Søgning på: musik analyse. Resultater: 18641 til 18660 af 25891
-
Hjælp til R studio søges
ForumindlægHej, Jeg søger hjælp til r-studio. Jeg er i gang med mit speciale, og har brug for en hjælpende hånd til at lave de statisktiske modeller. Skal b.la. have hjælp til chi-test, t-test og Kruskal-Wallis analyse. Vh Marie -
Begrebsdefinition i problemformulering
ForumindlægHej. Er der nogen som kan fortælle mig, hvor vidt man "må" skrive en definition af et begreb i sin problemformulering? Dvs. skrive den specifikke definition af fx kultur i selve problemformuleringen, og bruge denne som afsæt for sin analyse som lideledes beskrives i problemformulering... -
Er min kilde en første hånd eller andenhåndskilde?
ForumindlægHej, jeg skal analysere statsminister Hans Heftofts tale fra 1950 og jeg kan ikke helt finde ud af om det er en første håndskilde eller en anden håndskilde? Og hvorfor? Muligt at få hjælp? Det er hans tale ved afsløringshøjtidelighederne i Mindelund, Rypark Mange tak :) -
Hed august - novelle hjælp til budskab
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en analyse af novellen hed august af Knud Holst. Jeg har bare et problem. jeg er gået helt i stå når det kommer til buskabet med novellen. så hvis der er en der ude, som har læst novellen må i meget gerne skrive hvad budskabet er :-) på forhånd tak! -
Hjælp til Aktantmodel (Kejserens nye klæder)
ForumindlægHej, jeg er igang med at analysere Kejserens nye klæder, men er lidt itvivl med primært aktantmodellen og også lidt med kontraktmodellen. Jeg syntes nemlig ikke dette er et helt normalt eventyr, så har svært ved at placere disse to klassiske eventyranalysemodeller. Nogle der kan hjælpe? :-) På fo... -
digt
ForumindlægHej er der en konkonret facit for, hvad en digt handler om? Fordi jeg har analyseret digt alt efter hvordan jeg har fortolket, men når søgtede lidt på nettet kun jeg se, at jeg har forstået den helt omvendt forhold til de andre, gør det noget? -
Teorier og modeller
ForumindlægHvilke modeller/teorier kan bruges til, at analysere om et nyt projekt er værd at sætte i værk? Jeg har selv haft cost benefit modellen i tankerne, men hvis det ikke skal handle om det økonomiske, er der så noget andet? -
phykoanalytisk metode den grimme ælling hjælp
ForumindlægHej, jeg har lavet 2 analyser på den grimme ælling. biografisk og strukturalistisk, nu mangler jeg phykoanalytisk. Men det kan jeg ikke helt finde ud af så jeg tænkte om nogen af jer kan hjælpe mig? hvad er det'et, jeg'et og overjeg'et i den grimme ælling? -
Matematik Lineær funktion
ForumindlægHej Alle, Jeg er nu igang med at skrive SRP. Som fag har jeg Dansk og Matematik. I matematik skal der være en redegørelse og analyse af regressionsanalyse (Lineær funktion). Mit spørgsmål er: Hvilke punkter skal man have, inden for Lineær funktion? Håber der nogen der gerne vil hjælpe. Hilsen... -
hjælp til indledning
ForumindlægJeg skriver om Vietnamkrigen i forhold til protest sange, taler etc. , men er lidt på bar bund vdr. en indledning. Hvad skal den indeholde?? Skal jeg gøre den spændende med faretruende fakta. selvom det ikk er det der er min opgaves udgangspunkt overhovedet? Min opgaveformulering ser således u... -
hvordan finder jeg a i denne ligning
ForumindlægHvordan finder jeg henholdsvis a,b og c i denne ligning?: f(x)=(x^3-8)*ln(x) Ved at man skal bruge denne formel: d=-b-4*a*c men synes den her formel er svær at analysere, nogle der vil hjælpe? -
Lineær regression
ForumindlægHej alle, Jeg skal redeøgr og analyser lineær regression. Jeg har følgende punkter, hvor jeg har svært ved, hvad jeg skal skrive Kvadratsummer Mindste kvadraters metode Regression gennem (0,0) regressionslinjen gennem (0,0) Forklaringsgrad Vil meget gerne have hjælp. -
Die Kriegerin
ForumindlægJeg skal i min SRP lave en analyse af hovedpersonen, Svenja, i den tyske spillefilm "Die Kriegerin". Jeg vil i den forbindelse høre, om der var nogle som havde nogle gode ideer til teorier man kan bruge? Vh .-) -
Regressionsmetode
ForumindlægHej Når man taler om regressionsmetode/analyse har det så en betydning for om det er lineær eller andengradspolynomium? - Altså, hvis jeg skriver om andengrads og skal forkalre om regressionsmetode, har det så en betydning for om jeg læser om lineær regressionsanalyse/metode? Og kan i anbefale... -
Hvad betyder det?
ForumindlægHej derude. Er igang med at skrive en Analyse og Fortolkning af en novelle.... Hvad menes der med, at man mangler at havde det her med i sin novelle: Er der en indledning, der præsenterer novellens tema eller problemstilling ... -
Miljø i Den kroniske uskyld
ForumindlægHej allesammen Jeg er netop igang med en analyse til den kroniske uskyld, og jeg har det altid svært når det kommer til punktet ''miljø'', hvis nogen kunne hjælpe mig hurtigt, ville jeg blive glad. Tak på forhånd -
levn eller beretning
ForumindlægHej skønne mennesker :) Jeg sidder her og er tvivl om hvad en levn og beretning er? Jeg har et uddrag fra kopernikus' bog, som han selv har skrevet, hvor jeg har analyseret det, men er i tvivl om det er et levn eller en beretning? Det skal lige siges at den er blevet oversat. håber der er ... -
komm/it og design
ForumindlægHej derude Jeg har valgt at skrive i fagene Komm/it og design. Vil gerne spørge jeg om i har nogle områder som i mener er interessente . Jeg tænker på at skrive omkring en reklame, analyser den osv. -
qPCR, mRNA og IHC
ForumindlægJeg søger en god beskrivelse af qPCR (gerne på mRNA, ikke DNA). Helt specifikt har jeg lavet en immunhistokemisk analyse af et proteinudtryk i nogle vævsprøver, og til eksamen er jeg blevet bedt om at sammenligne med, hvad jeg ville have opnået, hvis jeg havde lavet qPCR. -
Løgstrup - de suveræne livsytringer
ForumindlægJeg skal lave en skriftlig aflevering om teksten "de suveræne livsytringer" af Løgstrup. Opgaven skal indeholde et referat, en analyse og en fortolkning af teksten, og i løbet af opgaven skal der henvises til "Den etiske Fordring". Er der nogen hjælp at hente her?
