du mellem 18 og 25 år? Bor du i Københavns Kommune? Hvis du kan svare ja til begge, er vi 4 studerende fra cphbusiness, som vil blive rigtig glade, hvis du vil bruge 3-5 minutter på at svare på et spørgeskema til vores eksamensopgave om unge københavneres viden om økonomi. På forhånd tak for h... -
Film - mikro/makro
ForumindlægJeg har i dag fået udleveret min srp-opgaveformulering. Den lyder på følgende ....Herunder analyseres også filmens (Hævnen af Susanne Bier) mikro- og makroplan - Men jeg er meget i tvivl om hvad mikro- og makroplan er i forhold til film og dansk? (Den skal skrives i samf og dansk, m... -
Oversættelse dansk-engelsk
ForumindlægDANSK: 1. Desuden mener hendes forældre, at "XXX" bør hjælpe og anerkende eliteudøvere under 15, bl.a. ved at familiens økonomi... ENGELSK: 1. Besides her parents means, that "XXX" should help and appreciate ELITEUDØVERE??? under 15, among other things _________ -
Samfundsfag A: Prisen på olie
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive samfundsfagsopgave om "Prisen på olie". Opgaven lyder således: 1. Undersøg, hvad der kan forklare udviklingen i de globale oliepriser. 2. Diskutér hvilke konsekvenser udviklingen i olieprisen har for dansk økonomi. Så jeg ville derfor høre, om d... -
Import og eksport
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver samfundsfags opgave om økonomi. Jeg ved godt hvad de to begreber "import" og "eksport" er, men er der nogen der kan give en kort, præcis forklaring på hvad import og eksport er? Det ville være kanon hvis i kunne svare hurtigt, da jeg afleverer fre... -
HASTER lille opgave under finanspolitik - har link
Forumindlæghej jeg har indtegnet tabellen med spørgsmål og mit svar. Jeg er lidt på røven for er ikke sikker på mit forsøg om jeg overhovedet er lidt rigtig. spørgsmålet lyder: Hvad kan årsagen være til forskelle i effekten af de forskellige værktøjer? (den er fra økonomi - principper, praksis og persp... -
lille samf/økon. opgave HAR FORSØGT
Forumindlæghej jeg har indtegnet tabellen med spørgsmål og mit svar. Jeg er lidt på røven for er ikke sikker på mit forsøg om jeg overhovedet er lidt rigtig. spørgsmålet lyder: Hvad kan årsagen være til forskelle i effekten af de forskellige værktøjer? (den er fra økonomi - principper, praksis og perspekt... -
praktikplads
Forumindlæghej alle sammen skal i praktik i uge 40 og skal senest give svar til min lærer 11 sep. jeg har svært ved at finde en praktikplads jeg er 14 snart 15 intressere mig for økonomi og handel nogen der kan hjælpe gerne københavnsområdet på forhånd tak -
Porblemformulering til emnet "Forandring"
ForumindlægVi søger mulige problemformuleringer til følgende underemner for "Forandring". Vi har nogle mulige emner: Miljø IT Skole (evt. barndommen) Økonomi Handikap Politik Jobs Alle emnerne ligger under fra 100 år siden, til i dag, men kom dog stadig med forslag. -
Erhvervsøkonomi og erhvervssprog
ForumindlægHej Jeg overvejer at studere "Business, Language and Culture" (Erhvervsøkonomi og erhvervssprog) på CBS i Købehavn, men er lidt usikker på om der kommer til at være alt for meget matematik/økonomi i uddannelsen. Er der nogen der kan fortælle mig hvor stor en del af uddannelse det fyld... -
Opgave. HJÆLP!
ForumindlægHej derude. Jeg sidder og skriver samfundsfas rapport, og et af spørgsmålene lyder: Den økonomiske globalisering er i fortsat udvikling, på trods af den aktuelle økonomiske krise. Spørgsmålet er hvordan Danmark vil klare sig i fremtidens globale økonomi. Opstil 2 begrundede hypoteser om dette. Er... -
Internet litteratur
ForumindlægNår man skal angive litteraturliste som en internetside så skal man følgende oplyse: websteds titel sidens titel og udgiver. Hvad betyder udgiver helt præcis? Betyder det forfatter? Fx har jeg en hjemmeside her? Hvem er udgiver her? http://denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Økonomi/Ko... -
Politisk stillingtagen
ForumindlægJeg har to problemstillinger jeg skal tage stilling til. Hvad ville I svare til nedenstående? 1. Følger det offentlige og det privates vækst hinanden eller er der en af økonomierne der halter bagefter? Hvordan vil det se ud i fremtiden? 2. Bør der tages flere hensyn til religiøse minoriteter i... -
haster
ForumindlægJeg er igang med projekt uge, og er ved at besvare nogle af mine spørgsmål vedrørende miljøet, men er lige løbet ind i et problem. Er der nogen der kan nævne en person der går mere op i økonomi end miljøet. Jeg tænkte lidt på en der ejer et forbrændingsanlæg, men hvem ejer egentlig dem?, elle...
