Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18741 til 18760 af 28854
-
Metoder
ForumindlægJeg skal i gang med at lave min SRO, men er kommet meget i tvivl mht. hvad man kan skrive i feltet "metoder for spansk", håber I kan hjælpe lidt. -
Perioder i litteraturen
ForumindlægHej!Er der nogen der ligger inde med en tidslinie eller beskrivelse af perioderne i amerikansk/engelsk litteratur, lige kort om Shakespeares tid (1597), men eller fra 1920-1945.Tak! -
Definition, tak :)
ForumindlægNogle der lige vil sige mig, hvad strukturpolitik er? Tak på forhånd :) -
folkeviser!!
Forumindlægnem og hurtig analyse af folkeviser.. hvordan gør jeg det? -
Paulus
ForumindlægHvilken betydning fik Paulus for udbredelsen af kristendommen? Please svar. Tak på forhånd! -
Hjælp - Skriftestolen
ForumindlægHey...Skal til mundtlig årsprøve i dansk, og har desværre fået smidt teksten "skriftestolen" af Christian Winther væk...Så ville lige høre om der var nogen der kunne give et hurtigt resume af handlingen...PÅ FORHÅND TAK.. -
Huntington og korstog
ForumindlægJeg sidder og skriver AT-talepapir og vil meget gerne have Huntingtons teori til at passe til korstogene til Jerusalem. Er der nogen der ved noget om dette? -
Eksamen!?
ForumindlægFøler I at dansk eksamen er/var svær?Hvad forberedte I jer på?Og så ville jeg lige høre om der var nogle der havde noter til Ægtestand?Tak -
dispositioner
Forumindlægtænkte om der er nogen som kunne lægge nogle dispositioner op til old???Har læst en masse indlæg, altså er der en masse der har været oppe, vil i ikk nok oploade nogle dipositioner??(helst til iliaden, odyssen, ødipus, og symposion :) ) -
Forslag til gode bøger på tysk?
ForumindlægHej... Jeg skal have tysk næste år, men det er rigtig mange år siden jeg sidst har talt eller læst tysk. Er der nogen der har et forslag til nogle gode og ikke alt for svære bøger på tysk, jeg kunne læse her i ferien, for at genopfriske det tyske lidt? -
Hans og grethe
ForumindlægHej ! Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig... Jeg skal sætte aktantmodellen ind i Hans og Grethe. Jeg synes dog det er svært at angive hvem "giveren/afsenderen" er...? Kan I hjælpe mig ? På forhånd tak -
Guld-ord
ForumindlægHey forum!Jeg skal til dansk eksamen i morgen og føler mig underlig nok noglelunde forberedt... Jeg mangler bare at få nogle småting på plads.Definitionen af parataktiske vs hypotaktiske sætningskonstruktioner?!Definitionen af panoramisk vs scenisk fortællestil?!Desuden vil jeg blive meget glad f... -
Anbefaling af bøger
ForumindlægHej,Nu når jeg har sommerferie.. Kunne jeg godt tænke mig at læse nogle gode bøger... Det er sådan set lige meget hvilken slags det er, om det er romaner, digte, noveller,.. bla bla bla...Problemet er jeg ikke har den ringeste anelse om, om hvad jeg skal læse... Har i nogle ideer?Bjarkee -
trekantsmodellen
Forumindlægmin datter skal lave et forfatterpræsentation efter trekantsmodellen, hvad er det ?? trekantsmodellen?? er der en venlig sjæl der kan give et eks på eks HC Andersen -
Annuitetslån, jeg er lost!
ForumindlægHej... Jeg sidder her og skal dels regne ud hvor mange terminer der går før et lån er betalt af og hvor meget man i sidste ende ender med at betale.Lånet: 25000 kr.Renten: 8,4%Månedlig indbetaling: 1000 kr.Så for at finde ud af hvor mange terminer der går før lånet er betalt af bruger jeg følgend... -
Reform <> før reform
ForumindlægEr der nogen der kan af- eller bekræfte, at man i matematik lærer mere, hvis man hører til den gamle ordning og går på matematik linje, end hvis man har valgt en studieretning med mat A/B, efter et år (1g)?Sidste år brugte vi Gymnasiematematik B1 (i år: B2), men i dag kiggede i en anden bog, jeg ... -
børnemishandling
ForumindlægHer på mandag skal min gruppe og jeg lave en projektopgave om børnemishandling. Så vi havde tænkt os at interviewe nogle børn som er blevet udsat for vold, seksual misbrug eller noget i den stil. Er der nogle der ved noget om hvor man kan få en tid til det? Eller måske bare over nettet, hvor ma... -
Analyse af tysk tekst?
ForumindlægHej :) Jeg står og skal til skriftlig tysk eksamen imorgen (STX A), Jeg er virkelig dårlig til tysk og tænkte om der var nogen der vidste hvad der var godt at få med i eksamensopgaven (Opgave 2) og hvilke analyse punkter der er best at fokusere på? Håber i kan hjælpe lidt :) Go' søndag -
Renæssance og den smukke krop ?
ForumindlægRennæssance handler om genfødslen hvor man søger tilbage til antikkens skømhedsidealer. Da jeg skriver en stil om dette ville jeg gerne uddybe det lidt, og en af de ting jeg skriver er ;tilbagevendelsen til antikkens skønhedsidealer afspejles bla. i kunsten hvor kroppen nu skildres som noget smuk... -
AT - Rejsen til rummet
ForumindlægHey Alle Sammen! Skal snart op til AT-eksamen, men er ikke helt sikker på min synopsis og mit talepapir, så ville høre om der var andre der havde valgt samme emne som mig, og om jeg muligvis kunne få lov til at se deres synopsis. Emne: Rejsen til rummet. Fag: Bio A & His A Rumkapløbet ml. U...
