Søgning på: SRP historie. Resultater: 18601 til 18620 af 22627
-
Den Ariske Race
ForumindlægHej jeg skal lave en Historie opgave der skal omhandle noget omkring nazismen. Jeg har valgt at fokucere på "Den Ariske Race" fordi jeg synes det er et spændende enme. Jeg skulle lave en problemformulering den starter således: - Der ønskes en redegørelse af den ariske races bety... -
Voldtægt under krigen i Bosnien - CASE-studie til AT-8
ForumindlægHej SP Mit AT-8 emne er "voldtægt i krig - hvornår går krig over grænsen?" (titlen er ikke fastlagt endnu). Mine to fag er Historie A og Psykologi C. For et indgrænse mit emne har jeg valg krigen i Bosnien (måske vil jeg vælge at fokusere på en bestemt begivenhed, er ikke helt sik... -
Metodiske krav til spørgeskema?
ForumindlægHej alle sammen :) Skal op i AT årsprøve her om lidt. Jeg har valgt at skrive en synopse om propaganda under 2. verdenskrig. Derunder ville jeg gerne lave et spørgeskema, om folks mening omkring propagandaen udgjorde en forskel for krigens forløb eller ej. Fagene er samfundsfag og histo... -
kilde kritik
ForumindlægHej folkens har lige et hurtigt spørgsmål vedr. SSO Jeg er igang med min SSO opgave og skriver i historie, jeg har et spørgsmål om en kilde som jeg er i tvivl om det er en 1.håndskilde eller om det er en 2.håndskilde. Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe mig. ?Hvordan ved man om det er en først... -
Oversættelse af et par linjer!
ForumindlægPop er som musikgenre en af de mest udbredte. Navnet er en afledning af populær eller folkelig. Betegnelsen Pop sang blev for første gang anvendt i USA i 1920'erne om en sang "der appellerede til den brede befolkning". Dengang betegnede popgenremæss... -
3. g's opgave!
ForumindlægHejsa:)Jeg skal snart til at skrive 3. g's opgave og vil gerne begynde at forberede mig lidt. problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om. Sidste år skrev jeg om enevælden i dk, hvilket virkelig interesseret mig, så det er faktisk lidt irriterende at jeg valgte det emne sidste å... -
HJÆLP! supplerende! - metode.
ForumindlægHej bruger(e). Jeg skriver om danskernes udvandring fra Danmark til Amerika. Jeg har brug for nogle metoder i historie(samfundsvidenskabelig)? I dansk har jeg den hermeneutiske spiral, kvalitative og kvantitative metode. Jeg vil høre om I kan hjælpe mig ved at uddybe/forklare hvad de nedenståend... -
Hurtigt spg.
ForumindlægHar en tekst jeg skal analysere og kommetere sproget på, men er lidt usikker på om jeg har ret. I gennem hele "snakker" hovedpersonen til os, og han siger bl.a."You know what spain is?", "you know what europe is?" "my third finger off this hand." Er det... -
Opgave om Nickelback
ForumindlægHej Gutter. Skal skrive opgave om Nickelback nu her, og så ville jeg lige høre jer: Hvad ville I synes kunne være interresant at skrive om? (Skal skrive både i musik og engelsk, altså tværfagligt) Har selv tænk på: at tage 2 numre og gennemanalysere dem. (Today was your last day & Never... -
Metode i his og kemi?! hvor er den røde tråd? :'( (opdagelsen af Amerika)
Forumindlæghej alle sammen. Ja, jeg nærmer mig også snart min AT-eksamen. Har kigget min opgave igennem, og fundet ud af (uheldigvis) at jeg simpelthen ikke kan få koblet de to fag (kemi og historie) sammen med enmet. Jeg skriver om opdagelsen af Amerika (og tobak). Synes ikke jeg kan finde den røde tråd. D... -
ARBEJDSKRAVSANALYSE HJÆLP
ForumindlægJeg sidder og forbereder mit talepapir til AT-eksamen i morgen. Jeg arbejder med bjergbestigning som ekstremsport i fagkombination idræt og historie.. I idræt skal jeg se på de fysiske krav inden rejsen, og herunder lave en arbejdskravsanalyse.. Jeg har skrevet at de vigtigste træningselementer e... -
Histore Metode
ForumindlægSkal snart til eksamen i AT og inden skulle jeg gerne have styr på det min metode Historie går ind under den samfundsvidenskablig metode, men jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg har brugt, om det er kvalitativ eller kvantitativ eller empire. Nogle der vil kigge min opgave/porblemformuler... -
kkk
Forumindlæghjælp! skal skrive en opgave i historie på 8 sider omkring kkk.. er ved at få stress.. da jeg har svært ved at finde den information jeg skal bruge.. nogle der måske kan hjælpe? på forhånd tak! ' Problemformulering: hvorfor opstod ku klux klan? Redegørelse: (lille møde jul... -
Afgrænsning af emne i AT
ForumindlægHej! Jeg har i AT valgt at beskæftige mig med emnet "Konflikten mellem katolikker og protestanter i Nordirland" (overemnet er grænser) og jeg har valgt fagene historie (A) og religion (C). Min religionslærer vil have at jeg skal snakke med en protestant og en katolik for at høre om de... -
Metodehjælp til min synopsis
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp mht metode til min synopsis. Fagene jeg har valgt at skrive i er Historie/Musik Jeg har brugt denne problemformulering: - Først ønskes en redegørelse for slavernes immigration til Amerika, herunder trekantshandelen. - Dernæst ønskes en analyse af sla... -
Metoder
ForumindlægHej.. Jeg har skrevet i fagene biologi og historie. Jeg har fundet en rigtig fin side, der beskriver, hvilke metoder man bruger indenfor biologien og hvilke metoder, der bruges i historiefaget. Mit emne er om Darwin og evolutionsteorien. Men med hensyn til biologien, da baseres det jo på undersøg... -
Revolutionary war
ForumindlægHej allesammen (:Det her er på sin vis et historie spørgsmål men også et englesk.Jeg skal i englesk fremlægge om american history 1775-1861. Ind under dette hører jo the revolutionary war. Men hvad kalder man egentlig den på dansk?Under alle omstændigheder skriver jeg fordi jeg har ret svært ved ... -
Desperat! Hjælp til Spansk B gymnasiel supplering
ForumindlægJeg tager spansk og synes, det er rigtig svært. Jeg er bagud (da jeg samtidig med tager Historie turbo på fjernundervisning ) og er meget desperat efter at finde ud hvad jeg skal kunne for at bestå. Hvilken grammatik som er det vigtigste, o.s.v. Så jeg kan fokusere på de vigtigste ting i spansk, ... -
HASTEEEEEEEEEEEEER!!!
ForumindlægHeeej folkens , er i gang med at skrive en synopsis, og den skal afleveres imorgen. det er en årsprøve, da jeg går i 2.g . har et fagkombination af biologi og historie og emnet er darwins rejse. Jeg er fuldstændig faldet fra mht. besvarelse af nogle problemstillinger, der lyder således; 1-Hvad g... -
Fremskridtsbevægelsen og Jordskredsvalget
ForumindlægHej medstuderende. Jeg sidder midt i en virvar af årstal og dator og jeg skal komme efter jer. (Mdt. Historie Eksamen 3.g) Jeg søger hjælp i form af henvisninger til statistisk materiale om danmarks økonomi op til og efter valget 4. December 1973. Håber der er nogen derude der kender til nog...
