Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18661 til 18680 af 23683
-
Perspektiveringer til Natmaskinen af Strunge?
ForumindlægHej gutter! Sidder ligenu og bakser med en dansk synopsis, der skal afleveres i morgen! Har analyseret, fortolket osv. "Natmaskinen" af Michael Strunge, og nu er jeg næsten kommet til enden. BUM, jeg er blank! Har ingen anelse hvad jeg kan perspektivere digtet til? Er der nogle med ken... -
Perspektivering af hovedet
ForumindlægHej Jeg skal snart op i dansk mundtlig årsprøve og har trukket temaet "mod" under det tema har min lære valgt en novelle, der hedder hovedet (lavet af Jesper Wung Sung). Jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere til, da vi ikke har læst så mange tekster om temaet mod. Er der nogen der s... -
KOMM/IT - EKSAMEN
ForumindlægHej STUDIEPORTALEN.. - Er igang med mit afsluttende projekt i KOMM/IT inden eksamen, men mangler stadig at færdiggøre mit Produkt, har tænkt på at skulle lave en informations-reklame/kampage. Er lidt i tvivl om, hvordan det skal gøres osv, med analyse, nogle der har en analysemodel, eller ideer... -
Tilladte hjælpemidler?
ForumindlægHej. Jeg har downloadet STX Dansk A Skriftlig Fremstilling (den, der har hele pakken), men en af mine venner siger, at jeg ikke må tage den med til eksamen, selvom det står på siden, at jeg godt må. Vil det blive set som snyd, hvis lærerne ser, at jeg har notater fra de dokumenter, eller vil de ... -
Utterslev Mose/Fortæller
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at analysere Utterslev Mose af Katrine Marie Guldager. HVis nogle af jer har læst den, hvem er så fortælleren? Hvis ingen har. Er en 3-persons-fortæller, så ikke en der omtaler personerne som ham og hun, men ikke nødvendigvis ved hvad alle tænker, da det jo er al... -
Kommentarer til skriftlig eksamen i dansk 2011
Forumindlæg1: To Verdener Skriv en litterær artikel om "To Verdener". Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af To Verdener (tekst 1), hvor du blandt andet undersøger tekstens komposition. Giv en perspektivering til perioden. Min besvarelse er vedhæftet. Teksten (To Verdener) kan f... -
Nogen der vil kommentere på min opgave?
ForumindlægI opgaven skulle man analysere og fortolke på uddraget af Doppler. Man skulle i opgaven komme ind på fremstillingsformen og doppler's forhold til virkeligheden. Derefter skulle man perspektivere til et læst stof. Det ville være dejligt hvis der var en der gad at bedømme opgaven, og komme med ... -
#Metoo
ForumindlægHej.. Jeg søger lidt hjælp til og kunne finde et okay produkt til min opgave hvor jeg har valgt #Metoo Også hvordan man i den forbindelse kan analysere Sofie Lindes tale til Zulu Comedy Galla. Og hvis der skulle side en eller anden med en idé som kan hjælpe så er du mere velkommen til og fortæl... -
Forklaring af kildetekst: Poul La Cours
ForumindlægHej, please hjælp mig med denne kildetekst, som jeg skal analysere til en vigtig opgave! Jeg forstår ikke præcis tekstens indhold, hvad står der præcist? Hvem er imod og hvem er for videnskaben? Her er linket til min kildetekst: http://darwin-online.org.uk/content/frameset?viewtype=text&... -
SRO - HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle... Jeg skal aflevere SRO i morgen, og er på nuværende tidspunkt desperat! Jeg er kommet til at skrive i en forkert fagkombination, og har nu været nødt til at ændre det brat... Jeg skal nu skrive i Engelsk A og Mediefag B, men har ingen idé om, hvad jeg kan skrive om. Min opgave lyder så... -
Aften. Den gamle kone og døden
ForumindlægHej. For omkring en uge siden trak vi i mundtlig dansk, og jeg trak maleriet "aften. Den gamle kone og døden". Jeg er næsten færdig med min analyse, men nu vil min lærer gerne have at jeg skal skrive noget om Eksistentialismen, og kan bare ikke finde ud af hvordan det har nogen sammenh... -
Sf's politik?
ForumindlægHej venner, jeg har fået til opgave at analysere hvorfor sf går med til den nye vækstpakke ( Større konkurrence evne) Da jeg har fået at vide af min lærer, at det er imod deres politik, men jeg kan da læse på deres hjemmeside at de støtter op omrking internationalisering og større konkurenceevne... -
Skriftlig samfundsfag eksamen d. 22 maj 2011
ForumindlægHej derude I morgen d. 23/5 skal jeg op i skriftlig samfundsfag og frygter det lidt? 1. Hvilke forskellige opgavetyper er der? (notat og redegørelse, analyse, diskussion? - andre?) 2. Nogen der har en idé om hvilke emner der skal terpes på, modeller og metoder? & har i bare nogle generelle go... -
Kedsomhed og ensomhed er lige så farligt som rygning og overvægt - HJÆLP!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig dansk om en uge, hvor jeg har valgt Jyllands postens kommentar fra soulaima gourani, nemlig kedsomhed og ensomhed er lige så farligt som rygning og overvægt. Sagen er bare den, at jeg er gået i stå med min analyse, så det vil være dejligt hvis I kan sende jeres noter til ... -
Sf's politik?
ForumindlægHej venner, jeg har fået til opgave at analysere hvorfor sf går med til den nye vækstpakke ( Større konkurrence evne) Da jeg har fået at vide af min lærer, at det er imod deres politik, men jeg kan da læse på deres hjemmeside at de støtter op omrking internationalisering og større konkurenceevne... -
Grammatikfejl kort tekst ( haster )
ForumindlægHej Jeg har op tysk opgave, som jeg gerne vil have rettet igennem for nogle småfejl. Jeg kræver ikke en grundig analyse, men blot en "renere" tekst. Jeg sender opgaven privat, hvis I gerne vil give en hjælpende hånd, da jeg ikke er kvalificeret nok selv. Ville virkelig værdsætte blot en... -
Historiske kilder - Sovjet
ForumindlægVi er to, som skriver AT om bogen 1984 af George Orwell og vi skal bruge nogle udtalelser om Sovjet, gerne noget om overvågning, som vi kan bruge som historisk kilde til at lave kildekritisk analyse på. - Men vi kan ikke finde nogen!! Så hvis der er nogen som ligger inde med noget i den dur, må d... -
hjælp
Forumindlæghej allesamen jeg vil lige høre hvad den stil i dansk fortjener jeg skulle skrive en artikel, til en hf klasse, om Forskellige måder at oplev tiden på. og en Analyse af Simon Fruelunds ”Flod” Novelle og skulle have noget med fra de andre stil tekster med hvilket jeg ikke har lavet ... -
Kan patos gå over til at være etos?
ForumindlægJeg sidder med en performativ dokumentar og prøver at analysere, hvilke appelformer den indeholder. Så tænkte jeg; kan appelformen patos, som appellerer til modtagerens spontane følelser, gå over til at være etos, som bidrager til modtagerens tillid til afsenderen? Eller skal appelformerne tænkte... -
Hvad belyser biologi?
ForumindlægHej. Jeg skal til min eksamen i AT forklare hvorfor jeg har arbejdet i faget biologi. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal sige, fordi det eneste jeg har brugt faget til er at redegøre for hvad en DNA-profil er, hvad den bruges til, og hvem der findes DNA-profiler af. Jeg har analyseret i samfun...
