Søgning på: kemi eksamen 2010 stx a. Resultater: 18781 til 18800 af 176544
-
Engelsk mdt. eksamen - SANG?
ForumindlægHej, kan man risikere at komme op i en sang/digt? I så fald, hvordan skal man analysere den? Rim, rytme eller noget et andet. Evt. stilitiske virkemidler? Håber der er en der gider at svare, da jeg skal op i mdt engelsk i morgen? Er der evt. en skabelon for hvordan man analysere en sang/digt lige... -
samfundsfag mundt eksamen, 2020-plan
ForumindlægHej, jeg sidder og skal op til samfundsfagseksamen imorgen på B niveau. Det er en 24 timers og jeg har trukket SAMFUNDSØKONOMI. Mine billag handler om 2020-planen, debatten om efterlønnen (for og imod) og debatten om velfærdsstaten. Jeg aner hvordan jeg kan lave en problemformulering og problem... -
Haster Dansk Eksamen imorgen
ForumindlægHej, nogle der er gode til at forstå "middelalder-sprog" kunne godt bruge lidt hjælp til at oversætte følgende: Det var Ebbe Skammelsøn, han vågned om midjenat, talte han for sin næste svend af sin drøm så brat. - Fordi træder Ebbe Skammelsøn så mangen sti vild. "Mig tyktes, at mi... -
Dansk mundtlig eksamen imorgen!!!!!
ForumindlægHej. Er der nogen af jer der kan hjælpe mig? Er virkelig på skideren, skal op i dansk mundtlig imorgen, og kan bare ikke finde ud af det. Jeg skal analysere en novelle af Kim fupz Aakaeson " løven" - Håber der er nogle der kan hjælpe mig.. -
buddhismen!? kort eksamen
ForumindlægHvad er grundlaget for buddhismen? Er det ikke at livet er en lidelse, og kun ved at karma, gøre gode ting vil man på længere sigt få det gode tilbage igen? -
DIO - søger hjælp til mundtlig eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal her på onsdag op i mundtlig DIO. Er her nogen der har været op til dette de seneste år som muligvis har deres eksamensoplæg gemt på computeren i kunne prøve at sende til mig? Har lidt svært ved at finde ud af hvordan og hvorledes jeg skal sætte min mundtlige præsentation ... -
bølger til min eksamen
Forumindlægjeg kan helt finde svaret dette spørgsmål? det er primært det med fed, som jeg ikke kan svare på:( Bølger. Du skal give en præsentation af emnet: Bølger med vægt på synligt lys, specielt linjespektre for hydrogen, almindelig glødepære, lysstofrør, laser…. Du skal inddrage forsøget: Bølge... -
Spørgsmål omkring eksamen??
ForumindlægHej. Jeg har et vigtigt spørgsmål. Jeg har i gang med at afslutte min HF uddannelse over 3 år. Jeg har taget Religion på C niveau to gange i løbet af min HF uddannelse, og mit spørgsmål går så på, om det så ikke er den højeste karakter fra de to eksamener i religion der gælder og kommer på det en... -
Historie eksamen i morgen
ForumindlægHej En der vil tjekke den her problemformulering: Hvorfor har dansk udenrigspolitik ændret sig fra en neutral/passiv til en aktiv udenrigspolitik og er den blevet mere aggresiv? Kilderne er: Tekst med Eric Scavenius Artikel om at Fogh føre en Scavenius politik Blog af Margrethe Vestager om at Da... -
Biologi-eksamen (C)
ForumindlægEr der nogle der kan svare mig på hvorfor og hvordan man kan nå at forberede 26 forskellige dispositioner, som hver skal bygge en fremlæggelse op på ca. 20 minutter ? Det er et umuligt projekt... Må der godt være så mange emner .. Forstår det ikk :( -
TYSK 24 EKSAMEN! HJÆLP!
ForumindlægEr der nogen som har en analyse eller bare noget om teksten: Michael und der SS-Mann????? -
Fysik eksamen mundtlig
ForumindlægHej. Jeg er ved at forberede mig til min mundtlige fysikeksamen i morgen, og har trukket to emner: 1) Lys 2) Relativitetsteori Jeg skal lave et forsøg til emnet lys, jeg kan redegøre over. Men er gået helt i sort, er der nogle der har nogle gode råd, eller forslag til forsøg? Mvh -
Jeg søger hjælp til forberedelse til eksamen
ForumindlægMine fag: personbeskatning, makroøkokonomi og juridisk metode og forvaltningsret -
24 timers eksamen - kriminalitet
ForumindlægHej allesammen! Jeg har så trukket kriminalitet som tema til min mundtlige samfundsfagseksamen i morgen. Er der nogle af jer, der har nogle gode idéer til problemformulering og problemstillinger? Eller andre ting der er væsentlige at tage fat på. Hilsen Rikke. -
eksamen, renæssance og reformation
Forumindlægjeg har trukket renæssance og reformation, med tilhørende kilder, om kunsten, de vigtigste byer, christian d. 2.,3. og 4. aristoteles og cupernicus' verdensbillede, og om de forskellige trosretninger. Jeg er dog i tvivl om det med at lave problemstillinger, hvilke der ville være gode til d... -
Hurtig hjælp søges til eksamen
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at finde nogle "sproglige virkemidler" i essayet "En københavner i Jylland" af Dan Turell. Det ville være en kæmpe hjælp. Tak -
Matematik B - skriftlig eksamen
Forumindlæg -
Dansk mundtlig eksamen lyrik
ForumindlægHej Jeg har trukket danskeksamen lyrik. Jeg har valgt at analysere digtet juninatten af Inger Christensen. Der er nogle steder i digtet som jeg overhovet ikke forstår. For eksemel hvad mener hun med: "Jomfrugelige vrede i gaderne" "Jorden Jayadeva besynger i sirt mystiske digt... -
Meget vigtigt - NV eksamen
ForumindlægEr der nogle af jer der ved om methangas er et dyrt brændsel i forhold til fx kul ! hjæææææælp hurtigt :-) på forhånd tak -
Hjælp SRP Eksamen imorgen
ForumindlægHej, jeg har lavet retorisk analyse af to taler i min srp, hvilken metode har jeg så brugt? Retorisk analyse er vel ikke en metode i sig selv?
