Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18761 til 18780 af 24088
-
Martin Scorsese - Mediefag
ForumindlægHey Jeg skal op til mediefag i morgen. Har siddet og analyseret Martin Scorsese's film: Good Fellas Han bruger meget Low-key belysning, men jeg ved simpelthen ikke hvilken effekt det giver? Hvis I ellers har gode ting at komme ind ang. Martin Scorsese's brug af virkemidler, må I meget... -
Tysk B - 2 tekster - HASTER
ForumindlægJeg skal op i tysk imorgen, tænkte på om nogen har noget til disse 2 tekster, analyse, referat eller noget andet? Opgavetitel: Zwischen zwie Kulturen Text A Memleket heisst Heimat - Wie lange fühlt man sich fremd? Text B Ein Weg nach Dänemark På forhånd tak -
kortfilm
ForumindlægHej jeg er igang med at analysere dykker drengen, og er helt lost. Min lære har stil mig disse spørgs mål. -kompositionen -klipning -billedkomposition -fortæller -kamarabevægelser -lys -lyd -synsvinkel/perspektiv Jeg er kommet frem til; lyd, lyd. Men ellers ved jeg ikke hel... -
Under vejr med mig selv
ForumindlægHej. Nogle derude, der har analyseret nogle af digtene fra Klaus Rifbjergs digtsamling "Under Vejr med mig selv"? Hvis ja, nogle der vil hjælpe lidt. Tænker især på digtet "universitet", men hvis I har noget til de andre digte, må I også gerne komme med dem. Håber nogle kan hj... -
hvad betyder ordet?
ForumindlægJeg skal analyser sangen Solitudevej. Men der er en sætning jeg ikke helt forstår. " Hvis Kaj er brændt ud, og så du bli'r brændt af? Det var ikke en tanke, der hu'de mig" Betyder det at den tanke var vedkommende ikke bange for eller hvad? Det ville hjælpe mig enormt, hvis nogen... -
molekyleformel
Forumindlægen elementar analyse viser, at det dannede isothiocyanat fra rapsfrø har følgende sammensætning i masseprocent: C: 46,49 % H: 5,46 % O: 12,39 % N: 10,84 % R indeholder kun C, H og O b) vis, at molekyleformlen for isothiocyanatet er C5H7OSN -
Hjælp til folkevisen Germand Gladensvend..
ForumindlægHej, Er der nogle af jer som har læst og analyseret folkevisen Germand Gladensvend? Jeg har nemlig brug for hjælp til nogle spørgsmål til teksten. Hvad kendetegner tekstens sprog? Hvorfor er det svært at læse? Hvad symboliserer gammen? Hvad er det gammen repræsenterer? Hvorfor er den så... -
HJÆLP til SPSS - regressionsanalyse
ForumindlægJeg er igang med at lave nogle forskellige analyser i SPSS, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at lave en simpel lineær regressionsanalyse, hvor den uafhængige og afhængige variable ikke har samme skala, da den ene er en 5-punktskala mens den anden er 11-punktskala. Kan man godt de... -
Erasmus Montanus "Satire og Ironi"?
ForumindlægHeej Alle sammen. Jeg har lige haft om Erasmus Montanus i skolen, og er nu blevet sat til at lave en analyse af stykket, hvilket indtil videre er gået fint, dog ikke med satire og ironi afsnittet.. Hvad er satiren og ironien i historien? eller er der nogle eksempler? hvis ja, med hvem? Tusind tak... -
sproghandlinger? ;s
Forumindlægvi har haft lidt om det i skolen, men føler stadig jeg er lidt på bar bund, og kal til at skrive en analyse, fortolkning af novellen "mælk", skrevet af Simon Fruelund. Jeg skal finde sproghandlinger deri, da vi har arbejdet lidt med dette. Nogen der kan fortælle mig lidt om dem eller ha... -
Analysemetoder
ForumindlægHJÆLP- nogen der kan give input i form af evt litteratur eller ideer til min historie/dansk opg. jeg skal analysere "de blaa undulater" af H.C. Branner på 3 af følgende måder: biografisk nykritisk psykoanalytisk ideologikritisk eksitentialistisk hvad ligger lige for? udenover psykoanaly... -
Politisk emne?
ForumindlægJeg er simpelthen så lost.. Jeg skal skrive en opgave om et politisk emne som har fået meget medie opdækning, og analyse hvordan medierne har opdækket emnet ? Jeg kan bare ikke finde et ordentligt emne, og forstår generelt ikke det der politik halløj :S - er der en der kan give mig et los i røven... -
Hvis jeg finder og definerer centrale begreber i en tekst
ForumindlægHvis jeg har et videnskabeligt essay, hvori jeg finder nogle centrale begreber og definerer dem ud fra teksten, for så at bruge disse begreber til at analysere en anden tekst, hvad kaldes så denne metode? Jeg kunne forstå, at det måske kunne kaldes kritisk rationalisme, men jeg er hverken sikker ... -
Søger en der vil læse min stil igennem
ForumindlægHej, jeg søger en der vil læse min dansk stil/opg igennem og evt. komme med kommentar eller rettelser. Det er en analyse og fortolkning af elverhøj, som er på 3 sider. Har I tid og lyst til at læse min opg igennem, sender jeg det til jer. Ser frem til at høre fra jer. -
Ideer til gode spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal lave 3 spørgsmål til teksten "Maskinerne" skrevet af Johannes V. Jensen. Spørgsmålene skal helst følge de taksonomiske niveauer, altså de skal være 1. redegørende, 2. analyserede og 3. diskuterende. Jeg ville bare høre om i havde nogle ideer til spørgsmål til denne tekst? M... -
Freja Andreassen
ForumindlægMin lærer har trukket en novelle til os i klassen, (det er bare en prøve prøve). Vi har alle den samme og vi skal analysere den, hver for sig. Novellen hedder 'En flinker fyr'. Jeg har brug for hjælp til at perspektivere den. Jeg har simpelthen ingen idé om hvad man kan sammenligne den m... -
SRP komm/it A og samfundsfag B:
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive SRP om syndhedsplatformen. jeg har fået dette spørgsmål, som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal gribe an ?, "analyser hvilke komunikative udfordringer og muligheder der er ved sundhedsplatformen set ud fra et borger,personale, og samfundsperspektiv jeg er... -
spektrum
ForumindlægHej Alle. Vi har fået udleveret en analyse, hvor vi ud fra et spektrum og indlendende opløselighedsprøver osv. skal finde ud af, hvilket stof vi har. Det er faget kvant på farma 2.sem. Vi har fundet ud af, hvad der skal være, men har ikke styr på hvordan det skal se ud. der skal være. ... -
Gamle reklamer fra Spies eller andre rejsebureauer
ForumindlægJeg skriver SRP om turisme, identitet og forbrugersamfund, og skal bruge en primærkilde til at analysere danskerens rejsevaner efter 2. verdenskrig. Derfor gad jeg godt finde reklamer fra Spies eller Tjæreborg fra 1960'erne (helst Spies), men synes det er helt umuligt at finde. Er der nogen ... -
Skønlitteratur om jernbaner?
ForumindlægJa. Jeg skal skrive AT i naturgeografi og dansk, og mit emne er Jernbaner i Danmark. Jeg skal gerne finde en roman, jeg kan analysere. Jeg havde først fundet Emil Bønnelyckes Lokomotivet, men den er fra 1933, og vores periode strækker sig kun til 1914. Er der nogen, der kender en (god) roman, der...
