Søgning på: Dansk. Resultater: 18601 til 18620 af 40954
-
Kritik af BNP-vækst
ForumindlægHej :-) Er der nogen, som kender til kritikpunkter af BNP-vækst? Altså hvordan denne kan være misledende i forhold til tolkning af økonomisk fremgang i et land? Her tænkes især på afrikanske ulande. Hilsen Camilla -
Hjælp til kommunalpolitik
ForumindlægHvad akn kommune gøre for at tiltrække flere indbyggere til Brande det er et sted -
Motivation???
ForumindlægEr det muligt at blive motiveret til at læse historie?? Glemmer det med det samme, når jeg har læst en sætning. Må sidde og læse det 3, 4 gange før det bliver fanget og ryger videre i systemet.. :S Nogen der har nogle gode råd mon?? -
Eng grammatik
ForumindlægHejsa Jeg skal lave et skema hvor der skal stå past tense og past continious Så står der en lille tekst, hvor det første udsangsord er ''CAME'' Hvad skal jeg sætte den under past tense eller past continious ? og hvorfor, Hvis fx came skal være under past tense, vil i så ikke give ... -
Georg Brandes
ForumindlægHej Jeg sidder og forsøger et tygge mig gennem Georg Brandes "Det uendeligt smaa og det uendeligt store i poisien" og kunne godt bruge lidt hjælp. Helt overordnet handler den vel bare om at man kan beskrive det uendeligt store fx livet og dets sammenhæng udfra det uendeligt små fx små d... -
HJÆÆÆÆÆLP MEDIEFAG KOMIK!!!!
ForumindlægVi har alvorligt brug for hjælp. Vi skal op til mediefag på onsdag og vil gerne score en fed karakter. Et af vores emner er komik. Vi er meget "lost" på dette område. Så håber nogle kan svare på vores billeder?? Hvilke virkemidler bliver der brugt i humorgenren?? Hvilke former for humor... -
Kilder til SSO
ForumindlægHej. Jeg ville lige høre om der er nogle der kan hjælpe mig med følgende kilder til SSO: 1) En graf/tabel eller noget der viser Kinas BNP-vækst/BNP over en 10 årig periode (ca.) 2) En tale fra en fra det hvide hus der omhandler et svar på hvorfor USA's internering af fanger på guantanamo ik... -
Det Arabiske forår
ForumindlægHvordan kunne man evt. stille en problemformulering op til delemnet "Det Arabiske Forår"? -
det politiske system
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at redegøre for hvordan borgerne kan få indflydelse på det politiske system? Er det ved stemmeret? man hvad mere og hvordan kan man uddybe det? -
Nyhedsreportage
ForumindlægHASTER ! Jeg skal skrive en nyhedsreportage om da Donse Krudtmølle eksploderede. Men jeg har desværre intet fundet derom, nogle af jer som har læst om det eller lign.? Jeg har som eneste meteriale Henrik Cavlings oplevelsesartikel derom. -
Hvordan laver man esset-tegnet?
ForumindlægHey... hvordan laver men esset-tegnet i et dokument? - hvilken skrifttype bruger man? Altså i stedet for at skrive ss, vil jeg gerne bruge esset. -
Skyggepriser
ForumindlægHej jeg sidder med et spørgsmål omkring skyggepriser, der lyder således Redegør for begrebet skyggepris og forklar, hvordan en sådan bestemmes. Er der måske nogen der har noter til emnet skyggepris -
Haster skal aflevere imorgen!
ForumindlægVil i ikke være søde og oversætte det her for mig please! Jeg spare penge op til jeg bliver voksen fra mine lommepenge, jeg har ikke noget job lige nu for det eneste jeg kan få er, at gå med aviser, så jeg venter til jeg bliver 15 og kan få andre jobs. Jeg får 300 kr. om måneden som jeg så sætt... -
Hjælp! Vigtig !!
ForumindlægHej Jeg skal læse novellen " Et barn bliver voksen " Af Leck Fischer , Men den findes slet ikke på nettet , og jeg kan ikke bestille den i Biblioteket , fordi jeg skal vente nogen dage , og jeg har ikke tid . Hjælp pleas !! -
gymnasium
Forumindlæghej jeg er lidt nysgerrig over over noeg. jeg vil gerne vide hvad man skal hacve i gennemsnit(folkeskolen) for at komme direkte på gymnasiumet? -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg står og skal op i Samfundsfag niveau C her den 26. juni. Der er stadig en god del tid, men det er jo altid godt at være på forkant med tiden. Men mit spørgsmål er, hvordan forbereder jeg mig bedst til denne eksamen, er det bare ved at læse pensum? Eller er det et godt råd, at... -
Klaus Rifbjerg: Torsk i mayonnaise
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med novellen 'Torsk i mayonnaise' af Klaus Rifbjerg. Jeg har længe prøvet at finde ud af, hvad titlen kan betyde, og jeg har ikke fundet ud af det endnu. Er der andre, der eventuelt har læst teksten, som kan sige mig, hvad den kan betyde? Teksten foregår und... -
Pronomener.
ForumindlægHej folkens. Sætningen Hun viser sin kæreste dem skal oversættes til spansk. Jeg bliver meget i tvivl ovenfor - hvad er direkte, og hvad er indirekte objekt? Les muestra a su novio Los muestra a su novio ? På forhånd tak Amigo -
Fattigdom i DK
ForumindlægNogle der kan hjælpe Hvad er fordelen ved at dele fattigdom ind i relativ, absoulut og subjetiv fattigdom? Hvordan kan det være nogle partier er imod fattigdom? -
Favorit citater :D
ForumindlægHar i et personligt yndlings citat? Vil meget gerne høre det! Min favorit er ytret af den fantastiske mand Homer Simpson: 'Virkeligheden er en illusion, grundet mangel på alkohol.' eller "Jeg omfavner min rival, men det er for at kvæle ham." Sig frem !
