Fysik

Fysik Prøve - Bølger STX

08. marts 2020 af Croissanten - Niveau: B-niveau

Hej SP,

Jeg skal snart op til en fysik prøve, hvor emnet er bølger. For at øve mig har jeg tænkt mig at lave en masse opgaver. Derfor tænker jeg om der er nogen som ligger inde med nogle opgaver som omhandler bølger, det kan evt. være opgaver man har haft tidligere. (Følgende hjælpemidler er tilladt: Computer, Bøger, Noter, Formelsamling)

På forhånd tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. marts 2020 af microhexa (Slettet)

Ved ikke lige hvor jeg har lagt mine egne notater til sidste års fysik B eksamen... Men her er et lille udsnit af de eksamensspørgsmål som min klasse kunne komme op i sidste år:

Det er meget usandsynligt at du kommer op i præcis det samme, som der står her, men det kommer nok til at være noget i den retning... så lad helst være med at tage det som en garanti for hvad du kan komme op i. :P

Du skal altså kunne forklare begreber og forskellige fænomener som I nok har lært om, fx brydningsloven og gitterligningen. Det ville være mere hensigtsmæssigt at øve dig på disse emner frem for at udelukkende regne opgaver - men det kan være en god ide at inddrage det når du øver dig til en prøve.


Svar #2
08. marts 2020 af Croissanten

Tusind tak :D


Skriv et svar til: Fysik Prøve - Bølger STX

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.