Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18761 til 18780 af 39570
-
Sygdom under studie
ForumindlægHvis man nu bliver syg i fx 3 dage på studiet (og ikke kommer til 4 forelæsninger med mere); har det så nogle store konsekvenser? Kommer man langt bagud? Hvad er jeres erfaringer? (ved godt det er forskelligt fra studie til studie :) ) Sagen er nemlig at jeg snart skal have foretaget en operation... -
Ligninger - Har brug for hjælp!
ForumindlægEr gået i stå med denne opgave, er der nogen der kan hjælpe? Tak! -
Klage over karakter i skriftlig dansk
ForumindlægTil afgangsprøven i skriftlig dansk valgte jeg at skrive et essay. Der skal altså siges, at jeg fik 10 i alle 3 standpunkt og 10 i mit sidste essay, så for mig var det et sikkert valg. Alligevel endte jeg med at få 4, og efter at have snakket med resten af klassen, kom jeg frem til, at jeg ikke e... -
Matematik STX
ForumindlægNogen der ved om studienet har lagt et svar ud til stx123-MAT/A-07122012? jeg leder efter en besvarelse -
Koster
ForumindlægHar jeg forstået det rigtigt? Men skal man betale for gymnasiel suppleringskursus? -
Matematik eksamenssæt
ForumindlægEr der nogle der kan finde et link til emu, hvor man finder eksamensæt for STX A niveau matematik? Helst for de seneste år, 2011 og 2012. Tak, -
stamfunktioner
Forumindlæggøre rede for arealberegning ved hjælp af stamfunktioner? hvad skal jeg komme ind på præcis. er det bestemt integral -
Selvstuderende
ForumindlægHej Jeg tænker på at selvstudere et A niveau fag, kan det lade sig gøre? Hvor lang tid kræver det at selvstudere? -
Begrebsforklaring i Synopsis?
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive min KSH synopsis, men er lige i tvivl om noget. 1 - Kan det passe man skal forklar de begreber man bruger i sin synopsis(besvarelse) 2 - Er det fint at man bare besvare sine problemstillinger i stikords form? Et eksempel på en besvarelse: 2. Hvorfor har I... -
Fysik Prøve - Bølger STX
ForumindlægHej SP, Jeg skal snart op til en fysik prøve, hvor emnet er bølger. For at øve mig har jeg tænkt mig at lave en masse opgaver. Derfor tænker jeg om der er nogen som ligger inde med nogle opgaver som omhandler bølger, det kan evt. være opgaver man har haft tidligere. (Følgende hjælpemidler er til... -
Forklar funktionsbegrebet 2.gradspylonomiet
ForumindlægHejsa folkens Jeg sidder og forbeder mig til mundtlig matematik b. Jeg skal i et af mine eksamensprøgsmål forklare funktionsbegrebet inde for funktioner og 2.gradspylomiet. Er det korrekt forstået, at jeg skal definere hvad der forsager en 'glad' og en 'sur' ... -
Ægsortering og nytteetik eller pligtetik
ForumindlægHey jeg sidder med en kesamensopgave hvor ejg skal argumentere for og imod ægsortering med hensyn til nytteetikken eller pligtetikken. Er der nogen som har nogle guldkorn? -
matematik
ForumindlægHvor mange % udgør : 8kr.af 50 kr. = ? % -
Min Ven Thomas spørgsmål
ForumindlægKan i svare på dem her pleaseee Hvem har startet “den offentlige hemmelighed”? Hvorfor er Claus for en gang skyld glad for Lisbeths store “flab”? Har Thomas ret, når han siger, at Claus er fuld af fordomme? Hvorfor? Hvordan opfører Mini sig under diskussionen? Hvor... -
b) Bestem afstanden fra punktet P(1,5) til linjen l.
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opg 1b? Jeg tænker at jeg skal bruge afstandsformlen til at finde afstanden mellem punkt og linje. Maple giver mig 5,2 men når jeg indtegner det i GeoGebra, giver den mig længden 4? Hvad går galt? -
Gamle eksamenssæt til matematik og engelsk?
ForumindlægHej. Jeg skal op til mine terminsprøver i hhv. matematik og engelsk i næste uge. For at supplementere alt det jeg har lært i år i fagene, kunne jeg godt tænke mig at prøve nogle af de ældre eksamenssæt. Desværre kan jeg ikke finde dem nogle steder. Hvis der er nogle der ved, hvor man kan fi... -
Må et gymnasium/HF ansætte en studerende som vikar?
ForumindlægHej hvis nu et gymnasium/VUC bliver bekendt at én de har haft ansat som hjælpelærer, og som er under uddannelse, men som viser sig at være faglig kompetent og dygtig til at undervise. Må de så tilbyde vedkommende en vikartjanser i ny næ? Eller det simpelthen strengt forbudt? -
Er der nogen som kender denne side
ForumindlægHej Vil bare lige høre om der er nogen her som kender www.restudy.dk De tilbyder videoundervisning af gymnasiefag til nogle skoler men ikke min :( og vil bare lige høre om der er nogen som kender til det. Har hørt at kvaliteten skulle være noget bedre end det man kan finde andre steder -
Kronik, indrage eksempel?
ForumindlægHej :-). Nu er det ved at være længe siden vi sidst skrev kronik og jeg kan simpelthen ikke huske om jeg må indrage andre eksempler, som har realtioner til emnet/teksterne, men som ikke i går der i? Eller om det er i essay? Altså kort sagt skal jeg holde mig helt til teksten,eller må jeg indrage... -
En god overskrift til elektriker lærling
ForumindlægHej Derude Er lige blevet færdig med min Gf.2 i elektriker uddannelse og er jeg igang med at skrive en ansøgning, men mangler en imponerende, målrettet overskrift. Hvis I har noget ide så må meget gerne skrive ned. Tak på forhånd
