Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 18621 til 18640 af 24343
-
Problemer med sso
ForumindlægHey.. jeg er gået lidt i stå med min sso, jeg skriver om § 77a stk 3 i købeloven. ville høre om der er nogen der ligge inde med en gammel sso i erhvervsret, den behøver ikke at omhandle mit emne, men bare så jeg kan se hvordan andre har gjort, mest i forhold til analyse af sager. M.V.H Anna -
Eksamenstekster- Det folkelige gennembrud
ForumindlægHej. Jeg skal i min eksamen analysere en tekst fra det folkelige gennembrud. de eneste jeg kunne finde var Pelle erobreren, jens vejmand og lønningsdag-et idyl men dem må jeg ikke bruge. Hvis der er nogen der kender nogle tekster fra perioden (måske også et sted jeg kan læse den) så ville det væ... -
AT eksamen - Tysk og historie A
ForumindlægHej mennesker Da jeg skal til AT eksamen vil jeg høre, om der er noget man skal være forberedt på? og hvordan kan man forberede sig mest muligt? De ting man har skrevet i synopsen (analyseting) skal man vel ikke have med i fremlæggelsen? Der skal man vel have nogle nye ting med ? Jeg har emlig a... -
Perspektivering - Haster!
ForumindlægHej! Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg skal til mundtlig dansk i morgen, og har ikke perspektiveret til noget endnu.. Jeg har analyseret teksten "Muldskud" af Henrik Pontoppidan, og har tænkt mig at perspektivere til en af hans andre tekster "'Ørneflugt". Og jeg kan n... -
omregning af måleenheder
ForumindlægHej Jeg sidder med nogen resultater som skal regnes lidt om. 16,325 g salat er blandet op med 100 ml vand. Salaten ekstraheres i vandet og efter nogen tid udtages en lille prøve af vandet og analyseres for nitrat. Prøven indeholder 10,5104mg/l nitrat og dette skal omregnes til ppm? Nogen der ka... -
Psykologi eksamen
ForumindlægJeg skal til psykologi eksamen på tirsdag, men jeg er lidt i tvivl om hvordan man forbereder sig bedst muligt. Min lærer siger, at man får to bilag, skal det ene bilag så være til analyse, mens det andet er til diskussionen? Til forberedelsen hvordan laver man så en god dispossition, hvor man k... -
Eksamensopgave GIVES UD! Hvad kan jeg få for den?
ForumindlægJeg har lige været til dansk årsprøve, hvor vi skulle analysere 2 reklamer. umiddelbart kan jeg ikke gennemskue hvad jeg ligger på. Er der nogen vil læse min opgave igennem og give et bud på en karakter? det haster! Jeg sender på email. da jeg ikke vil have den på offenlige sider endnu, hvor ... -
Hvad betyder "Fag" Som "Ikke-Skolefag-Ment" ?
