Søgning på: analysemodel engelsk. Resultater: 18601 til 18620 af 24761
-
søger noter
ForumindlægHejJeg skal til engelsk eksamen på tirsdag (min sidte så er det hue tid !!!!) jeg søger nogle noter til 3 short stories som er opgivet til min eksamen, det drejer sig om:"Gunlove" af Joyce Carol Oates"Pilgrims" af Julie Orringer"The Firebirds nest" af Salman Rushdie.... -
Omeksamen
ForumindlægHej Studi,har lige været oppe i engelsk omeksamen og henter min hue hjem imorgen - YES!Men tænkte på, om hvordan karatererne gælder. Jeg fik 8 i års og 7 i eks. i 2.g og her idag fik jeg så 9! Får jeg så:8 års og 9 eks. eller får jeg kun 9-tallet?På forhånd tak/Casper -
Fejl i sætning
ForumindlægHejsa!! Jeg sidder med en engelsk sætning og skal finde fejlen i denne sætning: "Under the tree she found the diamond she had drop." Jeg ved godt at det skal hedde "dropped" og ikke "drop," men jeg ved bare ikke hvad begrundelsen er. Hpber der er nogen ... -
Aflev. om adj. og adv.
ForumindlægHey!Ville hører om der eventuelt sidder nogen nørder til adjektiver og adverbier, der ville rette en engelsk aflevering. Jeg her streget adjektiverne over med gult og adverbierne med grønt. Sprogfejl og andet må også gerne rettes. Selve indholdet er dog ikke af vigtighed.Skriv hvis der er nogen d... -
Spørgsmål om metode :)
ForumindlægHej! Jeg skriver i Dansk og Engelsk om ''overvågning'' og har analyseret of fortolket romanen 1984 af g. Orwell Jeg har valgt at bruge Nykritisk metode .... Altså må jeg godt kun den metode da den hører under begge fag? Eller skal jeg have 2 metoder? Har også brugt den herme... -
MUSIK ANALYSE + SRO
ForumindlægHej!! Er p.t i gang med en Musik A og Engelsk A SRO og skal analysere to musiknumre "Midnight Hour" og "Reach Out I'll Be There", jeg er lidt en bøv til analysering, er der en sød sjæl der kan hjælpe mig med at analysere numrene? :-) -
Endnu en bøn om hjælp angående metoder
ForumindlægHej folkens. AT står for døren og om en lille uge skal jeg op og fremlægge min synopsis. Jeg har generelt godt styr på hvad jeg vil sige og har lavet en disposition osv. Det som volder mig flest problemer, er dog de (irriterende) metoder. Mine fag er engelsk(A)/historie(A). Overordnet set redegør... -
Dead poets soceity!
ForumindlægHej alle sammen sidder med det sidste spørgsmål til vores engelsk opgave vedr. filmen "Dead Poets Soceity", men jeg eR desværre gået i stå! Nogle der har set filmen, som kan hjælpe?? her en opgaven:Find all the different aspects of love in the film.håber i vil se på, og evt. komme med g... -
rettelse
ForumindlægDet er handelssprogs engelsk der skal rettes.1.Vi har endnu ikke udpeget en forhandler1.We have not appointed a distributor.2.Vil De være så venlig at supplere ordren.2. Will you be good enough to suppler order.3. Vi beder Dem meddele os, om at forhabdler er blevet udpeget.3. We prays you messag... -
Perspektivering!!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal perspektivere til en engelsk tekst, der hedder "The red line" i min at-eksamen på tirsdag, men der er ingen, der har teksten og jeg kan ikke finde den nogle steder på nettet! Derfor vil jeg spørger om, der er nogen, som måske ved hvor på nettet jeg kan finde h... -
Sexisme- hjælp
ForumindlægDette er ikke et hjælp, jeg har bare brug for et råd. Vi har nu i Engelsk en vikar, og han deler os op piger & drenge. Det er rigtig svært fordi før vi havde vikareren, var jeg i grupper med piger, men eftersom han deler os op i piger & drenge nu, er jeg ikke sammen med dem mere. Hvad ... -
Hvilke af disse linjer passer mest til en ingeniøruddanelse???
ForumindlægHvilke af disse linjer passer mest til en ingeniøruddanelse??? Følgende linjer: Kommunikationstekniske studieretninger: Kommunikation/it A - Engelsk A Naturvidenskabelige studieretninger: Fysik A - Matematik A Naturvidenskabelige studieretninger: Kemi A - Matematik A Naturvidenskabelige stud... -
Korstogene: Bushs tale
ForumindlægHeyy, Jeg har om korstogene i AT og tænkte på at sammenligne Urban II's tale med president Bushs tale hvor han kalder krigen mod terror et korstog. Men jeg kan simpelthen ikke finde Bushs tale ... så jeg vil lige høre om der er nogen der ved hvor jeg kan finde den. Det gør ikke noget hvis det... -
Hjælp til opgave omkring Valves
ForumindlægHej... Håber der er nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver, er helt blank :(http://peecee.dk/?id=3911 (opgaven er på engelsk)Jeg tror nok det er lykkedes mig at lave nr 1, men det går virkelig helt galt ved nr 2 osv...På forhånd rigtig mange tak :) -
Litterært essay - A&P
ForumindlægHej SP, jeg sidder netop med den opgave, at jeg skal skrive et litterært essay over den engelske novelle "A&P" af John Updike. Hvis der er nogle der har et par synspunkter/ analysepunkter de vil ytre, ville det være kanon! Mvh. Jakob, fortsat god 1. maj -
SSO emner?
ForumindlægVi skal jo til at tænke over SSOpgaven. Jeg vil gerne blande Geografi (b-niveau) med Dansk/Historie/Samfundsfag eller Engelsk (alle højniveau). Men nogle som har en god idé til hvad jeg kan skrive om? Har selv lidt idéer men skader aldrig at høre andres :)Ellers er jeg bare nysgerrige i hvad I an... -
Stor Skriftlig Opgave 3.G
ForumindlægHej!!Jeg skal til at finde emne til stor skriftlig opgave, men det er så her mit problem opstår!! jeg har ingen ideér om hvad jeg skal skrive om! folk siger jeg skal skrive om noget jeg brænder for, men kan helt ærligt ikke komme i tanke om noget. Derfor spørg jeg DIG! hvis du har en god idé så s... -
Mundtlig engelskeksamen: Struktur
ForumindlægHalløj, Jeg skal inden længe op i mundtlig engelsk A på HTX, hvorfor det nok ville være meget smart at kende eksamen struktur. Jeg ved, at de første ca. 12 minutter skal gå med præsentation af emnet hvortil synopsis er skrevet, og at teksten udleveret til gennemgang i forberedelseslokalet derefte... -
Bør jeg læse matematik? Hjælp
ForumindlægHej. Jeg har længe overvejet at søge ind på matematik på KU til sommer men jeg har lige nogle spørgsmål. Håber der er nogle matematik studerende som kan hjælpe? Jeg har hørt det skulle være et meget svært studie? Hvad synes I om det? Foregår undervisningen mest på dansk eller engelsk? Hvad vil I... -
Samfundsfalig begrænsninger?
ForumindlægJeg læste lige et andet indlæg som bl.a. handlede om begrænsninger inden for metoderne. Og der stog om det humanistiske med engelsk som eksempel. Men er der nogen som ved noget om begrænsningerne ved samfundsfaglig metode? jeg har brugt kvalitativ metode ved at lave et interview og derudover har ...
