Søgning på: matematik noter skriftlig. Resultater: 18621 til 18640 af 52201
-
Skal op i IØ
ForumindlægHey, allesammen Jeg skal op i iø, B. mund..... har bruge for gode råd :D -
Hjælp!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig historie eksamen fredag, og har virkelig brug for hjælp, da jeg ikke ved, hvad det går ud på. Har hørt noget om, at man kommer ind, og trækker et emne ud fra det, der er opgivet, og derefter får man 40 min til at forberede sig i og 20 min til at fremlægge det i. Vi har e... -
Analyse
ForumindlægForstår ikke helt, hvad jeg skal gøre i denne her opgave. Vil helst ikke lave det forkert, så har brug for at finde ud af, hvad jeg helt præcist skal. "Find eksempler på, hvornår romanen udspiller sig. Læs særligt mærke til små hints undervejs" -
tungtopløseligt hjælp!!
ForumindlægHej, hvordan kan man vide om et stof er tungtopløseligt eller ej? tusindt tak på forhånd! -
Opnåelse af et 10-tal : )
ForumindlægHej, jeg skal op i billedkunst om et par dage. For at sikre mig et 10-tal, hvilke ting skal jeg så komme ind på. Altså jeg skal ihvertfald brugte de analytiske sysnvinkler, det gyldne snit ? .. Skal jeg også kunne fortælle om de forskellige ismer, og hvad der var karakteristisk ved dem eller ? ..... -
Nationalisme, krig og demokrati
ForumindlægHej :) - Nu kommer endnu et spørgsmål - relateret til historie eksamen som jeg skal op til i morgen. Jeg har trukket enmet Nationalisme, krig og demokrati og mine kilder består af den franske erklæring om menneskerettighederne (1789) Falstertalen af Orla Lehmann (1841) en reportage i avisen "... -
Resultatbudget
ForumindlægHej alle Hvis en virksomhed køber en bil (eller et andet aktiv) i 2021, hvordan påvirker det resultatbudgettet? Jeg tænker der vil være nogle afskrivninger, men er der andre steder i resultatbudgettet? -
Svingningstiden T
ForumindlægHey folkens .. Sidder lige og løser nogle opgaver .. men der er en opgave , som lyder: Bestem svingnigstiden T for et pendul med længden 2.34 meter. Jeg ved hvilken formel jeg skal bruge , men hvordan skal jeg sku måle den ? Jeg skal jo først måle tiden før jeg kan løse opgaven . Det kan jeg jo i... -
Enheden for
ForumindlægPlease hjælp! Hvad er enheden for varmenergi? Hvad er enheden for effekt? Hvad er enheden for energi? -
Serie /Parallelkobling
ForumindlægSeriekobling: Rs =R1+R2+R3 (Sum) (Modstande i serie) Parallelkobling: R^-1p = 1/rp = (1/R1) + (1/R2) + (1/R3 Er der nogen der kan omformuler formlen for seriekoblingen og parallekoblingen med forståelige ord ? Det er notater jeg skrev ned fra tavlen og jeg er helt blankt nu hvor jeg skal skrive. -
Socialistiske stemmer
ForumindlægHalløj! Er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare de tendenser om samfundsudviklingen der fremgår i nedenstående tabel? Hvorfor har tallet udviklet sig sådan hos funktionærerne og de selvstændige? På forhånd tak ! TABEL: 1966 1971 1979 1990 2001 Arb. 81 74 66 71 42 Funkt. 42 39 52 48 39 ... -
økonomiske politikker
ForumindlægHej jeg vil gerne vide hvilke nøgletal der er vigtige af have med til de økonomiske politikker: Finanspolitik: Pengepolitik. Indkomstpolitik. Valutapolitik. Arbejdsmarkedspolitik. Erhvervspolitik. -
Alkener - navngivning
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser om alkener, og der står at de simpleste alkener er følgende: ethan, propen og but-1-en Men hvorfor hedder det but-1-en fra? Hvor kommer det fra? -
Svært Fysik
ForumindlægEr gået i stå ved denne opgave, håber nogen kan hjælpe. -
AT - overvågning
ForumindlægHej alle i søde mennesker derude ;) Jeg er igang med at skrive AT og har valgt fagene dansk og mediefag. Mit emne er: Konsekvenser af overvågning i samfundet. Jeg har valgt at tage udgangspunkt i romanen "Se dagens lys" af Svend Åge Madsen i faget dansk og filmen "the truman show&... -
Indre produkt
ForumindlægHejsa, jeg skal vise følgende sætning: "Antag at A er positiv definit. Vis a (x|y)_1 = (Ax|y) er et nyt indre product på R^n". Jeg er ikke rigtig sikker på hvad det er jeg skal vise her. På forhånd tak -
Upload af egne opgaver?
ForumindlægHej. Jeg har gentagene gange prøver at uploade egne rapporter, dog uden stor succes. Jeg går uploader rapporten og går derefter ind i ''mine opgaver'' under ''indstillinger''. Tilføjelsen er dog ikke til at spotte. Hvad kunne problemet være? Tak på forhånd. Mvh... -
Matematikhjælp
ForumindlægJeg sidder lidt fast i den her opgave. Nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal løse den? -
Bohrs atommodel, enklificeret
ForumindlægHejsa! Jeg har svært ved at forstå Bohrs atommodel, altså sådan ordentligt, så jeg ville høre om der var nogle kloge hoveder der ude der kunne hjælpe med at "enkleficere" den, altså forklare den på en enkel måde, så selv jeg kan forstå den -
Udledning af formel.
ForumindlægHej. Sidder og skriver SRO om lodrette fald af objekter, og skal derfor beregne stedfunktionen. Nogen der kan hjælpe med det og udlede denne formel: S’(t)=v(t) Jeg ved at hastigheden er 5,82 m/s. På forhånd mange tak ! :-)