ForumindlægSkal analysere en tekst af Herman Bang, "Frøkenen" som starter ud med "Det var det mindste Hus i hele Gaden: Tre >>>>>Fag<<<<< og den grønne Gadedør......" Hvad betyder det markerede ord i den sammenhæng? -
Mundtlig eksame
ForumindlægHej alle sammen jeg skal snart op til mundtlig dansk og jeg tænkte på hvordan jeg skal takle det Når jeg har trukket min tekst og analyseret og derefter kommet ind, hvad synes i så man først burde starte med og dernæst osv osv osv Kunne i muligvis skrive det i punktform, altså hvad man... -
Søren Kirkegaard: "Ligevægten mellem det æstetiske og det etiske i personlighedens udarbejdelse"
ForumindlægHej filosofi interesserede! Nogen, der har en analyse eller lign. af Søren Kirkegaards "Ligevægten mellem det æstetiske og det etiske i personlighedens udarbejdelse" fra "Enten-Eller", 1843? Skal brugen den i forbindelse med læsning til eksamen i filosofi. C-niveau som... -
Dansk mundtligt - perspektivering
ForumindlægJeg skal op i mundtligt dansk om nogle dage. Jeg har valgt at analysere sangen "Frk. Escobar" med L.O.C. Og skal derfor perspektivere til sangen "Bare en pige" med L.O.C. Men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg kan skrive om perspektiveringen her, så ville blive rig... -
hjælp mig please
Forumindlægjeg er igang med et digt af Johannes V. Jensen, hvor jeg skal lave en analyse af digtet. jeg er nået til 'sprog og virkemidler' .. er der nogen der ved om hvordan Johannes V jensen skriver sine tekster? håber får et hurtigt svar.. please :/ -
Billedeanalyse: "Den tørstige mand" Carlsberg reklamer
ForumindlægJeg er ved at analysere carlsberg og coca-cola reklamer for at belyse en udvikling i værdier. Lige nu sidder jeg med "Den Tørstige Mand" og mangler noget inspiration til reklameanalyse af denne? Hvis I ved hvor jeg kan finde trykte reklamer eller oplysninger om disse for h.h.v. Cola og ... -
Samtidskunst - hjælp!
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen meget snart, og jeg har her fået til opgave at analysere 16-20 værker under forskellige emner. Jeg er lidt i tvivl i forhold til Samtidskunst. Opgaven lyder sådan: Du skal kunne forklare, hvad der er særligt ved samtidskunst. Endvidere skal du kort kunne perspektivere t... -
Hjælp det haster - billedanalyse
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen meget snart, og jeg har her fået til opgave at analysere 16-20 værker under forskellige emner. Jeg er lidt i tvivl i forhold til Samtidskunst. Opgaven lyder sådan: Du skal kunne forklare, hvad der er særligt ved samtidskunst. Endvidere skal du kort kunne perspektivere t... -
Filmiske virkemidler - eller?
ForumindlægHej! Jeg har lidt problemer med et begreb. Jeg tror ikke, det er filmiske virkemidler, men jeg er i tvivl om, hvad jeg ellers skal kalde det. Jeg har analyseret en dokumentarfilm. I den bruges en række virkemidler; f.eks. symboler, nonverbalt sprog (gestik og mimik), det psykologiske fænomen ba... -
AT: metode i mediefag og dansk
ForumindlægJeg skal op til AT-eksamen på tirsdag. Under metodeafsnittet skal man jo snakke om hvilke andre fag man kunne have haft brugt, og hvorfor man netop lige har valgt de fag som man har. Jeg har valgt idræt og mediefag. Men kunne jeg i princippet ikke have brugt dansk i stedet for mediefag til at a... -
ENGELSK MUNDTLIG A EKSAMEN
ForumindlægHeej Folkens (; Jeg skal til eksamen i engelsk mundtlig A på Mandag. Derfor vil jeg gerne høre om der nogle gode FIF eller oplevelser til eksamen i kunne bidrage med?? og evt har en god idé til hvordan man bedst disponere sin tid til forbedrelsen bedst, og hvordan man analyser sin tekst bedst... -
Tysk eksamen imorgen! Könnt ihr mir helfen!
ForumindlægHey folkens! Jeg har lige trukket en artikel af Benno Müchler "Vor allem junge Frauen helfen den Flüchtlingen". Ville gerne spørge om nogen kan hjælpe mig opstille en disposition? Ved ikke rigtig, hvordan jeg skal analysere teksten. Burde jeg sige præcis det jeg ville skrive, hvis det ... -
Psykologi - omsorgssvigt?!
Forumindlæghej jeg har i AT valgt fagene engelsk og psykologi hvor jeg læser og analysere en bog. Psykologi kan optræde som et af de tre fakulteter, hvor engelsk altså er humaniora. Når vi arbejder med omsorgssvigt hvilken 'slags' psykologi arbejder man med? Hvilken fakultet? Har virkelig brug for ...
