Søgning på: tysk grammatik noter. Resultater: 18681 til 18700 af 32684
-
Privat franskundervisning Hellerup
ForumindlægHar du brug for at få fod på det franske? Vil du være god, og er du parat til at arbejde for sagen? Hvis svaret til de tre spørgsmål er: Oui! Oui! & Oui! så kan jeg hjælpe dig. Jeg har gennem flere år undervist privat - folkeskole- og gymnasieelever - og med ovenud overbevisende resultater... -
Søger en skarp kniv i skuffen!
ForumindlægJeg søger en kvik person, der har grammatikken og det sproglige iorden, og som godt kunne tænke sig at rette og kommentere min SSO i starten af næste uge. \n\nSelvom JEG ville blive utrolig glad for din hjælp, så kunne det også gavne dig på længere sigt - man ved jo, hvad julemanden gør mod dem, ... -
betydningsforskel?
Forumindlægjeg har problemer med at finde betydningsforskellen på følgende to sætninger:\n\nThere was nothing from his wife but one or two potential clients called him.\n\nThere was nothing from his wife but one or two potential clients did call him.\n\nhvis nogen ved hvordan jeg eventuelt kan slå det op i ... -
EKSAMEN!!! RET EN TEKST!
ForumindlægHejsa. Jeg skal på mandag op i engelsk, (9. klasse) Og jeg har valgt som overemne , racisme, og som underemne racisme i dansk politik. Jeg har skrevet kort, hvad jeg vil sige.. Og jeg vil bare høre, om ikke der er nogen der vil bruge 5 minutter, på at rette den for grammatiske fejl, jeg er nemli... -
EKSAMEN!!!
ForumindlægHejsa. Jeg skal på mandag op i engelsk, (9. klasse) Og jeg har valgt som overemne , racisme, og som underemne racisme i dansk politik. Jeg har skrevet kort, hvad jeg vil sige.. Og jeg vil bare høre, om ikke der er nogen der vil bruge 5 minutter, på at rette den for grammatiske fejl, jeg er nemlig... -
Skriftlige dansk
ForumindlægHej! Jeg har virkeligt brug for hjælp til dansk. Mit skriftlige dansk i danske stil er alt for dårligt. Der er ikke noge galt med min grammatik. Det bare indholdet og mit kreativitet. OG hvordan jeg danner det sætninger. Mit niveau ligger stadig i 6. klasse, alt for dårligt. Jeg vil bare spør... -
Hjælp mig :(
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om der er nogle der går på HF som har haft skriftlig terminsprøv her nu. Jeg har meget stor problem med at skrev engelsk og dansk , da jeg har engelsk imorgen Håber der er nogle der ikke har noget imod at send deres stil´+ grammatik Og sorry hvis jeg spørger ... -
Dansk diktat og læsetest
ForumindlægHej jeg er en dreng, der går i niende klasse, og jeg ville gerne, have nogle råd angående diktat og læsetesten i niende klasse. Læsning og grammatik er det, som jeg har sværest ved i skolen, og jeg har eksamen om 1,5 måned. Jeg får normalt 7, jeg har fået 10 et par enkle gange, men 7-tallet ... -
understreg det korrekte ord
ForumindlægJeg har fået en grammatik opgave i engelsk, og jeg kan ikke rigtigt helt finde ud af hvordan jeg gør. har søgt lidt rundt på google, men uden held. Jeg er meget i tvivl om hvornår der skal ly bagved ordene. Jeg skal understrege de rigtige ord i forskellige sætninger. her er 2 eksempler : ... -
Subjektsprædikat
ForumindlægHej :) jeg sidder lige med et par grammatik øvelser. hvordan finder jeg subjektsprædikatet i disse sætninger. Livet var mere entydigt for østtyskerne før murens fald, men samtidig blev muren symbolet på livets begrænsninger. Det har været svært at forstå, hvad der foregik på den... -
Videoer på studieportalen
ForumindlægVi er her på studieportalen i gang med at producere undervisningsvideoer ment som et supplement til undervisningen og som en hjælp til jer som brugere. Disse videoer fokuserer især på basis grammatik, men hvis de bliver en succes, vil andre fag og områder også blive repræsenteret. Det kunne måske... -
Hjælp at lave en resume for en lang noveller
ForumindlægJeg håber en a jer kan hjæpe mig til at lave en resume for en novelle eller artikler fra en avis... Jeg en udlænding som går på VUC... Jeg kan sende en artikle og den resume jeg har lavet... Jeg håber , at jeg kan få gode råder hvordan man laver en god resume af novellen eller artiklen. Eller du ... -
Rettelse
ForumindlægNu så jeg lige et andet indlæg om det samme, og håber derfor ikke at det er for meget at spørge om.Jeg har skrevet en skriftlig opgave om "Skolestart" med henblik på gymnasiet, som fylder 2 sider med en skriftstørrelse på 12. Hvis der er nogle der har lyst, kunne jeg meget godt tænke mi... -
hjælp til at rette dansk stil.
ForumindlægJeg er nu igang med årets sidste dansk aflevering:) jeg plejer at få hjælp til at rette mine dansk stile af en lærer i studieværkstedet , da jeg har problemer med grammatikken. Den er en stil som omhandler dokumentaren og dens forhold til fakta og fiktion. Vil kende sende aflevering til ... -
Sammensatte ord
ForumindlægHej! Jeg har 2 spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med. Det er ang. den danske grammatik. Første spørgsmål jeg har svært ved at høre om ord er sammenhængende/ sammensatte ord, jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er en måde man kan høre det, eller finde ud af det. Mit andet spørgsmål e... -
Det henførende stedord 'der' (det relative pronomen)
ForumindlægHej kloge hoveder. Jeg sidder med en grammatik øvelse hvor jeg ikke helt forstår hvad det er jeg skal.. 33 Det henførende stedord 'der' (det relative pronomen) Øvelse 1 Wer ist der junge Mann, ... da auf der Bank sitzt? Wer ist die junge Dame ... da auf der Bank sitzt? osv. osv. Regn... -
Verbets grammatiske funktion?
ForumindlægHar brugt for lidt hjælp, til noget grammatik .. :) Opgave lyder; "I nedetsående tekst er verbet (udsagsnordet) to be brugt i forskellige udtryk. Forklar, hvilke grammatisk funktion det har i de uderstregede eksempler." The Queem's top protection was suspended from dut... -
Engelsk metoderne
ForumindlægDav.. Jeg analyser et digt til AT, hvor jeg har brugt den hermenutisk spiral.. Men hvornår bruger man de andre metoder såsom •Kommunikationsanalyse •Argumentationsanalyse •Sproglig analyse •Sociolingvistisk analyse •Diskursanalyse •Postkolonial analyseme... -
Rettelse af 2 sætninger
ForumindlægHey, jeg sidder med en engelsk grammatik aflevering, hvor jeg er kørt lidt fast. Opgaven går ud på, at man skal rette fejlen i sætningerne, og derefter skrive den rigtige sætning. Sætningerne lyder: Some years ago, he learned the Beckham boys how to break-dance. Addicted World of Warcraft player... -
Gerundium, gerundiv og supinum
ForumindlægDet første; er gerundium på latin det samme som på spansk? Gerundium er et (verbal)substantiv, der repræsentere infinitiv uden for nominativ. Den bliver derfor også kaldet den kasusbøjede infinitiv uden for nominativ. ex. (abl.): docendo discimus "vi lærer ved at (af at) undervise"...
