Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 18601 til 18620 af 39386
-
olie
Forumindlæghej jeg skal lave en rapport om olie i kemi: hvad det består af og hvordan det man forarbejder det nogen der kender et link der forklarer disse to ting? -
driller lidt
Forumindlæghej Sidder med en kemi opgave der driller mig lidt, nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? http://peecee.dk/upload/view/141472 på forhånd tak: -
Mængdeberegninger
ForumindlægHej er der nogle som kan forklare mig generelt om udregninger osv. af mængdeberegninger i kemi? synes det er enormt svært at forstå. -
Phthalater-plastblødgørere
ForumindlægNogen som har regnet eksamenssættet fra august 2005 i kemi? Især med hensyn til opgave 3 omkring phthalater. -
Hvordan regner jeg den gennemsnitlige og øjeblikkelige reaktionshastighed?
ForumindlægHvordan regner jeg den gennemsnitlige og øjeblikkelige reaktionshastighed? Og nogen der kan forklarer hvad Delta betyder og hvordan man beregner det i forhold til kemi? Har vedhæftet 2 billeder. -
problemstilling srp
ForumindlægHej En der kan hjælpe mig med at formulere nogen problemstilling til emnet biologi og kemi? Mit emne er smerter og medidcin -
Beregn blodglucosekoncentrationen
ForumindlægSidder og kan ikke finde ud af den her opgave - den er vedhæftet til tråden :). Skal man inddrage delvist meget kemi, mht at finde koncentrationen, osv - eller er der en nemmere løsning? -
HNO3
Forumindlæghvorfor får man et stof til at reagere med HNO3 H2SO4? i organisk kemi, hvad gør det ved reactionen, er det en form for katalysator? -
Fældningsreaktion
ForumindlægNogle der vil hjælpe mig. Pb(NO3)2(aq) + K2SO4(aq) --> Den skulle have stået under kemi sorry.. -
Redoxprocesser-håber på i kan hjælpe mig?
ForumindlægHvad er Redoxprocesser? Og har i nogle eksempler på nogle redoxprocesser...? Håber på i kan hjælpe mig.... Skal snart op i kemi c :s -
Har brug for...?
ForumindlægHej... Jeg har brug for notar/teori om olie og gas indenfor kemi?? Nogen der har det eller der ved hvor jeg kan find noget om det ? -
JERN
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med kemi lige nu jern.. Hvilke kemiske egenskaber har jern`? Hvilke kompleksbindinger kan jern danne og hvordan? -
Gladstones forsøg
ForumindlægHey Er der nogen der kan uddybe "gladestones forsøg" - kemi. Skal nemlig op til det, og har ikke rigtig fået fat i hvad det er. Tak på forhånd Camilla -
Ideer - AT
ForumindlægNu skal jeg snart op til AT og mine fag er hhv dansk A og kemi c. Men hvad forventes der, at jeg kan i kemi? (har rejst, så har faktisk ikke haft kemi i 4 år). Jeg skal fortælle om et medicinpræparat i kemi-delen. Indtil videre har jeg lidt om syntesen af stoffet, noget omkrin det specielle ved p... -
Hvad er MnO4-?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal til eksamen i kemi og er i gang med at læse op. Så er der nogle som ved hvad MnO4^- er? Kunne det være Manganoxid eller sådan noget? -
sso om sukkersyge
ForumindlægHar nogen herinde skrevet om diabetes mellitus i kemi og bio ? i så fald, må jeg gerne tage et kig, til inspiration ? -
klasseliste
Forumindlæger der nogen der ved om man kan, eller hvordan man kan se klasselisten til sit studie, og jeg skal læse kemi og teknologi på AU. mange tak :) -
Formel og aktuel koncentration
ForumindlægHej. Jeg skal i et af mine eksamensspørgsmål i kemi komme omkring formel og aktuel koncentration, men det er under spørgsmålet: Ioner og ionerforbindelser. Hvordan hænger det sammen? :) -
kemisk ligevægt
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at løse opgave 13 og 14 i Kemi 2000 a-1 bogen Håber jeg kan få lidt hjælp -
Kulstof atom
ForumindlægHej, sider og læser til eksamen i kemi og har fået et spørgsmål der lyder sådan: omtal kort kulstof-atomets bindingsforhold. Er der nogle der kan hjælpe mig med det?
