Dansk

Klage over karakter i skriftlig dansk

19. juni 2018 af AlonaS (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Til afgangsprøven i skriftlig dansk valgte jeg at skrive et essay. Der skal altså siges, at jeg fik 10 i alle 3 standpunkt og 10 i mit sidste essay, så for mig var det et sikkert valg. Alligevel endte jeg med at få 4, og efter at have snakket med resten af klassen, kom jeg frem til, at jeg ikke er den eneste, der er utlfreds. 

Jeg ville spørge, om nogen heride har prøvet at klage over deres karakter i folkeskolen, og om i evt. fik medhold. Og så kunne jeg bruge noget hjælp til at skrive sådan en klage. :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. september 2018 af moesgaard2 (Slettet)

Måske din lærer har været lidt for flink, når han/hun har givet dig/jer standpunktskarakterer i løbet af året? Til eksamen er det jo censor, der har den afgørende karakterbeslutning, og måske censor finder fejl i dit essay, som din lærer ser gennem fingre med?

Jeg kan selvfølgelig ikke vide, om det er sådan det forholder sig. Men du kan da tage en snak med din lærer, og høre om hans/hendes syn på sagen.


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. september 2018 af Stygotius

Dit indlæg her tyder ikke på  at du burde have 10 i skriftligt dansk.

Hvis man vil klage over en bedømmelse i skriftligt dansk, bør man nok kunne formulere denne  klage  på et godt, for ikke at sige et smukt dansk.

Hvis man ikke har gjort det, har man  ligesom skudt sig selv i foden.


Skriv et svar til: Klage over karakter i skriftlig dansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.