Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18721 til 18740 af 24088
-
Vækstmodeller
ForumindlægHey gutter og gut-inder. Jeg har lige et mundtlig eksamens spørgsmål til matematik C igen: "Gør rede for, hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer på en bestemt vækstmodel. - og gør rede for, hvordan man kan bestemme variabelsammenhæng." Jeg er blank!!!:S nogle der kan ... -
Fremskrivningsmodeller
ForumindlægHej :-) Jeg er ved, at skrive SRP i samfundsfag og matematik. Her skal jeg analysere nogle fremskrivningsmodeller i samfundsfag omkring indvandring. Men jeg kan ikke helt finde frem til, hvordan en fremskrivningsmodel bliver til, hvilken form for matematik der ligger til grund, samt hvem,... -
Empiri
ForumindlægKan man godt sige noget lignende "mit empiri består af 3 etiske tekster"? "jeg vil analysere teksterne på grundlag af jeremy benthams teori om nytteetik og Immanuel Kants teori om pligtetik" er ikke lige udtryk jeg normalt bruger og derfor vil jeg lige hører om det er sagt p... -
metode i samf
ForumindlægHej. Mit emne er visionen om begrænsning af energiforbruget og her har jeg tænkt mig at både at bruge en kvantitativ og kvalitativ metode. Har fundet et interview med Anders Fogh Rasmussen og analyseret det med en hermeneutisk vinkel. Så nu mangler jeg at bruge den kvalitative metode, men jeg er ... -
AT stress
Forumindlæghej alle sammen. Er igang med AT omkring stress, jeg skriver i fagene Biologi / engelsk i engelsk har vi teksten the pedestrian og filmen fahrenheit 451 af ray bradbury. Har svært ved at koble filmen til stress og analysere den samt hvilken metode der skal bruges. Nogen forslag? -
Hjælp til overskudsgrad
ForumindlægJeg står her og skal regne overskudgraden ud for det firma, jeg har om. Problemet er bare, at på det regnskab de har udleveret er nettoomsætningen ikke oplyst - kun bruttofotjeneste. Jeg har så fået at vide, at jeg bliver nød til at arbejde med indextal, hvor jeg så skal lave et for bruttoforjen... -
hurtigt hjælp til empiri
Forumindlæghvad betyder empiri? kan man sige flg: NATURVIDENSKAB: Lavet elektrolyse af vand vha. deduktive metode. Set på forsøg som private virksomheder har lavet samt deres udtalelser vha. af den empiriske model SAMFUNDSVIDENSKAB Analyseret de politiske partiers ”grønne” politik og brugt den Hermeneutis... -
Samspil mellem dansk og bio
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvordan biologi og dansk spiller sammen i min synopsis. Jeg har skrevet om fedme, i biologi noget om fedtceller og sygdomme, og i dansk har jeg analyseret nogle tekster om McDonalds ved argumentationsanalyse for at finde ud af, hvorfor de ikke gør mere ... -
Anvendelse af fagenes metoder?
Forumindlæghejsa :) jeg er i fuld igang med AT, men jeg er usikker på metoderne? emne:kusntig intelligens - menneskets og robotternes tankegang. Fag: Dansk og datalogi. jeg har anvendt science fiktion film "BLade Runner" og analyseret det indenfor dansk. Indefor datalogi har jeg så kommer ind ... -
Biologi/Dansk metoder - hjælp
ForumindlægHar lige et par spørgsmål, omkring teorier og metoder, håber der er nogen der kan hjælpe.. Skriver i biologi og dansk omkring perfekte mennesker. I biologi har jeg forklaret gensplejsnings teknikken og det centrale dogme. I dansk har jeg analyseret nogle scener fra filmen Gattaca og nogle tekste... -
Der er et yndigt land
ForumindlægHej. Jeg har analyseret billedet "bøgeskov i maj", også skulle jeg vælge noget der passede til billedet, så valgte jeg den danske nationalsang: "der er et yndigt land" . Vil gerne have i hjælper med at skrive nogle gode argumenter for, hvorfor jeg lige netop har valgt "... -
Billedanalyse
ForumindlægHej :) Jeg er igang med min dansk/historie opgave. Hvor jeg har valgt historie. Jeg er nået til at analysere et billede, men jeg har ikke nogen "model", "fremgangsmåde" eller hvad man siger . Nogle der kender en model, har en liggende eller bare vil fortælle hvad jeg skal ... -
The Beatles - udvikling musikalsk og litterært
ForumindlægHej... Jeg er i gang med en opgave om The Beatles, men jeg er kørt lidt fast. Jeg skal på baggrund af musikalske og litterære analyser af numrene Please Please me og lucy in the sky with diamond, give en karakteristik af gruppens tekstlige og musikalske udvikling i denne periode. Håber der er nog... -
skriftlig dansk stx :s!
ForumindlægNogle der kan fortælle hvad og hvordan disse 3 genre opbygges i skriftlig dansk: Den litterære artikel: at analysere og fortolke en litterær tekst. Kronikken: At redegøre for en tekst syspunkter og dernæst diskuter dem. Essayet: Er at reflektere eller kommentere over et emne. Hurtig hjælp tak... -
Metode og teori bio og eng
ForumindlægHejsa. jeg har om ufrugtbarhed - nu og i fremtiden. med fagene Biologi og Engelsk. Men jeg er er meget i tvivl om metode og teori. jeg har skrevet ejg bruger den humanistiske metode til at analysere og fortolke en bog. og at der er andre der har brugt den naturvidenskabelige metode og at jeg ha... -
Mediefag Blade Runner
ForumindlægJeg sidder og skriver SRO opgave om storbyen og skal i den sammenhæng analysere filmen "Blade Runner Fanal Cut" gerne ved hjælp af berettermodellen. Jeg står og mangler hvad point of no return, konfliktoptrapningen, klimaks og udtoning er i filmen! Nogle der kan hjælpe? -
Hjælpe jeg håber i kan hjælpe.
ForumindlægJeg nogle spørgsmål om analyse af Fru Marie Grubbe af J.P. Jacobsem Undersøg tekstens verber nærmere, hvad springer i øjnene? Hvilken forbindelse er der mellem tekstens anvendelse af adjektiver, verber, metaforer og tekstens tema? Hvilken forbindelse er der mellem afsnittene? -
Eksamen
ForumindlægJeg skal op i biologi og vi har fået udleveret spørgsmålene - men i alle spørsgsmål står der at man skal: analysere og vurdere artiklernes biologiske indhold? Jeg er lidt usikker på hvad dette betyder og ville høre om der var en der kunne give et lille hint eller eksempel på hvad det kunne indeh... -
Beskrive dit emne
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave roman analyse, og så skal jeg beskrive mit emne. Mit emne er den franske revolution.. Hvad skal jeg få med? Altså er der noget, som ville være godt at få med? noget bestemt, måske? Jeg sætter stor pris på jeres svar! -
billedanalyse
Forumindlæghej allesammen Har problemer med billedanslyse og skal op i dansk fsa her den 20. så ville høre hvodan man scorer point når man analyserer et billede, for syntes det virker så meningsløst bare at fortælle hvad man ser på billedet og hvilke farver der er? hjælp... Og forresten nogle der kan fork...
