Søgning på: musik analyse. Resultater: 18781 til 18800 af 25891
-
Hjælp! - Roosevelt
ForumindlægHej. jeg er igang med min DIO, og er gået fuldstændig i stå .. Min problemformulering lyder således: Jeg vil først redegøre for finanskrisen i 1930'erne og for Franklin D. Roosevelt og hans tiltrædelse. Dernæst vil jeg analysere hans tiltrædelsestale i 1933. Jeg vil til sidst diskutere konse... -
Beregn massen
ForumindlægEt organisk stof analyseres ved elementaranalyse. (analyse af de indgående grundstoffer). Stoffet viser sig udelukkende at indeholde C, H og O. 0,9030 g af stoffet gav ved fuldstændig forbrænding 1,764 g CO2 og 0,9028 g H2O. a) Beregn masserne m(C) og m(H) af henholdsvis carbon og hydrogen i den... -
nogen som har en idé ?
Forumindlæghey alle sammen .. jeg skal lave en opgave til efter påske (et stykke efter påske), hvor jeg skal analysere en tekst som blev skrevet i renæssancen/reformations periode. jeg skal igennem den her analyse, visse hvordan samfundet fungerede. så jeg ville høre om det var nogen som havde en god tekst ... -
Essay? Hjælp lige...
ForumindlægNu er jeg blevet lidt usikker. Et essay på engelsk er ikke det samme som et essay i dansk, right? Mener i engelsk skal man analysere. Skal nemlig til terminsprøve i engelsk B imorgen. I et af mine hæfter står der "In a short essay (150-200) discuss to what extent it its fair to judge other p... -
Cancerceller
ForumindlægHej kære Studieportalen hjælpere Jeg er i gang med mit SRP-projekt, og skriver i fagene Bioteknologi og Dansk om cancerceller. Da jeg skriver i et naturvidenskabeligt fag, er det oplagt at lave et forsøg for den analyserende del i bioteknologi faget så det ikke kun bliver redegørelse af hvad, hv... -
Hermeneutik
ForumindlægHej Jeg skal til at påbegynde en opgave, hvor der ønskes et teoriafsnit og hermeneutisk analyse og fortolkning af en tekst. Jeg ønsker her at bruge Gadamer og den hermeneutisk cirkel, da det er det eneste teoristof, jeg har skulle læse indtil videre. Jeg har aldrig været en haj til at opbygge op... -
Hjælp til SRP om flygtningedebatten 2015
ForumindlægHej, skal snart til at skrive SRP om flygtninge. Mit fokus er mediernes påvirkning og har tænkt mig, at lave en diskursanalyse, hvor jeg inddrager Inger Støjberg og evt. et rødt parti og kigger på holdninger omkring flygtningestrømmen. Kunne godt tænke mit evt. at anvende et billede til analysen... -
HJÆLP TIL VURDERING
ForumindlægHejsa, jeg er så heldig at jeg skal skrive SRP nu her. Går på Økonomisk linje på HHX og skal skrive i fagene IØ og VØ Jeg har følgende problemstilling indtil videre: Redegør for kinas økonomiske udvikling fra 2005 til 2015. Analyser: Kinas betydning for Danmark Vurder: HVAD KAN DET VÆRE???? ... -
Zionisme - Hvilken tekst skal jeg bearbejde?
ForumindlægHej alle portal brugere :-) Jeg er i gang med den kendte dansk/historie-opgave og jeg har valgt Zionisme (tværfagligt) med udgangspunkt i Theodor Herzl, men jeg har svært ved at se hvordan jeg skal gribe tingene an. Jeg har bestilt bogen "Der Judenstaat" hjem og har en masse citater fra... -
SRP OM TERRORISME
ForumindlægHej, jeg skriver i øjeblikket SRP om terrorisme i Samf og Historie, og jeg skal i min opgave analysere og diskutere udviklingen i den amerikanske udenrigs- og sikkerhedspolitik fra murens fald til i dag vha. historiske kilder. Jeg har fundet nogle kilder der kan dække årene 2000-2009, men jeg kan... -
SRP i fysik
ForumindlægHej, Jeg er midt i at skrive SRP om kernevåben i fysik og historie. Jeg har fået et historiske redegørende spørgsmål, men der er ikke særlig meget fysiske teorier i selve spørgsmålet. Men tværtimod, har jeg to forsøg til mit analyse. Jeg er dog gået helt sort nu, da jeg ikke forstår hvordan man ... -
DIO opgave - analysemetoder fra faget International økonomi
ForumindlægHej. Jeg er igang med min DIO-opgave, hvor jeg har valgt at skrive om fattigdom i forhold til et større emne "globaliseringens vindere og tabere", men jeg har meget behov for hjælp til min analyse del, som lyder således: Jeg vil analysere forskellige organisationers argumenter for... -
Virksomhedskarakterstik - skal, skal ikke?
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver SRP, og skal analysere de interne og eksterne forhold i virksomheden. Min redegørelse havde intet med min virksomhed at gøre. Derfor sidder jeg lige nu og halter lidt mellem om jeg skal lave en kort virksomhedskarakterstik, bare lige for at komme lidt ind på virksomhe... -
Filmanalyse af "Lord of the flies" fra 1990
ForumindlægHej :) Jeg skal i mit AT-forløb lave en filmanalyse af filmen "Lord of the Flies". Jeg er kommet nogenlunde godt i gang med analysen og fortolkningen af personerne, miljøet og budskabet. Det jeg har problemer med er den filmtekniske del. Jeg har været inde og søge efter opgaver,... -
SRP i Engelsk og Psykologi Fight Club
ForumindlægHej jeg sidder og skriver min SPR opgave i Engelsk og Psykologi og med bogen Fight Club Er der nogen der eventuelt har lavet en analyse og forfolkning af bogen? gerne med særligt fokus på hovedpersonen og den rolle som Tyler spiller for hovedpersonens udvikling og derudover en analyse og fortol... -
Vurdering af promotion
ForumindlægHej! Jeg sidder og er igang med at lave srp og i min vurdering skal jeg vurdere Heinekens fremtidige promotion indsats på det amerikanske marked, herunder også deres brug af product placement. Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, og hvilke modeller osv. jeg skal gå ud fra. Jeg h... -
forbedredelse til skriftlig dansk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen imorgen, i skriftlig Dansk på HF, derfor vil jeg lige høre om der er nogen, der har en god ide til, hvordan man bedst forbereder sig til det?? hvordan opstilles et analyserende oplæg til et hf-hold om...et given emne..., og hvor man i en del af besvarelsen skal analysere... -
Litterær artikel af 2 tekster
ForumindlægHej alle sammen, og godt nytår til jer alle! Jeg står lidt i et problem her da jeg skal afleverer en litterær artikel om 2 dage, og der er noget jeg er usikker på: Min opgave lyder på at lave en litterær artikel af et digt fra Tom Kristensen: "Som en Clown" og et uddrag fra romanen: &q... -
2.g historieopg. Russiske revolution
ForumindlægHej. Jeg skriver historieopgave om den russiske revolution, og jeg har følgende problemformulering:Ud fra en redegørelse af baggrunden for den russiske revolution og dennes forløb vil jeg analysere Lenins betydning for forløbet af den russiske revolution. Til sidst vil jeg diskutere indretningen ... -
iliadnes 1. sang..
Forumindlæghej :0)Sååå har jeg gennmgået hele 1. sang.. men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal analysere? Syntes at tingende står meget klart.. fx at agememnon er med dominerende osv.. men jeg er lidt rund forvirret.. kan nogle hjælpe mig med den analyse, bare nogle punkter??er Agememnon hovmodi...
