Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18601 til 18620 af 23683
-
Et brev til Tobias
ForumindlægHejsa. Jeg skal lave en analyse at historien ''Et brev til Tobias'', men er stød på nogle spørgsmål, som jeg ikke helt kan finde svar på. Så nu spørger jeg her. Hvad er brevets betydning for historien? Hvad er hunden Barrys betydning for historien? Håber en kan hjælpe mig! -
kejserens nye klæder eventyr eller novelle
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere kejserens nye klæder til min afgangsprøve. Jeg er lidt i tvivl om det er et eventyr eller en novelle. der står alle steder at det er et eventyr, men der er bare ikke rigtig så mange eventyrstræk. Så jeg synes lige så godt det kunne være en novelle. Er der nogle d... -
Helle Helle - Rester
ForumindlægHej Jeg skal analysere titlen på Helle Helle's novellesamling 'Rester', jeg har læst langt de fleste af novellerne som samlingen indeholder, men har alligevel svært ved at spotte hvorfor samlingen hedder Rester. Ville være rigtig lækkert, hvis nogle kunne hjælpe! -
AT eksamen
ForumindlægSå vidt jeg har forstået må man ikke læse op og helst ikke kigge på sit talepapir til AT-eksamen, men hvad så med, når man skal underbygge sin analyse + fortolkning med citater - hvad gør man så? Jeg kan jo ikke lære udenad, hvor det hele står, så er det ikke ok, at man lige kigger i sit talepa... -
Dansk i AT
ForumindlægHej Jeg har valgt nogle artikler, som jeg har lavet argumentationsanalyse på for at få danskdelen med i AT. Jeg er kommet frem til hvilke appelformer, der bruges i artiklerne og har også kigget på ordene. Men hvad skal man bruge det til? hvad har det med metoder at gøre og hvorfor er det vigt... -
AKTANTMODELLEN: HISTORIEN OM EN MODER
ForumindlægHey! Jeg har valgt "Historien om en moder" af H.C. Andersen til dansk. Jeg har brugt aktantmodellen til at analysere den, men kan ikke helt se hvem giveren skulle være. PLEASE HJÆLP MIG ASAP!!! Giver: ? Objekt: Barnet Modtager: Døden Hjælper: Natten, busken, søen, konen... -
Vurdering af mit digt
ForumindlægNogle der gider, at vurder mit digt, evt. analyse, fortolkning, karakter, kommentar. Det er et filosofisk digt, har kaldt det "ontologi?" den er vedhæftede i pdf format. Jeg går godt nok i 10. klasse, men vil gerne have svarene på A-niveau. Tak på forhånd, selvom jeg nok siger det igen ;) -
Lige én enkelt sætning :)
ForumindlægHeej. Jeg sidder lige og laver en tysk aflevering om nogle løst sammensatte verber. Sætningen kommer lige her: Hvad fremstiller man i denne virksomhed. Oversat: Was stellt man in diesem Betrieb her. Mit problem er egentlig mest, om der skal stå diesem eller diesen. Altså om det er akkusativ eller... -
Budskab
ForumindlægJeg er igang med at lave en analyse af "Danmark, mit fædreland" Jeg har fundet en lyrikanalysemodel, hvor en af punkterne er "budskab" Jeg kan ikke helt finde ud af hvad budskabet er i "Danmark, mit fædreland" Altså det jeg tænker er, at man skal... -
Diskursanalyse
ForumindlægHej, Hvordan laver man diskursanalyse af engelske tekster? Er det ligesom i dansk? Altså hvad skal man kigge på? Hvordan de argumentere i artiklerne eller hvordan? Jeg skal analysere nogle artikler, hvor jeg blandt skal prøve at lave diskursanalyse men føler ikke rigtig hvor jeg ska begynde?? Hva... -
Eventyrtræk i reality-TV??
ForumindlægJeg sidder og skriver DSO opgave i dansk Og jeg skal skrive bl.a skrive om eventyrtræk i reality-TV og analysere et afsnit af paradise hotel med særligt henblik på reality-TV er der nogle som har nogle gode sider jeg kan kigge på eller noget? Jeg kan nemlig INTET finde -
Syv aar for Lea - overskriften intertekstualisering?
ForumindlægJeg er ved at analysere et uddrag er Sonja Haubergs roman "Syv aar for Lea". Oveskriften refererer til biblens Første Mosebog kapitel 29 - kan man godt sige, at overskriften er en intertekstualisering, når overskriften henviser til en tekst i biblen? På forhånd tak. -
Metode
ForumindlægJeg har Dansk og Idræt i mit AT forløb. Derfor har jeg to spørgsmå: 1. I dansk har jeg analyseret en blog på internettet, derudover har jeg brugt en bog fra OUH omkring kraft, men hvad hedder det som metode ?? 2. I idræt har jeg været fysik og lavet mit eget trænings program, men hvad... -
Historie eksamen. Det haster!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej alle Jeg håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig med dette billede. Jeg har trukket oldtiden og og det er historieeksamen, jeg fatter simpelthen ingen ting af dette billede da jeg ikke tit har analyseret billeder, så jeg håber nogle ville hjælpe, det ville jeg sætte stor pris... -
Ideer til oplæsningsstykke
ForumindlægHej Min veninde og jeg er i gang med at analysere et pressefoto. Vi skal finde et oplæsningsstykke men vi har ingen ide, håber at der er nogle som kan hjælpe. Billedet er taget i en lufthavn under coronakrisen hvor der er to mennesker der er på vej hen for at tjekke kufferter ind og to menneske... -
Molar masse ud fra forsæbningstal???
ForumindlægDer er foretaget en analyse af emulgatoren A, som er rent monoglycerid (søg på wiki-> monoglyceride - billedet/figuren viser det). Forsæbningstal: 158 (mg KOH pr 1 g A) Iodtal: 71 (g I2 pr 100 g A) 1. Bestem molarmasse ud fra forsæbningstal Er der nogen der kan give mit et hint til hvordan ma... -
Darwin - AT biologi og historie??
ForumindlægNogen der kan give inpiration til en problemformulering???? Jeg har valgt fagene Biologi og Historie, men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an.. Jeg mangler de to andre problemstillinger: en analyserende- og en diskuterende/perspektiverende problemstilling Redegørende problemstiling: -... -
Iscenesættelse (religion)
ForumindlægJeg skal analysere en af Michael Jacksons musikvideoer for at finde frem til hvordan han fremstiller sig selv, dog skal det være religionsfagligt. Hvilken musikvideo skal jeg vælge: "Earth song", eller "Heal the world"? - eller måske en helt anden? Kom lige med jeres bud og b... -
Michael jackson
ForumindlægJeg skal analysere en af Michael Jacksons musikvideoer for at finde frem til hvordan han fremstiller sig selv, dog skal det være religionsfagligt. Hvilken musikvideo skal jeg vælge: "Earth song", eller "Heal the world"? - eller måske en helt anden? Kom lige med jeres bud og b... -
Hjælp til DIO
ForumindlægHej allesammen. Jeg kunne godt tænke mig noget hjælp til min problemformulering. Jeg har valgt fagene, IØ og Dansk Mit emne er krig Jeg har kigget efter udviklingstal i afghanistan men kan desværre ikke finde nogen. Og dansk delen har jeg tænkt mig at analysere filmen armadillo. Nogen der har n...
