Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18641 til 18660 af 24890
-
HMM!!!
ForumindlægNogen der har lyst til at dele sine holdninger til engelske eksamen der var i dag på Aniveau? skriftlig.. Hvad fik i budskabet til at være går og er lidt nervøs over om jeg egentlig forstod den historie 100% eller om jeg bare gøre den mere indviklet end hvad den egentlig er! For egentlig syns je... -
Hvordan virker visioner i den enkelte fakultet?
ForumindlægHej :) Jeg skal op og forsvare min synopse i AT13 i morgen. Jeg skriver i Historie (som samfundsfaglig) og engelsk (humanistisk). Den vision jeg skriver om er Martin Luther Kings vision om end bedre fremtid for afro amerikanerne. Vi skal beskrive hvordan visioner fungerer inden for de pågældende... -
AT eksame imorgen ;-)
Forumindlæghej. Nogen der kan komme med nogle guldkorn, til hvad jeg kan perspektivere mit emne til. Jeg har om robotter/kunstig intelligens med fokus på Issac Asimov. Fagkombinationen er Engelsk/historie jeg har perspektiveret det til mit studieprojekt, men ved ikke hvad jeg ellers kan perspektivere det... -
Det antikke menneskes forhold/opfattelse af fremtiden
ForumindlægHej! Jeg er skal til AT eksamen d.24/5 i fagene Græsk A og Historie A.. min oneliner er: "Det delfiske orakles betydning for det antikke menneskes opfattelse af fremtiden belyst ved Sofokles' Ødipus"… Mit problem er: Hvilken opfattelse/forhold havde det antikke menneske til fremtid... -
Federal Reserve
ForumindlægHej, Er "Federal Reserve Act" (srkevet i 1913) et emne, der kan bruges i forbindelse med årets emne "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914"? Jeg ved ikke helt om det er et videnskabeligt gennembrud. Det er jo en ny måde at føre det økonomiske system... -
Study Drugs
ForumindlægEr der nogle af jer der har erfaring med study drugs under eksamener og opgaveskring? Jeg er en dansk journaliststuderende, der er i gang med en historie om unge der benytter sig af "Study Drugs". Der er kildebeskyttelse således, at I kun fremgår med fornavn eller dæknavn. Hvis nogle h... -
Nogle gode problemstillinger?
ForumindlægJeg er i gang med min 24-timers historie eksame (skal lave en synopsis - og skal fremlægges i morgen) og jeg kan virkelig bare ikke finde på en ordentlig problemformulering. Jeg trak nazisme ... nogen der har nogle anderledes ideer istedet for det samme pjat? Alle foreslag er velkomme :> ... -
Nogle skønne ideer :) ?
ForumindlægHej Alle. Jeg er igang med AT (...) og har om KRIG. Fagene er Engelsk, Religion og Historie .... men jeg har absolut ingen forståelse for eller ideer til hvordan man skal gribe en AT-synopsis an ??? Og hvad kan jeg finde på af emner herunder??? Nogle ideer til hvordan man kan lave en kobling ml. ... -
eksamen - kærlighed;
Forumindlæghej. jeg skal om ikke længe op i mundtlig eksamen om kærlighed, så vil jeg ind under emnet "fatima & saret" da jeg har om kærlighed i islam, osv. hvordan kan jeg fortælle det? jeg er meget nærvøs. jeg aner bare ikke hvad jeg skal starte med at sige, når jeg skal begynde med at fortæll... -
Filosofi metode??
ForumindlægJeg skal op i AT i morgen og mit emne er utopi og mine fag er filosofi og historie. Jeg har aldrig lært metode i filosofi, så er der ikke nogle der vil forklare dem hvis i kan? "Teori" er vel bare alle filosoffernes teorier ikke? Jeg har virkelig brug for at få et overblik. -
10 store riger/kulturer frem til 1800-tallet
ForumindlægHejsa... Jeg har lige fået en historie opgave der lyder på at jeg skal lave en tidlinje over 10 store riger/kulturer frem til det tysk-romerske rige i 1800-tallet.' problemet er bare at der findes hunderedevis af riger og kulturer, så jeg ville høre om i havde nogle bud på nogle spænden... -
AT: Teorier og metoder?
ForumindlægJeg er begyndt at forberede mig til AT med emnet menneskerettigheder (historie/humaniora og samfundsfag/samfundsvidenskab), og der er lige dukket et par indledende spørgsmål op. Først og fremmest er jeg lidt i tvivl om kvantitativ og kvalitativ metode. Stort set alle steder jeg kigger kommer def... -
hvad hedder min metode? hjælp!!
ForumindlægHej. jeg har en AT opgave, jeg skriver i biologi og historie, og ved ikke hvad metoden og teorien er, min problemformulering lyder: - Hvilken rolle har doping spillet i sportensverden - Hvad er EPO's fremtid (mht. blodpas) - Hvad gør man for at bekæmpe doping, og skabe en ren cykel sport. ... -
filmanalyse til faget dansk?
Forumindlæghej jeg skal skrive mit eksamens projekt i dansk(a) og historie(b) min overemne er græske guder og walt disney. jeg har helt styr på det historiske men jeg skal bruge en filmanalysemodel til dansk delen, da jeg skal analysere en tegnefilmen Hercules. ved det lyder dumt at analysere en tegnefilm. ... -
doping hjælp!
ForumindlægHej. jeg har en AT opgave, jeg skriver i biologi og historie, og ved ikke hvad metoden og teorien er, min problemformulering lyder: - Hvilken rolle har doping spillet i sportensverden - Hvad er EPO's fremtid (mht. blodpas) - Hvad gør man for at bekæmpe doping, og skabe en ren cykel sport.... -
Hvad skal man sige til eksamen?
ForumindlægGår i 3.g, og skal op i historie og har trukket emnet: Antikkens styreformer - opfattelsr af demokratiet - kvindeopfattelser Der indgår 2 overordnede tekster om perioden og to kilder fra Aristoteles "Politika" og Sokrates forsvarstale. Jeg er ikke sikker på hvad man skal fortælle, og ... -
Engelsk Stil
Forumindlæg<p>Hej! jeg har en stil for hvor man skal skrive om et sydafrikansk-agtigt landskab, på billedet er der en flyvemaskine. Man skal vælge at skrive stilen med mandens øjne eller med pilotens. Jeg har valgt mandens. Har i nogen idéer til eventuelle emn... -
AT hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og arbejder med mit AT projekt i historie og samfundsfag, hvor jeg har arbejdet med Anders Foghs vision for fremtiden da han bakkede USA op. Mit spørgsmål er: Historiefagligt har jeg mest arbejdet med at danne baggrund for problemet. Samfundsfagligt har jeg arbejdet... -
problemstilling ?
Forumindlæghej :) jeg er en pige på snart 18 som går på 2. år på HHX. som i nok ved så skal man skrive en dansk/historieopgave på 2. år. jeg har valgt at skrive om følgende: historie - Nürnberg Processen.. problemet er at jeg skal skrive en problemstilling men er gået lidt kold :O håber der er nogen der har... -
Studeeksport
ForumindlægStudeeksport i 1500-tallet?? Hvad skal jeg bemærke hér? - udover at den er omfattende, og det er rimelig mange penge vi tilsyneladende snakker om. ¨ Hvad handler det helt konkret om?? _ synes det er lidt svært, at finde ud af via en inkompetent historie bog samt evig og altid diffuse "goo...
